2014.12.01.

Újabb Starbucks nyitás

Megnyitott a kávézólánc tizedik magyarországi egysége. Négy év alatt piacvezető lett a márka.

A Starbucks, a vártnál valamivel később, 2010-ben jelent meg Magyarországon, amikor (a gazdasági válság eszkalálódása idején) még többen szkeptikusak voltak a kávézólánc sikerében, hiszen nehéz gazdasági körülmények között és szoros versenypiaci környezetben jelent meg Magyarországon – ráadásul korábban több nagy múltú, amerikai franchise márkának is ”beletört a foga” a magyar piacba, és végül kivonulásra kényszerült. A Starbucks azonban bebizonyította, hogy helye van a magyar piacon, és egy dinamikus fejlődés eredményeként most megnyitotta tizedik budapesti egységét is az Allee bevásárlóközpontban.

Fotó Starbucks

Magyarországon 2010-ben jelent meg a kávézólánc a hazai franchise jogtulajdonos AmRest Kft. üzemeltetésében. Ma a Starbucks részesedése nagyjából 1% az ágazat teljes forgalmából, amivel az amerikai márka – holtversenyben a McCafé-val – piacvezető Magyarországon.

Az újabb budapesti kávézóval viszont továbbra sem került közelebb a vidéki Starbucks-nyitás és terjeszkedés, és az biztos, hogy az idei évben még nem lép ki a fővárosból a hálózat. Korábban Szabó Orsolya marketingvezető elmondta, hogy a Starbucks szeretne a vidéki nagyvárosokban is megjelenni, de először a fővárosban kell megerősödni.

A Starbucks – a világ legnagyobb kávézóláncaként – 65 országban több mint 21 ezer kávézóval van jelen, aminek mintegy felét üzemeltetik franchise partnerek. A Starbucks Corporation legutóbbi pénzügyi beszámolójából kiderült, hogy a vállalat a 2013/14-es fiskális évben 11 százalékkal növelte nettó árbevételét, rekordot jelentő 16,4 milliárd dollárra.

Ami az üzletnyitásokat illeti, a Starbucks nem csak Magyarországon aktív. Az elmúlt évben világszerte 1.599 új kávézóval erősödött a hálózat, amelyet jövőre további 1.650-nel terveznek bővíteni. 

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank