Új franchise tervet szolgál fel a McDondald’s

A tavalyi évben a McDonald’s franchise partnerek által üzemeltetett éttermek nyeresége több mint duplája volt a vállalati éttermeken realizált nyereségnek.
Szerda
06.05.2015
Új struktúra, még több franchise - 3500 éttermet ad át franchise partnereknek a McDonald’s.
 

A McDonald’s hétfőn jelentett be egy masszív vállalati átalakítást, ami a megrendülő üzlet javítását és újjászervezését célozza meg. A változtatásokra azért van szüksége az idén 60. évfordulóját ünneplő étteremláncnak, hogy lépést tartson a versenytársakkal azokon a területeken is, ahol vásárlókat vesztett az egészségesebb étkezés és más gyorséttermek előretörése miatt. „A valóság az, hogy közelmúltbéli teljesítményünk szegényesre sikeredett, a számok nem hazudnak” – mondta el a McDonald’s új, két hónapja kinevezett vezérigazgatója, Steve Easterbrook, és hozzátette „a vállalati struktúra miatt lassabban tudunk reagálni a napi 69 millió vásárló változó igényeire.”

Az új stratégia részeként a McDonald’s még inkább franchise partnerekből álló ”hadseregére” fog támaszkodni, amely 2014 végén már így is közel 30 ezret működtetett a hálózat összesen 36 ezer étterméből. A terv, hogy 2018-ra (a 2014-es 19 százalékról csökkenve) mindössze 10% legyen a vállalati tulajdonú éttermek aránya.

A franchise ereje rendkívül felszabadító számunkra. Erős filozófiai elhivatottsággal állok a franchise mögött, úgy gondolom, hogy ez rendkívül fontos az üzletünk számára” – mondta el Easterbrook egy, a bejelentést követő tájékoztatón, utalva arra, hogy a McDonald’s mostani re-franchising stratégiája egy korábbi kezdeményezés folytatása. A vállalat 2014 májusában jelentette be, hogy 2016 végéig 1500 éttermét értékesíti franchise partnereknek. Ezt a korábbi re-franchising törekvést követi a mostani 3500 tervezett étterem franchise-ba adása. Persze nem lenne meglepetés, ha ezek a számok majd 2018 közeledtével még változnának.

A McDonald’s stratégiája jól ismert a gyorséttermi szegmensben, sőt versenytársaihoz képest kicsit késői is. A Burger King például mindössze 52 vállalati egységgel rendelkezett, amikor 2013 végén befejezte re-franchising törekvéseit, az összes 13 667 étterem kevesebb, mint fél százalékával. Ez 5 év alatt 12 százalékos csökkenés a saját éttermek számában.

A McDonald’s egy másik versenytársa, a Wendy’s szintén több mint 400 vállalati éttermet értékesített franchise partnereknek az elmúlt két évben, amivel a hálózat létesítményeinek 85 százalékát franchise szerződés alapján üzemeltetik, és ez az arány – a tervek szerint – 2016-ra 95% lesz.


népszerű a fórumban

Új dizájn, új üzlet

Ideje felfedezni a Subway® franchise hálózatában rejlő üzleti lehetőséget! Konferenciát szervez a Subway Budapesten, hogy megosszák tapasztalataikat mindazokkal,...

1 hozzászólás
utolsó 06.03.2018
Az étteremlánc, amely még Barack Obamát is rajongói közt tudhatja

Azoknak, akik érdekeltek a Five Guys által kínált franchise lehetőségekben, érdemes ellátogatniuk a hálózat honlapjára: www.fiveguys.com/franchising.

1 hozzászólás
utolsó 04.10.2016
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 22.08.2016
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 02.08.2014
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 07.11.2013
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 24.10.2013
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 15.07.2013
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 15.07.2013