Rohamos portfólió- és hálózatbővítés

A Chanticleer Holdings egy nyilvánosan működő részvénytársaság, ami nem csak magáénak tudhatja a Hooters of America egy kis – 3 százalékos – részét, de egyben mester franchise partnere is a vállalatnak több amerikai és nemzetközi piacon, pl. hazánkban is. Magyarországon, a Chanticleer (a 2012 augusztusában megnyitott egység mellé) további két Hooters étterem megnyitását tervezi.
Hétfő
2015.05.04.
A magyarországi Hooters jogtulajdonos Chanticleer Holdings 261 százalékos növekedést jelentett 2014-es forgalmában.
 

A számos éttermi márkát működtető Chanticleer Holdings Inc. nemrég adta közzé 2014-es pénzügyi eredményeit. A vállalat teljes forgalma megközelítette a 30 millió dollárt (8,25 milliárd Ft) a tavalyi évben, ami így 263 százalékos növekedés az előző év 8,25 millió dolláros eredményéhez képest. A teljes forgalom megugrásában szerepet játszott az éttermek növekvő értékesítése és a management díjak is. Az étteremhálózat 9 egységgel gyarapodott, ami növelte a vállalat működési költségeit is: a 2013-mas 4,91 millió dollárról 17,19 millió dollárra.

A tavalyi évben aktív expanziós tevékenységet folytatott a Chanticleer. Februárban megvásárolta a Hooters Pacific Northwest régiós franchise jogokat az Egyesült Államokban, aminek köszönhetően két étteremmel is nőtt a mester franchise partner portfóliója – ez egyben a Chanticleer első két amerikai Hooters egysége is. Júliusban folytatta a hálózatbővítést a Chanticleer, Ausztráliában vásárolt 60 százalékos részesedést az ottani Hooters franchise partner cégében és ezzel együtt a két meglévő étteremben is – amelyet egy további ausztráliai, valamint egy újabb dél-afrikai Hooters nyitás követett. A Chanticleer ezzel párhuzamosan másik, Just Fresh márkanév alatt működő hálózatát is két új étteremmel bővítette.

Ősszel aztán a márka-portfólióátalakítás került előtérbe a vállalat számára – szeptemberben (a hamburger vonal erősítése érdekében) felvásárolta a díjnyertes ”The Burger Company” burgeres gyorsétterem láncot, megvált viszont ”Dallas, Texas restaurant Spoon Bar & Kitchen” márkájától, mert – a vállalat elmondása szerint - az nem találkozott a Chanticleer hosszú távú pénzügyi célkitűzéseivel.

A 2014. december 31-i állapot alapján a Chanticleer összesen 26 helyszínnel rendelkezett, köztük 16 Hooters (1 Budapesten), 7 Just Fresh, 5 American Burger Company és 1 The Burger Company étteremmel. A 2013 végi 17 étteremhez képest ez 53 százalékos növekedést jelent.

Az idei évben a Chanticleer tovább folytatja hálózatának és márkaportfóliójának bővítését is. Utóbbi részeként, márciusban fel is vásárolt egy újabb burgeres koncepciót, a ”BGR: The Burger Joint” (BGR) márkát és a hozzá tartozó 9 vállalati, valamint 11 franchise helyszínt. A BGR egy sikeres, feltörekvő márka (aminek a 2014-es évben pl. 15 millió dollárral növekedett a rendszerszintű értékesítése), és a felvásárlással egyből 77 százalékkal nőtt a Chanticleer által üzemeltetett éttermek száma.

A Chanticleer idén ünnepli alapításának 10. évfordulóját. Rohamosan növekedtünk az elmúlt évtizedben, és míg egy Hooters franchise jogokra szakosodott befektetői vállalkozásként indultunk, addig 2014 végére már 26 étteremből álló nemzetközi vállalattá nőttük ki magunkat, most pedig már 46 helyszínnel rendelkezünk világszerte – ez egészen hihetetlen számunkra. Mindez a remek menedzsmentnek köszönhetően vált lehetségessé, és nem csak vállalati vezetőinket illeti az elismerés, hanem minden egyes étterem vezetőjét és a mögöttük álló teljes csapatot is” – mondta el sajtóközleményben Mike Pruitt, elnök-vezérigazgató.

A 7,8 millió dolláros BGR-felvásárlás mellett a vállalat még márciusban nyitott további két Hooters éttermet nemzetközi piacain, ezzel jelezvén, hogy továbbra is az amerikai ”breastaurant” áll a vállalat fókuszának középpontjában. A Hooters éttermek étlapján jellemzően amerikai stílusú hamburgereket, grillételeket, sült csirke szárnyakat és salátákat találunk. A hely különlegessége, hogy kimondottan helyes, telt-keblű pincérnőket alkalmaz, akik falatnyi ruhában szolgálják ki a vendégeket.


népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.