2014.11.21.

Komoly innovációba kezdett a Pizza Hut

A pizza óriás többek közt új menüt és modernebb márkamegjelenést sütött ki, hogy felélessze az értékesítéseket.

November 19-ével életbe léptek azok az újítások, amelyeket David Gibbs, a Pizza Hut ügyvezető igazgatója ”a márka történetének legnagyobb szabású változásának” nevezett. Az elmúlt két évben folyamatosan csökkenő értékesítések hatására, a Pizza Hut most új logót, honlapot, teljesen új menüt és még új egyenruhát is kapott hazai piacán, az Egyesült Államokban. A döntés az után született meg, hogy a világ legnagyobb pizzéria hálózatának egyre kisebb szelet jut a ”tortából”. A Technomics étteremelemző piackutatása alapján, a Pizza Hut piaci részesedése a 2008-as 19 százalékról 16,7 százalékra csökkent 2013-ban (amivel azért továbbra is piacvezető).

Fotó Pizza Hut

Ahogyan David Gibbs fogalmazott „a Pizza Hut arról szól, hogy pontosan azt hozzuk el a fogyasztóknak, amit akarnak.”Az igazgató hozzátette, hogy jelenleg 2 milliárd lehetséges feltét-kombináció érhető el, amivel mindenki a saját íz-kalandját állíthatja össze.

Története legnagyobb kampánya keretében a Pizza Hut mind a 6300 amerikai éttermében több mint duplájára emeli az elérhető hozzávalókat, feltéteket. Az új opciók között a lánc bevezetett többek közt tíz ropogós újdonságot köztük sriracha szószos sós pereccel, új ”prémium” kategóriás feltéteket (mint pl. a csípős banánpaprika vagy a perui cseresznye paprika szeletek), valamint Buffalo, balzsamecetes és egyéb szószokat. A hálózat kiterjeszti pizza szelet menüit is, és története során először értékesíti pizzáit ”apránként”.

David Novak, a Pizza Hut, a KFC és Taco Bell tulajdonos Yum! Brands ügyvezető igazgatója kifejtette, az átalakítás a pizzérialánc segítségére lesz, hogy „jobban elérjék a fiatalokat, és visszaállítsák a Pizza Hut vezető, minőségi, innovatív, átlagon felüli értékeit és megítélését”. Darren Tristano, a Technomics elemzője is dicsérte a pizza óriást az ”all-in”, mindent bele lépéséért, ugyanakkor rámutatott, hogy a hálózatnak nem igen volt választása, ugyanis a Pizza Hut mostanában a ”senki földjén” találta magát a magas minőségű pizzériák és alacsony árkategóriás versenytársak között.

 „A jelen kor étterme sokkal kevésbé lojális, és sokkal fogékonyabb az innovációra. Így a Pizza Hut márka-frissítése visszacsábíthatja az elvesztett fogyasztókat vagy okot adhat egy első rendelés leadására” – fejtette ki Darren Tristano egy blog bejegyzésben. „Ugyanakkor megkérdőjelezhető, hogy egy ekkora hálózat számára a legóvatosabb lépés-e ennyi változást egyszerre bevezetni.” Az elemző elmondta, hogy az ilyen mértékű változás komplexitása rövidtávon akár visszaesést is eredményezhet a fogyasztói elégedettségben, illetve az új imázs összezavarhatja az idősebb, hagyományosabb vásárlókat.

Egy másik probléma, amire az elemző rámutat, hogy kérdéses mennyire lesz zökkenőmentes az újítások bevezetése a franchise partnerek éttermeiben. A Pizza Hut azonban elmondta, hogy ami a működtetési komplexitást illeti, a márka története legnagyobb oktatási programját indította el, valamint egyszerűbbé tette a pizza készítés folyamatát is annak érdekében, hogy az átállás egyszerű és ”észrevehetetlen” legyen.

új Pizza Hut pizzák

Az 1958-ban alapított Pizza Hut az utóbbi 8 negyedévben tapasztalt visszaesést az értékesítésekben, amivel nincs egyedül a gyorséttermi szegmensben. A közelmúltban számos amerikai gyorsétterem lánc számára jelentett nehézséget a változó fogyasztói szokásokkal való lépéstartás (mint pl. az Olive Garden, a Quiznos vagy akár a franchise ikon McDonald’s is). Azonban Harry Balzer, az Amerikai Étkezési Szokások Éves Riportja c. elemzésében rámutat, hogy a pizza szegmenssel nincsen semmi gond. „A pizza továbbra is a top10 étel között van, csak az emberek valami újat keresnek. Mindig új dolgok után kutatunk, különösen olyanok után, melyeket már ismerünk, de új módokon tárják elénk.

A Pizza Hut hálózata a világ 100 országában van jelen több mint 15 ezer étteremmel, melyek közül mintegy 13 ezret franchise partnerek üzemeltetnek. A márka Európában is piacvezető, az öreg kontinensen 1300 étterem működik 30 országban, köztük Magyarországon is. Hazánkban jelenleg két budapesti egységgel van jelen a Pizza Hut, azonban a magyar piacon is egy aktív hálózatfejlesztés veheti kezdetét, franchise partnerek bevonásával.

 „Három különböző csatornán keresztül (éttermi étkezés, házhozszállítás, express) adunk hozzáférést a Pizza Hut márkához, és nem csak egy remek élményt szállítunk, de rentábilis üzleti modellt a működéshez a legkülönbözőbb helyszíneken... Világszínvonalú termékek, működés, dizájn és helyszín a kulcsfontosságú tényezők a sikerünkben” – mondta el a Pizza Hut európai központja. A jogdíjak, know-how és teljes támogatási rendszer megvásárlását jelentő belépési, kezdeti franchise díj 46.900 dollár (kb. 11,7 millió Ft) Magyarországon.

Komoly innovációba kezdett a Pizza Hut

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank