2015.04.08.

A "Királynő" visszatér Európába

Újra megpróbálkozik az európai piaccal az egyik leghíresebb amerikai gyorsétterem lánc, a Dairy Queen.

A Dairy Queen  gyorsétterem lánc honlapjának étteremkereső menüjében jelenleg még az olvasható, hogy: „Európa – hamarosan...” A vállalat napokban kiadott közleménye alapján azonban ez hamarabb megváltozik, mint gondolnánk, ugyanis kiderült, hogy 15 év kihagyás után Lengyelország lesz az az európai piac, ahol újra bemutatják és megkezdik a Dairy Queen koncepció tesztelését. Az első étterem idén tavasszal nyílik Varsóban.

DQ shake Fotó Flickr

A Dairy Queen több mint 6000 étteremmel rendelkezik világszerte, melyek közül közel 1500 található Észak-Amerikán kívül. 15 évnyi hallgatás után idén tavasszal megnyílik az első európai étterem a lengyel fővárosban.

Amint azt nemrég bejelentette, a Dairy Queen mester franchise szerződést kötött a krakkói székhelyű Sparrow 4 lengyel vállalattal, amely így felelőssé válik a hálózatfejlesztésért az országban. „A márka erősebb, mint valaha és egyre jobban ismert szerte a világon. A mi célunk, hogy az idei évben, amikor a vállalat fennállásának 75. Évfordulóját ünnepli, annyi piacon növeljük jelenlétünket, amennyin csak lehetséges” – mondta el Jean Champagne, a nemzetközi Diary Queen csoport operatív igazgatója. A tervek szerint 26 étterem nyitja meg kapuit a lengyel piacon a következő öt évben. „Lengyelország egyúttal a zászlóshajót is jelenti a közép-európai régióban” – tette hozzá az igazgató.

A lengyelországi megjelenés mellett szól, hogy sok amerikai gyorsétteremlánc (mint a McDonald’s, a Subway, a KFC vagy a Pizza Hut) működik és növekszik sikeresen a piacon. Ami még nyitott kérdés, hogy a a mester franchise átvevő Sparrow 4 vállalat, egyéni franchise megállapodások keretében, megosztja-e az étteremnyitásokat más vállalkozókkal is.

A Dairy Queen már több ízben is próbálta megvetni a lábát Európában, a ’90-es években Olaszország, Ausztria és Szlovénia mellett Magyarországon is nyitott éttermet a hálózat. Azonban akkor hazánkban (ahogy a többi európai piacon is) végül a kivonulás mellett döntött a vállalat. A Dairy Queen azóta többször is újra fontolóra vette a magyarországi visszatérést – egy lazább, valamint jobban a helyi piac környezethez és szokásokhoz igazított koncepcióval. Legutóbb egy pár évvel ezelőtt folytak tárgyalások hazai franchise jelentkezőkkel, azonban ezek végül eredménytelenül zárultak.

A Dairy Queen széles termékkínálatában megtalálhatók különböző hamburgerek, snack-ek, hotdogok, szendvicsek és saláták is, de az étteremlánc elsősorban az édességeire építette reputációját – a márka sok féle fagylaltjának, süteményeknek és turmixoknak köszönheti népszerűségét. Az első Dairy Queen 1940-ben nyitotta meg kapuit, jelenleg pedig több mint 6000 étterem működik a márkanév alatt a világ 20 országában. A márka tulajdonosa az a Berkshire Hathaway vállalat, melynek többségi tulajdonosa Warren Buffet amerikai befektető.

A Királynő visszatér Európába

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank