2014.06.27.

VB-hatás

Az idei futball világbajnokság jelentősen növeli a Tesco árbevételét világszerte. Óriás tv-ből és sörből kétszer annyi fogy.

A Tesco bejelentette, hogy már az idei FIFA World Cup első kezdőrúgása előtt érezhető volt, hogy a labdarúgás legnagyobb szabású eseménye jelentősen befolyásolja bevételeit. A brit kiskereskedelmi üzletlánc (amely jelen van Ázsiában, Európában és Észak-Amerikában is) tájékoztatása szerint a brazil ételek, italok és replikák utáni kereslet már a június 12-i nyitómérkőzés előtt 40 százalékkal megugrott, az óriás tv-k és a sör értékesítése terén pedig közel 100 százalékos emelkedésre számítanak. És a Tesco még csak jelen sincs a világbajnokság színterén, a brazil piacon.

Fotó Tesco

A Tesco értékesítési hálózatának forgalma az előző pénzügyi évben meghaladta a 72 milliárd angol fontot.

A Tesco közleményben tudatta, hogy néhány nappal az első meccs előtt – amikor a világbajnokságra készülők a lehető legmagasabb szintre emelik az otthoni meccsnézés élményét és az egyhónapos ”karneválhangulatot” – az óriás tv-k iránti kereslet csaknem megduplázódott. De nem a tv az egyetlen, amely kategóriában az értékesítések szárnyalnak. A Tesco arra számít, hogy az egy hónapos világesemény ideje alatt, 6784 boltjában, a sör értékesítése szintén megkétszereződik, valamint (ahogyan sok szurkoló nem akar a főzéssel sem bajlódni a meccsek előtt) a chipsek és egyéb ételek esetén 25, a pizza értékesítésében pedig 15 százalékos emelkedést vár az üzletlánc.

A legnagyobb emelkedés a hangfalak és (a televízió hangerejét növelő) hangtechnikák iránti keresletben várható – a Tesco 500 százalékos emelkedést prognosztizál ezen a területen.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank