Újabb pékséghálózat talált új gazdára

Az igali Pek-Snack Kft. és horvát leányvállalata közel 80 kereskedelmi és saját márkás terméket fejleszt és értékesít; a Magyarországon és Horvátországban több mint 1800 sütési pontból álló Pek-Snack franchise látványpékségek, valamint multinacionális vásárlói részére.
Kedd
2015.09.01.
A befektetők komoly növekedési potenciált látnak a Pek-Snack franchise hálózatban. Folytatódhat a dinamikus expanzió.
 

Kevesebb, mint egy hónapja jelentették be, hogy egy svájci cégóriás megvásárolta a Fornettit. A magyar fagyasztott pékárut gyártó és látványpékségek hálózatával rendelkező céget az iparág egyik vezető vállalkozása, a svájci-ír alapítású Aryzta vette meg – a Napi.hu értesülése szerint 60 millió euróért. A tranzakciót követően kiderült: az "anyacég" mellett – és előtt, még idén februárban – eladták a Fornettiből 2010-ben kivált Pek-Snack Kft-t is. A tranzakcióról mindössze egy szűkszavú híradás jelent meg az üzletet tanácsadóként nyélbe ütő IMAP MB Partners honlapján. Az igali Pek-Snack Kft-ből és annak 100 százalékos horvát leányvállalatából álló, 3,5 milliárd forint árbevételű cégcsoportot a luxemburgi székhelyű Danube Fund magántőke alap vásárolta meg az addigi tulajdonos Galántai család tagjaitól.

A cég a Fornettiből való kiválását követően meglehetősen jól teljesített: a 2011-es 2,5 milliárd forintos árbevétel tavaly már 3,5 milliárd forint volt, miközben az üzemi eredmény is jelentősen nőtt: 275 millióról 635 millióra. A Galántai János vezette cég négy év alatt 1,3 milliárd forintos üzemi eredményt ért el, amit a tulajdonosok osztalékként ki is vettek a cégből. Ez már előrevetíthette a cég eladását, ami aztán idén meg is történt.

Hogy pontosan mi várható az új tulajdonostól, azt egyelőre nem tudni. „A tranzakciót követően a befektetők – a Pek-Snack korábbi években mutatott dinamikus kereskedelmi expanziójának folytatása mellett – a cégcsoport nagyon erős szerkezeti alapjai, jól átgondolt folyamatai és fejlesztési tervei révén további komoly növekedési potenciált látnak” – írta honlapján az üzletet tanácsadóként nyélbe ütő IMAP MB Partners. „A hazai piac legkorszerűbb sütőipari üzemével rendelkező szereplőjeként közel 80 kereskedelmi és saját márkás termékeket fejleszt és értékesít; a Magyarországon és Horvátországban több mint 1800 sütési pontból álló Pek-Snack franchise látványpékségek, valamint multinacionális vásárlói részére.

Az igali székhelyű céget 1998-ban alapította Galántai János, aki A 100 leggazdagabb regionális listáján idén 2,5 milliárdos vagyonnal szerepelt.