Változások az FMCG szektorban
A belgiumi székhelyű Delhaize csoport kivonulása már hónapok óta foglalkoztatja az élelmiszer-kereskedelmi szektort. Bár sok minden változott az elmúlt években a magyar FMCG kiskereskedelem területén, de az élmezőnyben ugyanazok az áruházláncok vannak: a bevételek szerinti piacvezető helyet továbbra is a TESCO tartja - a CBA és a Coop előtt. Baldauf László, a CBA elnöke nemrég felhívta a figyelmet a hazai áruházláncok erősödésére és a CBA azon ambíciójára, hogy átvegye a piacvezető helyet a magyar élelmiszerláncok között. Mi sem lehetne logikusabb lépés céljuk eléréséhez, mint az eladásra kínált Match és Profi üzletek átvétele.
A CBA mellett a Coop is bővíteni kívánja üzleteinek számát. Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója megerősítette az MTI-nek, hogy Magyarországról kivonuló multik boltjait veszi meg a Coop csoport. Mind a két vállalat által üzemeltetett bolttípusokat hozzá lehet kapcsolni akár a Match, akár a Profi üzletek profiljához. A Match üzleteknek például a CBA Príma, a Profi diszkontoknak pedig a CBA Cent lehetne a megfelelője. A Coop pedig négy üzlettípusából válogatva (Coop Mini, Coop Maxi, Coop, Coop Szuper) alakíthatná át a felvásárolt üzlethelyiségeket.
- Bonyolult és nagyon kényes tárgyalásokról van szó, amelyek kimenetele a legjobb esetben is két félen áll, ezért megbecsülni sem lehet a befejezések időpontját. – nyilatkozta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.
Ami viszont már biztos, hogy a francia Auchan csoport felvásárolja a Cora áruházakat üzemeltető Magyar Hipermarket Kereskedelmi Kft.-t és annak mind a hét magyarországi üzletét saját színeibe öltözteti. A Cora 2700 fős munkaerő állományát teljes egészében átveszik és így csaknem 8000 dolgozóra emelik alkalmazottjaik számát. Ennek köszönhetően - a két vállalat összesített eredménye alapján - az Auchan a jelenlegi 7. helyről várhatóan az 5. helyre kerül az árbevételek szerinti ranglistán. A felvásárlás eredményeként az Auchan jelen lesz Szolnokon, Szegeden és Debrecenben is, valamint Miskolcon megnyithatja második áruházát.
Forrás: Magyar Nemzet
(a.c.)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?