Erős növekedés a régióban
Nemcsak a világ legnagyobb franchise rendszerével (mely 110 országban több mint 43 ezer éttermet foglal magába), de hatalmas ambíciókkal is rendelkezik a Subway, nevezetesen, hogy 2030-ra a hálózat megnyissa százezredik éttermét. Ez – sok más mellett – magába foglalja a közép-kelet-európai bővítést is, ahol egyébként az 1965-ben alapított amerikai lánc viszonylag később jelent csak meg (pl. Magyarországon 2005-ben, Romániában 2012-ben, Szlovéniában tavaly, Horvátországba pedig most szeretne újra betörni).
A hálózatfejlesztés Közép- és Kelet-Európában a Subway regionális irodájának felügyelete mellett történik, amely a Cseh Köztársaságban található. A Franchising.cz újságírói kérdezték Kryštof Olsen regionális koordinátort a fejlesztési tervekről, prioritásaikról és elvárásaikról Európának ezen a részén.
Úgy tűnik, hogy a Subway hálózatbővítés a cseh piacon lassabban zajlik, mint a szomszédos országokban. Mivel magyarázható ez?
Ennek elsősorban az az oka, hogy a Subway fejlesztések fókuszában eddig a lengyel piac állt Európa ezen részén, ahol egy erős, stabil helyzetbe sikerült hozni a márkát. A lengyel piac mellett a balkáni országokra, valamint Romániára és különösképp Bulgáriára összpontosítottunk. Azonban a legújabb fejlesztések a cseh piacon teljesen összhangban vannak a vállalat hosszú távú terveivel, és erőteljesebb expanziót tervezünk az idei évre.
A vendéglátóiparban óriási a verseny úgy globális, mint regionális szinten. Hogyan tart lépést a Subway a változó piaci igényekkel?
Minden piac különleges, és igyekszünk mindenhol ehhez igazítani fejlődésünket. Számunkra az mindenképp egy pozitív tendencia, hogy egyre több és több ember akar minőségi alapanyagokból készült és egészséges ételeket fogyasztani.
Önök koordinálják a Subway hálózatfejlesztést más közép- és kelet-európai országokban is. Mi a helyzet ezeken a piacokon?
A Subway éttermek száma alapján Közép- és Kelet-Európában a legfejlettebb piacok közé Lengyelország és Oroszország tartoznak, hiszen ezek egyben a legnagyobb piacok is. Itt az elmúlt időszakban igazán dinamikus növekedést tapasztaltunk, számos étterem nyílt és a hálózat tovább növekszik. Arra számítunk, hogy Lengyelországban hamarosan megnyílik a 100. étterem. Ezen kívül Bulgáriában tapasztaltunk kiugró fejlődést, ahol egész Európa legsikeresebb éttermei is találhatók. Itt egyelőre 36 étterem nyílt, de a hálózatfejlesztés még folyamatban van.
Meg kell említeni azokat az országokat is, ahol hatalmas érdeklődés van a Subway iránt, de a fejlődés – érthető okokból – lelassult. Ilyen Ukrajna, illetve Kazahsztán – utóbbi egy különleges eset, ahol nagy terveink vannak a jövő évre, de már most is több tucat franchise érdeklődővel tárgyalunk.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.