2015.01.06.

Inkább a franchise

Xprime szolgáltatásának franchise fejlesztését tette legfőbb üzleti céljává a BTel a hazai és nemzetközi piacokon.

A Business Telecom (BTel) az ügyfél és hálózati elemek értékesítésével folyamatosan kivonul a távközlési szolgáltatói piacról, első számú üzleti céljává az általa kifejlesztett Xprime szolgáltatás franchise terjesztését teszi a hazai és nemzetközi piacokon, erről határozott a társaság december 29-én tartott rendkívüli közgyűlése.

Xprime prt scr Fotó BTel

2014. február elsején indította el a BTel Xprime nevű szolgáltatását, amelyre már az indulás után eltelt három hónapban 67 400 új előfizetői regisztráció érkezett – tájékoztatott akkor a vállalat.

A Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt közgyűlési jegyzőkönyv szerint az új stratégia mellett szól, hogy az XPrime egy védjegyoltalom alatt álló termék, amely ötvözi az online reklámozást, valamint a hagyományos távközlési szolgáltatásokat. A társaság szerint a termék hatására egy átlagos távközlési vállalat akár 10 százalékos EBITDA, azaz kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredménynövekedést képes elérni.

A BTel 2014–ben megalkotta a termék hazai és nemzetközi, távközlési vállalatokat kiszolgáló működési és üzemelési modelljét, franchise alapon. A franchise jogok értékesítésére előrehaladott tárgyalásokat folytat mind hazai, mind külföldi távközlési vállalatokkal. A tárgyalások alapján jól látható a termék piaci létjogosultsága és a társaság számára tervezhető bevétel és pénzügyi eredmény – olvasható a jegyzőkönyvben.

A közgyűlés felhatalmazást adott az igazgatótanácsnak arra, hogy saját hatáskörben legfeljebb 2 milliárd forinttal megemelje a társaság alaptőkéjét, amely ezzel 3 milliárd fölé nőne. A tőkebevonás a társaság likviditási problémáinak megoldását célozza. A felhatalmazás egy éves időtartamra szól.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank