Ruházat és élelmiszer

A Marks & Spencer 455 üzlettel volt jelen a nemzetközi piacokon az elmúlt évben, melyeknek több mint fele működik franchise rendszerben. A franchise elsősorban Ázsiában és Közel-Keleten jellemző, a magyarországi boltok közül egy sem működik franchise rendszerben.
Péntek
2014.09.26.
Sikeres évet zárt a Marks&Spencer. A vállalat szándéka, hogy tovább erősítsen a globális piacokon, elsősorban franchise együttműködések által.
 

A brit Marks & Spencer (M&S) adózás előtti nyeresége 622 millió fontot (kb. 247 milliárd Ft) tett ki a 2013/14-es, március 29-ével zárült pénzügyi évben. A vállalat árbevétele 2,7 százalékkal, 10,3 milliárd fontra nőtt, ami (különösen a tavalyi 3,8 százalékos visszaesés függvényében) jó eredménynek számít. A fejlődésben a hálózat segítségére volt a franchise divízió, elsősorban Ázsiában és a közel-keleti piacokon.

A ruházat mellett a társaság tevékenységének középpontjában a saját üzletekben értékesített élelmiszer és meleg étel szerepel, ami a Marks & Spencer árbevételének csaknem felét (5,1 milliárd fontot) tették ki. A nemzetközi (Nagy-Britannián kívüli) árbevétel 6,2 százalékkal növekedett, 37-tel gyarapodott az üzletek száma, valamint 3 új piacon jelent meg a hálózat. „Magyarországon és Kelet-Európában teljes mértékben központi ellenőrzés alatt működnek üzleteink és folyamatos értékesítés növekedést tapasztalunk. A hálózatfejlesztés elsősorban Ázsiában és a Közel-Keleten történik franchise üzletekkel” – mondta el éves jelentésében a társaság.

Magyarországon a Marks & Spencer tavaly nyáron jelentette be, hogy átalakítja magyarországi üzleti modelljét. Akkor úgy tájékoztattak, hogy az akkori franchise partner S Modell döntése következtében, a franchise rendszerben üzemeltetett öt vidéki M&S üzletet bezárják, a M&S pedig a hat budapesti franchise üzletének teljes tulajdonjogát átveszi, ezzel stratégiájának fókuszpontjába a főváros kerül. Steve Kemp, a Marks & Spencer Hungary Country Managere akkor elmondta: „A M&S több mint 20 éve van jelen a magyar piacon, és elkötelezett a további működés mellett.”

Az idei évben a Marks & Spencer szeretné folytatni erősödését a nemzetközi piacokon. Brit médiainformációk szerint a lánc olyan expanziós stratégiát/tervet dolgozott ki, amellyel 250 új nemzetközi üzletet nyitna a 2016-ig, amelyeknek nagyjából 60 százalékát működtetnék franchise partnerek. Az első bővítés mindenesetre már biztos, a vállalat Skandináviában erősít, és belép Finnország és Norvégia piacaira. A már aláírt franchise szerződés értelmében legalább 15 üzletet nyitnak a következő két évben, és mindkét piacon a franchise fejlesztés fog előtérbe kerülni.