A friss gondolkodás mellett tesz fogadalmat a McDonald’s

A harmadik negyedévben a McDonald’s profitja 1,07 milliárd dollárra esett az egy évvel ezelőtti 1,52 milliárdhoz képest, míg a bevételek 5 százalékkal csökkentek 6,99 milliárd dollárra. Az egy évnél régebben működő McDonald’s éttermek értékesítései 3,3 százalékkal estek a legutóbbi negyedévben.
Kedd
2014.10.28.
Jelentős, 30 százalékos profitcsökkenés után a gyorsétterem lánc az egyénre szabható ételekre fókuszál.
 

A szeptember harmincadikával lezárult negyedévben 30 százalékkal csökkent a világ legnagyobb étteremláncának nettó nyeresége, és ez volt az utolsó csepp a csalódást keltő eredmények poharában. A McDonald’s bejelentette ugyanis azon terveit, melyeket ”üzletére alapvető” változásoknak nevezett, miután az elmúlt évek egyik legrosszabb negyedéves profitját jelentette, majd’ minden főbb piacán tapasztalható problémák miatt. A vállalatnak gyenge értékesítésekkel kell megküzdenie Európában, Ázsiában és hazai piacán, az Egyesült Államokban is.

A McDonald’s gyakorlatilag virágzott a gazdasági válság és az azt megelőző években. A 2001 és 2011 közötti évtizedben értékesítései duplájára, profitja pedig több mint triplájára nőtt. De Mr. Thompsonnak – aki egyébként az amerikai divízió fejeként maga is segítette ezt a növekedést – 2012 júliusa óta sorozatos kihívásokkal kell szembe néznie. Kínában egyik hús beszállítójának botránya rázta meg a márkába fektetett vásárlói bizalmat, 9,9 százalékos csökkenést eredményezve az utolsó negyedéves értékesítésekben az Ázsia, Közel-Kelet és Afrika régióban.

Európában az általános gazdasági növekedés visszafogottságához társultak politikai komplikációk Oroszországban, ahol a hatóságok vizsgáltak és – egyes esetekben – bezárattak McDonald’s éttermeket. A problémákat Kínában és Európában rövid távúként kezeli az étteremlánc, de az amerikai piac (ahol a több mint 35 ezer étterem kb. 40 százaléka található, és amelyet a globális franchise piaci trendek előfutárának tekintenek), alapvető változásokkal néz szembe az ételvásárlási szokásokat illetően.

Az Egyesült Államokban egyre bonyolultabb menü lassítja a kiszolgálást, és a McDonald’s a megbízható fiatalabb vásárlók egy újabb részét idegenítette el olyan gyorsétterem láncokkal szemben, amelyek személyre szabott rendelést és friss alapanyagokat kínálnak alternatívaként. A McDonald’s erőfeszítései egyelőre olyan megoldásokra terjedt ki, mint a refranchising program a bevételek növelésére, a személyzet bővítése a forgalmasabb órákban, valamint felrázták a menedzsmentet is (aminek keretében pl. két éven belül másodszorra cserélték le az amerikai üzletág igazgatóját). A amerikai értékesítések 4,1 százalékos szeptemberi csökkenése azonban a legrosszabb eredmény 2003 februárja óta.

Erre válaszul Don Thompson, a McDonald’s vezérigazgatója bejelentette, hogy januártól egyszerűsítik a menüt, aminek részeként eltávolítják a kevésbé népszerű termékeket és nagyobb mozgásteret engednek az egyes régióknak abban, hogy helyi jellegzetességeket vonultassanak fel a szendvicsekben. „A vásárlók egyéni termékeket akarnak, helyi alapanyagokból. Emellett modern és hívogató közegben szeretnének étkezni, valamint eldönteni, hogy mit rendelnek, hogyan rendelnek és milyen kiszolgálást választanak hozzá.” Az igazgató hozzátette, „a jövőben ezek alkotják majd a McDonald’s élményt, és ma a jövőt építjük.” 

A harmadik negyedévben a McDonald’s globális profitja 1,07 milliárd dollárra esett az egy évvel ezelőtti 1,52 milliárdhoz képest, míg a bevételek 5 százalékkal csökkentek 6,99 milliárd dollárra. A legutóbbi negyedéves profit 2007 óta nem volt ilyen alacsony. A részvények 0,6 százalékkal csökkentek 91,01 dollárra, ami eddig 6 százalékos visszaesés az idei évben. 


népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.