2014.09.24.

Növekedés a KFC vezetésével

Erős első féléves eredményekről számolt be Közép-Európa legnagyobb gyorséttermi vállalata, az AmRest. A magyarországi teljesítmény rekordot döntött.

A lengyelországi székhelyű AmRest csoport a legnagyobb közép-európai gyorséttermi franchise operátor, olyan márkák franchise partnere a régióban, mint a Starbucks, a KFC vagy a Burger King. A vállalat globálisan több száz éttermet üzemeltet – a mostani, 2014. első féléves eredmények alapján kifejezetten sikeresen. Magyarországon az AmRest a kizárólagos partnere a KFC és Starbucks márkáknak, valamint egészen a közelmúltig a Pizza Hut-nak is (a Pizza Hut kizárólagos fejlesztéséről lemondott a vállalat, így az ikonikus pizzázó-hálózat jelenleg új partnereket keres a magyar piacon). A KFC Magyarország az egész csoport teljesítményét megdobta, és 22 éves története legjobb eredményét érte el a 2014. január 1. és június 30. közötti időszakban.

KFC étterem Fotó KFC

A magyarországi KFC (rekordot jelentő) eredménye volt az egyik fő indikátora az AmRest csoport növekedésének. Az AmRest 12 országban több mint 750 étteremmel van jelen.

 Az AmRest csoport 28 új egységet nyitott 2014 első félévében, melyekkel már 12 országban összesen 754-et számlál az általuk üzemeltett éttermek és kávézók száma. A hét különböző gyorséttermi márkát (KFC, Starbucks, Burger King, Pizza Hut, La Tagliatella – a hálózat saját márkája, Blue Frog és KABB) tartalmazó portfólió legerősebb márkája a KFC, összesen 392 egységgel. Magyarországon a vállalat 39 étteremmel van jelen, és – ahogy a régióban, úgy hazánkban is – a KFC húzza elsősorban az eredményeket, összesen 28 étteremmel a 2 Pizza Hut és 9 Starbucks mellett.

Az AmRest csoport összességében 332,3 millió eurós árbevételt ért el az idei első félévben, ami közel 9 százalékos növekedés az előző év ugyanezen időszakához képest. A vállalat külön kiemelte, hogy az EBITDA 50 százalékkal nőtt. „A legnagyobb divíziónkat jelentő Közép-Európa felülmúlta várakozásainkat az erős rentabilitás és értékesítés által. 2014 második negyedéve több áttörést is hozott, pl. a KFC története legmagasabb bevételeit érte el Magyarországon” – mondta el Henry McGovern vezérigazgató, és hozzátette, a növekedés elsőszámú indikátora a KFC remek szereplése volt Magyarország mellett Lengyelországban, valamint – rácáfolva az aktuális politikai kavarodásra – Oroszországban is kétszámjegyű növekedést ért el a csirkés márka.

Az AmRest a Yum! Brands Inc. egyik legnagyobb franchise partnere a KFC és Pizza Hut márkákkal. A Burger King éttermeket szintén franchise alapon működtetik a Burger King Europe GmbH-val kötött megállapodás értelmében. A Starbucks kávézókat közös alapítású társvállalatok nyitják. A  La Tagliatella az AmRest saját márkája, amely 2011 áprilisában lett a portfólió része, az alá tartozó éttermeket az AmRest és franchise partnerei működtetik. A Blue Frog és KABB márkák 2012 decemberében kerültek az AmRest tulajdonába, a Blue Horizon Hospitality csoportban vásárolt többségi tulajdon eredményeként.

Az AmRest jelenleg Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Bulgáriában, Oroszországban, Szerbiában, Horvátországban, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, az Egyesült Államokban és Kínában rendelkezik éttermekkel. Több mint hétszáz egységében közel 25 ezer munkavállalót foglalkoztat.

Növekedés a KFC vezetésével

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank