2014.08.22.

Innováció és franchise

Ez a két dolog nem is áll annyira távol egymástól. Ezt bizonyítja a leginnovatívabb franchise hálózatok listája.

Az innováció talán nem az első dolog, ami eszünkbe ötlik, amikor a franchise-ra gondolunk. Végtére is széles körben inkább egy olyan modellként tekintenek rá, ami az egységességet, uniformitást hivatott biztosítani, nem pedig a kreativitást. De az igazság az, hogy a kettő nem zárja ki egymást – ahogyan azt a következő, amerikai franchise márkákat tartalmazó listából is láthatjuk.
Néhány vállalat olyan új vagy meglévő, de valamelyest átalakított szolgáltatásokkal van jelen a piacon, amiket azelőtt még sosem adtak franchise-ba. Eközben egyre több létező, jelentős méretű franchise hálózat érvényesíti erőfölényét, és vállal olyan kockázatokat – a szokatlan menütől kezdve az új technológiákon át a kreatív reklámstratégiákig – amik elől a kisebb vállalkozások esetleg kitérnek.  Mindegyikük egy dolgot szemléltet, mégpedig azt, hogy a franchise és az innováció képes kéz a kézben járni.

Fotó PROFIT system

A következő lista nem azért készült, hogy bármely vállalat franchise ajánlatát kiemelje vagy reklámozza (ahogyan legtöbbjük egyelőre el sem érhető Magyarországon), hanem pusztán, hogy bemutassa a franchise ágazat leginnovatívabb vállalatait és legújabb trendjeit, valamint (jó esetben ennek következményeként), hogy inspirálja a franchise szakma szereplőit.

Újonnan alapított franchise márkák

Baby Bodyguards (baba-biztosítás, újraélesztés instrukciók, autóülés beszerelés)
Franchise/saját tulajdonú egység: 0/1; szükséges bef.: kb. 11 millió Ft
A Baby Bodyguards azon a felismerésen alapszik, hogy újdonsült szülőnek lenni talán a legijesztőbb munka a világon. A vállalat termékeivel elsősorban az anyukák és apukák magabiztosabbá tételén fáradozik, valamint azon, hogy a gyerekeket távol tartsák a ”tűzvonaltól” egy olyan szolgáltatás csomaggal, ami a biztonságot erősíti otthon, az autóban és bárhol máshol.

Bio-One (Bűntett és trauma helyszín tisztítása)
Franchise/saját tulajdonú egység: 19/0; szükséges bef.: kb. 17,5m Ft
A több tucat, már meglévő tisztító és helyreállító franchise ellenére, a Bio-One képes volt egy piaci rés megtalálására: a tetthelytisztítás. A franchise partnerek kármentesítést, orvosi szemétszállítást, penésztesztelést és kármentesítést, valamint szag megszüntetést is vállalnak.

Compassionate Beauty (butik és fürdő rákos beteg hölgyek számára)
Franchise/saját tulajdonú egység: 1/1; szükséges bef.: kb. 40m Ft
A személyes gondoskodás felfutóban van, de Saundra Shapiro amerikai vállalkozó felfedezett egy csoportot, akiknek az igényeit nem elégítik ki. A Compassionate Beauty lokációk exkluzív ellátásban részesítenek rákos hölgyeket – spa, masszázs, paróka és mastectomia termékeket, szolgáltatásokat kínálva.

Hobby Quest (Szabadidő programok, táborok, workshop, bulik)
Franchise/saját tulajdonú egység: 0/3; szükséges bef.: kb. 27m Ft
Számtalan gyerekeknek szóló programot, szabadidős foglalkozásokat kínáló vállalat működik franchise rendszerben, a zenétől és művészettől kezdve a tudományos és mérnöki foglalkozásokig. Mégis, a Hobby Quest egy új fejezetet nyit nem csak egy, de négy különböző, a franchise világában újnak számító gyerkőc-órával: repülés (repülő modell építés és reptetés), varázslat-bűvészet, divat dizájn és fotográfia.

Libertana (Otthoni gondozás, szeretetház szolgáltatások, otthon elérhető egészségügyi termékek)
Franchise/saját tulajdonú egység: 9/1; szükséges bef.: kb. 28m Ft
A Libertana célja, hogy egyedülálló üzletté váljon az időskorúakat maguk közt tudó családok számára, azáltal különböztetve meg magát a többi idősgondozó franchise hálózattól, hogy olyan otthoni termékeket is kínál, mint liftek, rámpák, fürdőülések és biztonsági korlátok. A hálózat továbbá a sok más hálózatnál elérhető gondozói szolgáltatások mellett orvosi gondozást is kínál.

NexGoal (visszavonult atléták elhelyezkedésének segítése, karrierépítés, tanácsadás, coaching)
Franchise/saját tulajdonú egység: 3/1; szükséges bef.: kb. 18m Ft
Ahogy maguk a korábbi versenysportolók, úgy a NexGoal alapítói is tudják, hogy nincs olyan sportkarrier, ami örökké tartana, de a versenyszellem egy áldás lehet bármely üzlet számára. A NexGoal karrier-coaching szolgáltatásokat kínál, hogy segítsen a visszavonult olimpikonoknak és versenysportolóknak az öltözőből a tárgyalóba vezető átmenetben, és segítsen őket összehozni az ő képességeiket kereső cégekkel.

Rock Climbing Franchising (beltéri falmászás)
Franchise/saját tulajdonú egység: 3/1; szükséges bef.: kb. 17,5m Ft
Az első fedett, beltéri sziklamászó terem 1987-ben nyitotta meg kapuit, azonban egy, a koncepció köré épülő franchise rendszerre 25 évet kellett várni. A vállalat Gravity Vault név alatt működő franchise termeiben elérhető órák, partik és táborok összehoznak minden korosztályt a gyerekektől kezdve a profi mászókig.

Thriveworks (Tanácsadás, életpatronálás – coaching)
Franchise/saját tulajdonú egység: 3/6; szükséges bef.: kb. 9m Ft
Az egészségügyi franchise koncepciók egyre népszerűbbé váltak az elmúlt években, de a legnagyobb figyelem a fizikai, testi egészségre szegeződik. A Thriveworks a mentális-egészségügyi szolgáltatásokat kívánja szélesebb körben elérhetővé tenni a franchise segítségével. Az ügyfelek 24 órán belül kaphatnak időpontot; mindegyikük megkapja egy tanácsadó telefonszámát és e-mail címét, valamint hozzáférést az éjjel-nappal üzemelő sürgősségi ügyeleti támogatáshoz is.

Total Woman Gym + Spa (Fitnesz és spa szolgáltatások nőknek)
Franchise/saját tulajdonú egység: 0/16; szükséges bef.: kb. 330m Ft
A Total Woman Gym + Spa egy üzleti modellben kombinálja a két leggyorsabban növekvő franchise ágazatot. A vállalat helyszínein kínálnak fitnesz gépeket, felszerelést, órákat és edzéseket, valamint olyan spa szolgáltatásokat is, mint masszázs, arcápolás és gyantázás. Egy biztos helyszín a nők számra, akár edzeni, akár csak kikapcsolódni szeretnének.

Fennálló franchise hálózatok  

Del Taco (mexikói, amerikai ételek)
Franchise/saját tulajdonú egység: 246/301; szükséges bef.: kb. 280m Ft
A kalóriatudatos otthoni szakácsok már évek óta választják a pulykát a marhahús helyett, de a Del Taco az első mexikói gyorsétterem lánc, amely szintén ezt követi. A taco és tostadaka termékeknél választható, idén bevezetésre került szezonális pulykahús 33 százalékkal kevesebb zsírt tartalmaz, mint a vállalat darált marhahúsa.

The Dwyer Group (HVAC – fűtő-, szellőztető- és klímarendszerek, üveg- és gépjavítás, tereprendezés, vízvezeték szerelés)
Franchise/saját tulajdonú egység: 1596/0; szükséges bef.: kb. 30m Ft
A hölgyek ritkaságnak számítanak a szerelés-javítás területen, de Dina Dwyer-Owens, a Dawyer csoport ügyvezető igazgatója változtatni akar ezen. Tavaly elindította a ”Nők a Kereskedelemben” programot, ami ösztöndíjakat kínál nőknek kereskedelmi vagy műszaki tanulmányokhoz, hogy ennek segítségével találjanak munkát vagy indíthassák el saját vállalkozásukat.

FastSigns International (Grafikus szolgáltatások)
Franchise/saját tulajdonú egység: 540/0; szükséges bef.: kb. 53m Ft
A FastSigns ”közös-márka” programja lehetőséget teremt független nyomtató bolttulajdonosok számára, hogy hozzáadják portfóliójukhoz a vállalat grafikai és tervezői szolgáltatásait, valamint megkapják a franchise átadó képzését és támogatását, anélkül, hogy feláldoznák üzletük egyéniségét (illetve anélkül, hogy teljes – egy hagyományos FastSigns üzlet megnyitásához szükséges – franchise díjat kelljen fizetniük).

HUMAN Healthy Vending (Egészséges készétel disztribúció)
Franchise/saját tulajdonú egység: 156/6; szükséges bef.: kb. 23m Ft
A HUMAN azáltal szélesíti ki kínálatát, hogy egy új mikro piaci lehetőséget kínál franchise partnereknek. A főként irodaházakban és egyéb biztonságos helyeken kialakított mini kisboltok egészséges alternatívát és termékeket kínálnak saját, érintőképernyős fizetési rendszerrel ellátott kioszkokon keresztül.

Planet Beach Franchising (Automatizált spa, UV-kezelésiszolgáltatások)
Franchise/saját tulajdonú egység: 228/0; szükséges bef.: kb.50m Ft
A szoláriumok csökkenő népszerűsége miatt Stephen Smith, a Planet Beach alapítója, márkáját szolárium szalonból egy fürdő- és spa koncepcióvá transzformálta. És nem is akárhogy – egy automatizált létesítményt dolgozott ki, ahol a tagok bármikor betérhetnek masszázsokra, arckezelésekre, irányított meditációra, oxigén terápiára, súlykezelésre, UV terápiára, szoláriumba. És mindezt egy gombnyomással, személyzet közreműködése nélkül.

Tutor Doctor (Magántanítás)
Franchise/saját tulajdonú egység: 400/1; szükséges bef.: kb. 29m Ft
A Tutor Doctor azáltal különbözteti meg magát versenytársaitól, hogy nem korlátozza szolgáltatásait a gyerekekre. Egy ügyfél, akit franciaországi munkahelyéről az Egyesült Államokba irányítottak, őt angolul oktatták, valamint amerikai közlekedési szabályokra, szokásokra és kultúrára is. Egy másik ügyfél, akit 62 éves korában bocsátottak el munkahelyéről, alapszintű számítógép felhasználói ismereteket tanult, hogy visszatérhessen a munkaerőpiacra. Egy idősebb hölgyet internetezni tanítottak meg, hogy kapcsolatban maradhasson a fiával.

The UPS Store (Postai, üzleti és kommunikációs szolgáltatások)
Franchise/saját tulajdonú egység: 4776/0; szükséges bef.: kb. 67,5m Ft
Tavaly a UPS Store lett az első 3D nyomtatást kínáló, az Egyesült Államokban országos lefedettséggel rendelkező kiskereskedő. A szolgáltatás még mindig tesztfázisban van, de a vállalat kkv ügyfelei már most hasznosnak találják, egyikük még a Shark Tank sorozatban (amerikai TV sorozat, amiben vállalkozók prezentálják innovatív üzleti elképzeléseiket egy sor befektetőnek) jelent meg egy, a The UPS üzletben nyomtatott termékkel.

Forrás: Entrepreneur

Innováció és franchise

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank