Komoly innovációba kezdett a Pizza Hut
November 19-ével életbe léptek azok az újítások, amelyeket David Gibbs, a Pizza Hut ügyvezető igazgatója ”a márka történetének legnagyobb szabású változásának” nevezett. Az elmúlt két évben folyamatosan csökkenő értékesítések hatására, a Pizza Hut most új logót, honlapot, teljesen új menüt és még új egyenruhát is kapott hazai piacán, az Egyesült Államokban. A döntés az után született meg, hogy a világ legnagyobb pizzéria hálózatának egyre kisebb szelet jut a ”tortából”. A Technomics étteremelemző piackutatása alapján, a Pizza Hut piaci részesedése a 2008-as 19 százalékról 16,7 százalékra csökkent 2013-ban (amivel azért továbbra is piacvezető).
Története legnagyobb kampánya keretében a Pizza Hut mind a 6300 amerikai éttermében több mint duplájára emeli az elérhető hozzávalókat, feltéteket. Az új opciók között a lánc bevezetett többek közt tíz ropogós újdonságot köztük sriracha szószos sós pereccel, új ”prémium” kategóriás feltéteket (mint pl. a csípős banánpaprika vagy a perui cseresznye paprika szeletek), valamint Buffalo, balzsamecetes és egyéb szószokat. A hálózat kiterjeszti pizza szelet menüit is, és története során először értékesíti pizzáit ”apránként”.
David Novak, a Pizza Hut, a KFC és Taco Bell tulajdonos Yum! Brands ügyvezető igazgatója kifejtette, az átalakítás a pizzérialánc segítségére lesz, hogy „jobban elérjék a fiatalokat, és visszaállítsák a Pizza Hut vezető, minőségi, innovatív, átlagon felüli értékeit és megítélését”. Darren Tristano, a Technomics elemzője is dicsérte a pizza óriást az ”all-in”, mindent bele lépéséért, ugyanakkor rámutatott, hogy a hálózatnak nem igen volt választása, ugyanis a Pizza Hut mostanában a ”senki földjén” találta magát a magas minőségű pizzériák és alacsony árkategóriás versenytársak között.
„A jelen kor étterme sokkal kevésbé lojális, és sokkal fogékonyabb az innovációra. Így a Pizza Hut márka-frissítése visszacsábíthatja az elvesztett fogyasztókat vagy okot adhat egy első rendelés leadására” – fejtette ki Darren Tristano egy blog bejegyzésben. „Ugyanakkor megkérdőjelezhető, hogy egy ekkora hálózat számára a legóvatosabb lépés-e ennyi változást egyszerre bevezetni.” Az elemző elmondta, hogy az ilyen mértékű változás komplexitása rövidtávon akár visszaesést is eredményezhet a fogyasztói elégedettségben, illetve az új imázs összezavarhatja az idősebb, hagyományosabb vásárlókat.
Egy másik probléma, amire az elemző rámutat, hogy kérdéses mennyire lesz zökkenőmentes az újítások bevezetése a franchise partnerek éttermeiben. A Pizza Hut azonban elmondta, hogy ami a működtetési komplexitást illeti, a márka története legnagyobb oktatási programját indította el, valamint egyszerűbbé tette a pizza készítés folyamatát is annak érdekében, hogy az átállás egyszerű és ”észrevehetetlen” legyen.
Az 1958-ban alapított Pizza Hut az utóbbi 8 negyedévben tapasztalt visszaesést az értékesítésekben, amivel nincs egyedül a gyorséttermi szegmensben. A közelmúltban számos amerikai gyorsétterem lánc számára jelentett nehézséget a változó fogyasztói szokásokkal való lépéstartás (mint pl. az Olive Garden, a Quiznos vagy akár a franchise ikon McDonald’s is). Azonban Harry Balzer, az Amerikai Étkezési Szokások Éves Riportja c. elemzésében rámutat, hogy a pizza szegmenssel nincsen semmi gond. „A pizza továbbra is a top10 étel között van, csak az emberek valami újat keresnek. Mindig új dolgok után kutatunk, különösen olyanok után, melyeket már ismerünk, de új módokon tárják elénk.”
A Pizza Hut hálózata a világ 100 országában van jelen több mint 15 ezer étteremmel, melyek közül mintegy 13 ezret franchise partnerek üzemeltetnek. A márka Európában is piacvezető, az öreg kontinensen 1300 étterem működik 30 országban, köztük Magyarországon is. Hazánkban jelenleg két budapesti egységgel van jelen a Pizza Hut, azonban a magyar piacon is egy aktív hálózatfejlesztés veheti kezdetét, franchise partnerek bevonásával.
„Három különböző csatornán keresztül (éttermi étkezés, házhozszállítás, express) adunk hozzáférést a Pizza Hut márkához, és nem csak egy remek élményt szállítunk, de rentábilis üzleti modellt a működéshez a legkülönbözőbb helyszíneken... Világszínvonalú termékek, működés, dizájn és helyszín a kulcsfontosságú tényezők a sikerünkben” – mondta el a Pizza Hut európai központja. A jogdíjak, know-how és teljes támogatási rendszer megvásárlását jelentő belépési, kezdeti franchise díj 46.900 dollár (kb. 11,7 millió Ft) Magyarországon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.