Az európai székhelyű kereskedelmi vállalatok, mint a H&M, vagy az Inditex csoport (ami a Zara, Pull&Bear és Bershka márkákat is képviseli) leginkább a Közel-Kelet és Ázsia felé bővítik hálózatukat.
Vasárnap
2012.05.06.
A CBRE felméréséből kiderült, hogy milyen irányba terjeszkedtek a legnagyobb nemzetközi kereskedelmi vállalatok a tavalyi évben.
 

A CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó ügynökség immár ötödik éve készíti el azt az éves felmérését, amely a világ legnagyobb kiskereskedőinek nemzetközi jelenlétét és terjeszkedését méri. A jelentés szerint a kereskedői szektor globalizációja továbbra is folytatódik: a felmérésben résztvevő országok 74%-ában legalább egy új céget bejegyeztek a tavalyi évben, és így a vásárlóerő általános visszaesésének ellenére is 2,1%-al nőtt a kiskereskedők globális lábnyoma.

A felmérésben részt vett vállalatok 47%-a jelen van a világ legfontosabb gazdasági régióinak mindegyikén - Amerika, az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet, Afrika), és Ázsia piacain. A CBRE listáján az országok rangsorában az első helyen Nagy-Britannia áll, ahol a nemzetközi kiskereskedelmi márkák 56,7%-a megtalálható. A Rangsorban második az Egyesült Arab Emirátusok (53,1%), utána pedig az Egyesült Államok (50,3%), Spanyolország (47,5%), Kína (47,2%) és Franciaország (46,9%) a legnépszerűbb célpontok.

A városok vizsgálatánál kiderült, hogy a brit fővárosban jelent meg a legtöbb vállalat (55,5%), ezzel - az előző évi eredményekhez képest – maga mögé utasítva Dubai-t (53,8%). Kissé lemaradva a harmadik helyen továbbra is New York áll (43,9%), azonban Moszkva felzárkózott Párizs mellé a negyedik helyre (43,2%) – megelőzve Hongkongot (40,5%).
Budapest is javított tavalyi eredményéhez képest és két helyet ugrott előre a CBRE listáján. A felmérésében részt vett nemzetközi cégek 26,9%-ának van értékesítési pontja a magyar fővárosban, amivel az 52. helyen állunk. A kelet-európai városok között 2011-ben Moszkva (11 új cég), Kijev (9) és Varsó (6) voltak a kereskedők legnépszerűbb célpontjai. A legtöbb kereskedőt azonban a kazahsztáni város, Almati vonzotta, ahol 18 új cég vetette meg a lábát.

(pcs)


Papp Csaba
újságíró

népszerű a fórumban

Indul a Fröccsbusz franchise

A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...

9 hozzászólás
utolsó 2016.06.14.
Indul a Fröccsbusz franchise

Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com

9 hozzászólás
utolsó 2016.06.07.
Husse márkabolt és bemutatóterem

A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...

1 hozzászólás
utolsó 2015.01.14.
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla

Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel  kapcsolatban.  Tisztelettel: korosine

9 hozzászólás
utolsó 2014.02.11.
Franchise az állatok szerelmeseinek

Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.24.
Franchise az állatok szerelmeseinek

Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.23.
Indul a Fröccsbusz franchise

Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!

9 hozzászólás
utolsó 2013.05.23.