2015.03.31.

Mi újság Párizsban?

Gyorsétterem, kávézó, fagyasztott joghurtos koncepciók, idősgondozó, ingatlan és pénzügyi hálózatok, fitnesz- és szépségközpontok. Mindez a párizsi Franchise Expón.

Március 22. és 25. között a francia főváros adott otthont Európa legnagyobb franchise rendezvényének, a Franchise Expo Paris-nak. A nemzetközi franchise kiállítás és vásár alkalmából immáron több mint 30 éve jönnek össze vállalatok a legkülönbözőbb iparágakból, hogy bemutassák bizonyított franchise koncepciójukat. A kiállítók és látogatók számának tekintetében az idei expónak sikerült túlszárnyalnia a várakozásokat: 449 franchise hálózat érkezett 27 országból, közülük 174 első alkalommal. Ha a franchise szövetségeket, bankokat, jogi és egyéb tanácsadókat is számoljuk, akkor a kiállítók száma 570-re rúgott, melyekre több mint 37 ezer látogató volt kíváncsi.

Franchise Expo Paris 2015 Fotó PROFIT system

Az idei expón számtalan olyan koncepció mutatkozott be franchise ajánlatával, mely az idős- és beteggondozásra fókuszál. Ezek a márkák hamarosan Magyarországra és a közép-európai régióba is megérkezhetnek, ahol jelenleg még nem annyira aktívak.

A franchise márkák összesen több mint 90 iparágat képviseltek a franchise expón, és – a korábbi évekhez hasonlóan – idén is a gasztronómia szegmensből (gyorséttermek, kávézók, bárok, csokoládézók) érkezett a legtöbb franchise hálózat. Érdemes megjegyezni, hogy míg tavaly az ágazat egyik legnépszerűbb kategóriájának számítottak a fagyasztott joghurtra építő franchise-ok, az idei évben már jóval kevesebb standon mutattak be ilyen koncepciót.

Hasonló visszaesés volt megfigyelhető az elektromos cigaretta (e-cigi) koncepciók számában is – míg a tavalyi “e-cigi boom” hatására vagy két tucat márka állított ki, idén mindössze egy pár hálózat volt jelen kiállítóként.

Az egyik legérdekesebb trend az idős- és beteggondozásra szakosodott franchise koncepciók számának hirtelen megugrása. Ilyen hálózatok a Senior Compagnie vagy a Merci+, melyek szolgáltatásai ráadásul nem korlátozódnak pusztán a betegellátásra. A Merci+ például apartmanok takarítását, udvar és kertgondozást, sőt még bébiszitterkedést is kínál szolgáltatásai között.

A franchise expón minden évben kiválasztják a legjobb franchise hálózatot – a nagy presztízsű címet idén a francia Isocomble vállalat kapta, amely több mint 35 éve működik az épületkarbantartás- és felújítás szegmensben, és jelenleg 32 outlettel hazai piacán.

Ahogy a párizsi expó nem csak francia, de külföldi látogatókat és leendő franchise átvevőket is vonz, egyre nagyobb számban vannak jelen más európai és tengerentúli országokból érkező franchise rendszerek is. Az idei évben Olaszországból érkezett a legtöbb franchise márka (26 hálózat), melyet követ Spanyolország (21) és az Egyesült Államok (21).

Mi újság Párizsban?

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank