2014.09.03.

A világ 3. legnagyobb gyorsétterem lánca

Kanada ikonikus kávézóláncával karöltve veszi üldözőbe a McDonald’s és Subway hálózatokat a Burger King.

A Subway és a McDonald's rég óta fej-fej mellett versenyez a legtöbb gyorsétteremmel rendelkező hálózat címért. Több mint 40 ezer éttermével, 2011 óta előbbi áll nyerésre, igaz, forgalom alapján a McDonald’s még mindig magasan piacvezető. Azonban hamarosan nagy változások lesznek a globális gyorsétterem piacon, és egy régi-új versenyző kerülhet közelebb a duóhoz. Az amerikai Burger King és Kanada legnagyobb kávézólánca, a Tim Horton’s egy 11,4 milliárd dolláros üzletben egyesítik erőiket.

Tim Horton's kávézó Fotó Tim Horton's

A Tim Horton’s Kanada ikonikus kávézólánca, melyhez 3500 kávézó tartozik hazájában, 860 az Egyesült Államokban és továbbiak az arab országokban. A Burger King a világ 80 országában 14 ezer étteremmel van jelen, melyek 99 százalékát franchise partnerek működtetik.

Egy konferencia hívás során a vállalatvezetők kiemelték, hogy az összeolvadással a még intenzívebb növekedés kerül előtérbe, melyben kulcsfontosságú szerep jut a franchise partnereknek.  A Tim Horton’s 4.546 egységével nem számít óriásnak a franchise hálózatok között, de a Burger King 14 ezer éttermét kiegészítve a világ harmadik legnagyobb gyorsétterem lánca jön létre, együttes forgalmuk kb. 23 milliárd dollár. A két vállalat továbbra is külön irányítás alatt fog állni, a közös cég székhelye – adómegtakarítási okokból – az Egyesült Államok helyett Kanadában lesz.

A két társaság egyesítésével a Burger King elsősorban észak-amerikai pozíciójának megerősödésében bízik, valamint a reggeli menüit és kávékínálatát kívánja erősíteni, ezzel is élesítve a versenyt a McDonald’s McCafé kávézóival szemben. A felvásárlás a Tim Horton’s számára elsősorban a gyors és egyszerűbb expanzió reményével kecsegtet.

Ugyan a Burger King és a Tim Horton’s franchise-ok különböző méretű beruházásokat igényelnek (egy BK étterem elindítása kb. háromszor akkora befektetést jelent) és az új társaságnak még hosszú utat kell megtennie, hogy felvegye a versenyt a legnagyobbakkal, de franchise modelljeik már most tökéletesen illeszkednek egymáshoz. Mindkét vállalat elsősorban mester franchise és franchise átvevőkre támaszkodik a nemzetközi terjeszkedésben, így a meglévő partnerek is nyertesei lehetnek az üzletnek. A Burger King esetén például (refranchising folyamatának következtében) a franchise éttermek aránya 99%.

A világ 3. legnagyobb gyorsétterem lánca

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank