2015.06.15.

Intenzívebb expanzió

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.

Az atlantai székhelyű csirkés gyorsétterem lánc, a (korábban AFC Enterprises Inc. néven ismertté vált) Popeyes Louisiana Kitchen Inc. megújította expanziós terveit, és 85-95 új nemzetközi üzletet kíván nyitni az idei évben, így folytatván lendületes expanzióját az Egyesült Államokon kívül. A vállalat szerte a világon érdekelt a Popeyes franchise fejlesztésében, azonban a minőségi növekedés biztosítása érdekében minden évben korlátozott számú nemzetközi piacokat választanak ki – melyek között az idei évben Magyarország is szerepel.

Fotó Popeyes Louisiana Kitchen

A 26 országban jelenlévő Popeyes jelenleg Amerikában, Dél- Kelet-Ázsiában és Közép-Kelet-Európában keres franchise partnereket. A régiónkban Magyarország mellett a cseh és lengyel piaci megjelenés a cél.

A Popeyes nemzetközi éttermeinek kialakítása a vállalat New Orleans-i örökségére épül – erkélyek, spaletták és sínek felhasználásával. A nemzetközi egységeket mindig az adott piaci igényekhez igazítják, hogy maximálisan ki tudják szolgálni a vásárlói igényeket, illetve cél, hogy egyedi – New Orleans híres francia negyedének karakterisztikáját visszaadó freskókkal színesített – belső dizájnjukkal egy otthonos és vidám környezetet teremtsenek. Egyes piacokon játszóházakat is kialakítanak, hogy ezzel váljanak még vonzóbbá a családok számára. A Popeyes éttermek egyébként a legkülönbözőbb helyszíneken kerülnek kialakításra: utcafrontokon, forgalmas csomópontoknál, plázákban és bevásárlóközpontokban, főiskolák és egyetemek közelében és még sok máshol.

A Popeyes 2014-ben (121 amerikai mellett) 80 nemzetközi éttermet nyitott, melyek száma ezzel 521-re nőtt, így a nemzetközi helyszínek már több mint ötödét adják a hálózat összes (2420) étteremének. A külföldi helyszíneknek ráadásul az elmúlt nyolc év mindegyikében sikerült forgalomnövekedést elérniük.

A vállalat 2014-es riportja alapján, a globális márkaépítés a növekedés orientált franchise partnerekkel, a nagy presztízsű ingatlanok megcélzásával és megfelelő helyi marketing kampányok adaptálásával történik. „Hisszük, hogy a piaci siker az erős márkaismertségtől függ, amire nagy hatással van az étterem helyszíne. A célunk, hogy úgy növeljük piacrészesedésünket, hogy magas forgalmú éttermeket nyitunk a legjobban lokációkon. Világszerte a kihasználatlan lehetőségek tárháza hatalmas” – áll a riportban.

A Popeyes nemzetközi franchise szerződések és fejlesztési megállapodások általában 20 évre és 50-200 éttermet tartalmazó hálózat kiépítésére szólnak, ami pontosan az adott piac méretétől és potenciáljától függően kerül meghatározásra. Egy étterem megnyitása (az ingatlan bérbevétele/megvásárlása mellett) 45 ezer dolláros (kb. 12 millió forintos) befektetést jelent, valamint a bruttó értékesítés 5 százalékát jelentő royalty és 4 százalékát kitevő reklámtevékenység jelentik a franchise költségeket.

Ezért cserébe a Popeyes átfogó támogatást nyújt a franchise partnereknek az atlantai központú Szolgáltató-Központon, franchise instruktorokon és technológiai megoldásokon, újításokon keresztül. A támogatási rendszer magába foglalja a márkabevezetés legmegfelelőbb módjának meghatározását, a márka pozícionálását, a menü – partnerrel közösen történő – kialakítását, piac-specifikus ellátási lánc kiépítését. A franchise központ emellett segít az optimális fejlesztési terv meghatározásában (hány étterem és milyen típusú helyszíneken), valamint – a szigorú folyamat és operatív sztenderdek betartása érdekében – éttermenként legalább 4 menedzser oktatásában.

Minden franchise partner munkáját egy vállalati segítő, az ún. Helyi Vezető támogatja. Ez a magasan képzett és rendkívül tapasztalt szakember a partnerek tanácsadója, akihez minden, a franchise üzletet érintő kérdéssel fordulhatnak. Továbbá a Popeye a hét minden napján hozzáférést biztosít webes információs központjához, ha az étteremvezetőnek vagy valamelyik csapattagnak szüksége lenne videós oktatásra, management eszközökre, kapcsolati hálóra, marketing eszközökre, működési kézikönyvre vagy más operatív dolgokkal kapcsolatos segítségre. 

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank