„A tapasztalataink azt mutatják, hogy a faktoráló cégek és más nem-banki finanszírozók elsősorban nem a kisvállalkozásokat részesítik előnyben, és így, ez a mérhetetlenül alul-szolgált terület egy remek lehetőség az Interface számára.”
David Banfield
Vasárnap
2014.08.03.
Az Interface Financial Group elnöke, David Banfield beszélt egyedi faktoring szolgáltatásukról és a köré épülő franchise hálózatról.
 

A több mint 40 éves múlttal rendelkező amerikai franchise hálózat, az Interface Financial Group (IFG) ágazatának egy nemzetközi vezetője. A cég egy olyan faktoring szolgáltatást fejlesztett ki, amivel rövidlejáratú működő tőke finanszírozást biztosítanak ügyfeleiknek. Az IFG számladiszkontálás szolgáltatásával képes felgyorsítani a vállalkozások cash flow-ját, javítani fizetőképességüket, valamint biztosítani a könnyebb tőkéhez való hozzáférést. Az ügyfelek elsősorban olyan újonnan alapított vagy még fejlesztés alatt álló kisvállalkozások, amelyek a jövőben egy gyorsabb ütemű fejlődést kívánnak elérni.

Hogyan működik az IFG Számladiszkontálás, illetve miben más ez, mint a jól ismert faktoring?
Az IFG program arra lett létrehozva, hogy felgyorsítsa az ügyfél kisvállalkozások cash flow-ját. Általában az ügyfelek legyártották és kézbesítették terméküket vagy szolgáltatásukat, és kiállították vásárlójuknak a számlát 30 napos határidővel – így arra számíthatnak, hogy a fizetésteljesítés 40 és 60 nap között fog megtörténni. Ők akár ”még ma” készhez kaphatják pénzüket azáltal, hogy értékesítik a számlát (követelésüket) az Interface-nek.
A program elsősorban a speciális számlákra fókuszál és mindig egy adás-vételi tranzakció. Az ügyfél választhatja meg és döntheti el, hogy melyik számlát és mikor értékesíti. Nincsen rákényszerítve senkire a szolgáltatás és nincsen semmilyen minimum értékesítési szint.
A faktoring szolgáltatásoknál általában a faktor az ügyfél összes követelését átveszi, és fedezeti alapként használja azt, amivel szemben pénzt kölcsönöz az ügyfélnek – ez egy rulírozó hitel, ami egészen addig így folytatódik, amíg mindkét fél ezzel egyetért; általában több évig. A faktor gondoskodik a teljes háttérmunkáról is az adminisztráció vonatkozásában az ügyfelek felé. Általában egy határozott idejű szerződés van érvényben a faktor és ügyfele között, ami megköveteli az ügyféltől, hogy minden olyan számlát a faktornak átadjon, amit a szerződés ideje alatt kiállít.

Mikor (és miért) döntöttek a vállalat franchise rendszerben történő fejlesztése mellett?
Először Kanadában indítottuk el üzletünket franchise rendszerben, több mint 20 évvel ezelőtt. Akkoriban az Interface már 20 éve működött a piacon és olyan lehetőséget keresett, amivel anélkül növekedhet, hogy drasztikusan emelkednének a működési és fenntartási költségek. Végül a franchise-ban találtuk meg a választ, kialakítottunk egy kezdeti, próba egységet, egy működési kézikönyvet, majd ebből az alapból építkezve fejlesztettük hálózatunkat.

Mik az IFG franchise koncepció főbb előnyei?
A ”használd, amikor szükséged van rá” megközelítéssel maximális rugalmasságot tudunk kínálni ügyfeleinknek. Határozatlan idejű megállapodásainkkal az ügyfelek jönnek-mennek, ahogy nekik tetszik – ez egy olyan szituáció, amit rendkívül értékelnek a fejlődő, bővülés előtt álló kisvállalkozások. Az a tény, hogy a szolgáltatást egy franchise mechanizmuson keresztül valósítjuk meg, azt jelenti, hogy a franchise partnereink a saját kizárólagos területükön foglalkoznak az ügyfelekkel, alakítanak ki személyes kapcsolatokat (ami mindkét fél számára fontos) és nagyon gyors az átfutási idő.

Mely piacokon működnek együtt, összesen hány franchise partnerrel?
Jelenleg több mint 150 franchise egységgel rendelkezünk Kanadában, az Egyesült Államokban, Mexikóban, Szingapúrban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Írországban és az Egyesült Királyságban. Tervünk a nemzetközi franchise hálózat fejlesztése és további piacokon (köztük Magyarországon) való megjelenés.

Milyen tipikus követelményeket támasztanak egy franchise átvevővel szemben, milyen az ideális IFG franchise partner profilja?
Mi olyan személyeket keresünk, akik a következő tulajdonságokkal rendelkeznek: átlagon felüli kommunikációs készség; jó döntéshozó és problémamegoldó készség, jó ”hálózatépítő”, fegyelmezett – és mindez egy biztos üzleti háttérrel párosulva.

Milyen támogatásra számíthat egy franchise átvevő az IFG központtól?
Büszkék vagyunk arra, hogy mindig elérhetőek vagyunk franchise partnereink számára, ha közösen át kell nézni a tranzakcióikat, mielőtt finanszíroznák azokat vagy, ha egyéb kérdés merülne fel. Akkor is, ha ez a nemzetközi központ, egy helyi iroda vagy egy országos mester licence átvevő szintjén jelentkezik. Számunkra ez az egész arról szól, hogy támogatás-támogatás-támogatás.

Mely országokban, régiókban látja a legnagyobb fejlődési potenciált az IFG számára?
Ahogyan építjük nemzetközi hálózatunkat, igyekszünk olyan országok felé irányítani figyelmünket, ahol két dolog már létezik. Először is egy franchise vagy licence alapú infrastruktúra koncepciója, másrészt pedig van egy létező faktoring vagy számladiszkontálási piac. Ha ezek az összetevők jelen vannak, akkor az egy jó alapot jelent számunkra, amire építkezhetünk.
Meg kell jegyezni, a tapasztalataink azt mutatják, hogy a faktoráló cégek és más nem-banki finanszírozók elsősorban nem a kisvállalkozásokat részesítik előnyben, és így, ez a mérhetetlenül alulszolgált terület egy remek lehetőség az Interface számára.


népszerű a fórumban