2015.07.07.

Könyvkiadó a padláson

A Kék Elefánt könyvkiadó franchise nem jelent nagy beruházást, és a franchise partnerek akár otthonról is vezethetik saját kiadójukat.

Szinte azonnal óriási népszerűségre tett szert a Kék Elefánt (Modry Slon) vállalat, amikor 17 évvel ezelőtt a Cseh Köztársaságban bemutatta érdekes projektjét, a személyre szóló, avagy személyes könyveket. Ezeket a könyveket kizárólag megrendelésre készítik, ugyanis a történet főhőse maga az olvasó, az a fiú vagy lány, akinek a könyvet szánták. A rendkívül nagy érdeklődésnek és a kidolgozott franchise csomagnak köszönhetően a koncepció hamar kinőtte a cseh piacot, és jelenleg – Lengyelország és Szlovákia után – Magyarországon terjeszkedne a kiadó-hálózat.

Fotó Kék Elefánt

A több mint 20 eredeti – saját forradalmi rendszer alapján megírt és illusztrált – könyv mellett a Kék Elefánt a közelmúltban több új terméket is bevezetett, amelyek a logikus gondolkodás fejlesztését segítik.

Ma már a Kék Elefánt könyvkiadó franchise több mint 100 partnere révén jelen van a Cseh Köztársaság mellett Szlovákiában, Lengyelországban és az Egyesült Államokban is. A hálózatbővítés és az új piacok felkutatása folyamatos, jelenleg Magyarországon keresnek mester franchise átvevőt és egyéni franchise partnereket. „A Kék Elefánt már hatalmas tapasztalattal rendelkezik az ágazatban, és tudja, hogy mire kíváncsiak a gyerekek és szüleik. Ez a kereslet és érdeklődés persze időről időre változik, ezért mi is folyamatosan új kiadásokkal és fejlesztésekkel állunk elő” – mondta el Rafał Kwiatkowski, a lengyelországi hálózat igazgatója.

Ilyen fejlesztésekre példa a vállalat megújult web-oldala, ahol elindult a termékek online értékesítése. A több mint 20 eredeti – saját forradalmi rendszer alapján megírt és illusztrált – könyv mellett a Kék Elefánt a közelmúltban több új terméket is bevezetett, amelyek a logikus gondolkodás fejlesztését segítik. „A Kék Elefánt könyvek és játékok segítségével a gyerekek humoros módon fedezhetik fel a világot maguk körül, olyan rajzfilm hősök segítségével, mint pl. a Kisvakond” – mondta el az igazgató. Hozzátette, a következő újítás várhatóan az lesz, hogy a könyveket nem csak az adott ország nyelvén, de idegen nyelveken (angolul, németül, franciául, stb.) is elérhetővé teszik. Így a gyermekek és fiatalok úgy tanulhatnak nyelvet, hogy közben saját magukról olvasnak meséket, történeteket.

A Kék Elefánt összes terméke és fejlesztése hálózatszinten kerül bevezetésre, amikhez a jövőbeli magyarországi mester franchise és franchise partnerek számára is teljes hozzáférést biztosítanak. A franchise partnerré váláshoz ráadásul nincs szükség nagy beruházásra, ugyanis a koncepció egyik előnye, hogy a franchise partnerek akár otthonról is dolgozhatnak. Persze egy saját kiadó kialakítható bevásárlóközpontban vagy könyvesboltban is, ami mellett a franchise partnernek csak egy számítógéppel, nyomtatóval és tűzőgéppel kell rendelkeznie.

A franchise központ a területi kizárólagosság mellett biztosítja könyvnyomtatáshoz szükséges teljes know-how-t, a szoftvereket, nyomtatás-kész termékeket, promóciós és reklám anyagokat, valamint ingyenes tanácsadást és üzletvezetési támogatást. „A befektetés nagyjából 100 eladott könyv után térül meg, ami általában – a szélesebb baráti körön, családtagokon, ismerősökön keresztül – szinte pillanatok alatt megtörténik” – állítja Rafał Kwiatkowski.

További információ a franchise lehetőségről a katalógusban.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank