A világ 3. legnagyobb gyorsétterem lánca

A Tim Horton’s Kanada ikonikus kávézólánca, melyhez 3500 kávézó tartozik hazájában, 860 az Egyesült Államokban és továbbiak az arab országokban. A Burger King a világ 80 országában 14 ezer étteremmel van jelen, melyek 99 százalékát franchise partnerek működtetik.
Szerda
2014.09.03.
Kanada ikonikus kávézóláncával karöltve veszi üldözőbe a McDonald’s és Subway hálózatokat a Burger King.
 

A Subway és a McDonald's rég óta fej-fej mellett versenyez a legtöbb gyorsétteremmel rendelkező hálózat címért. Több mint 40 ezer éttermével, 2011 óta előbbi áll nyerésre, igaz, forgalom alapján a McDonald’s még mindig magasan piacvezető. Azonban hamarosan nagy változások lesznek a globális gyorsétterem piacon, és egy régi-új versenyző kerülhet közelebb a duóhoz. Az amerikai Burger King és Kanada legnagyobb kávézólánca, a Tim Horton’s egy 11,4 milliárd dolláros üzletben egyesítik erőiket.

Egy konferencia hívás során a vállalatvezetők kiemelték, hogy az összeolvadással a még intenzívebb növekedés kerül előtérbe, melyben kulcsfontosságú szerep jut a franchise partnereknek.  A Tim Horton’s 4.546 egységével nem számít óriásnak a franchise hálózatok között, de a Burger King 14 ezer éttermét kiegészítve a világ harmadik legnagyobb gyorsétterem lánca jön létre, együttes forgalmuk kb. 23 milliárd dollár. A két vállalat továbbra is külön irányítás alatt fog állni, a közös cég székhelye – adómegtakarítási okokból – az Egyesült Államok helyett Kanadában lesz.

A két társaság egyesítésével a Burger King elsősorban észak-amerikai pozíciójának megerősödésében bízik, valamint a reggeli menüit és kávékínálatát kívánja erősíteni, ezzel is élesítve a versenyt a McDonald’s McCafé kávézóival szemben. A felvásárlás a Tim Horton’s számára elsősorban a gyors és egyszerűbb expanzió reményével kecsegtet.

Ugyan a Burger King és a Tim Horton’s franchise-ok különböző méretű beruházásokat igényelnek (egy BK étterem elindítása kb. háromszor akkora befektetést jelent) és az új társaságnak még hosszú utat kell megtennie, hogy felvegye a versenyt a legnagyobbakkal, de franchise modelljeik már most tökéletesen illeszkednek egymáshoz. Mindkét vállalat elsősorban mester franchise és franchise átvevőkre támaszkodik a nemzetközi terjeszkedésben, így a meglévő partnerek is nyertesei lehetnek az üzletnek. A Burger King esetén például (refranchising folyamatának következtében) a franchise éttermek aránya 99%.


népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.