Idén is formában a H&M

Különösen jól jött ki a lépés a divatóriás számára az idei második negyedévben (2014. márc. 1 – máj. 31.): a vásárlók jól fogadták a tavaszi kollekciót, ami erős értékesítési adatokhoz vezetett, a forgalom 20, a nyereség pedig 19 százalékkal nőtt. A hálózat adózás utáni profitja 5,8 milliárd korona (kb. 198 milliárd forint, a teljes félév 68,6 százaléka) lett ebben az időszakban.
Szerda
2014.06.18.
A svéd Hennes & Mauritz idei első féléves eredményei ismét a hálózat dinamikus erősödéséről tanúskodnak.
 

Az idei, 2013. december 1-től 2014. május 31-ig tartó első pénzügyi félévben a Hennes & Mauritz (H&M) Csoport bruttó forgalma 14 százalékkal nőtt a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Az áfa nélküli értékesítési eredmény 17 százalékkal erősödött 69,97 milliárd svéd koronára (kb. 2400 milliárd forint). A csoport adózás utáni nyeresége 8,46 milliárd korona (kb. 290 milliárd forint) lett.

Az értékesítés növekedésére pozitív hatással volt az első ausztrál üzlet megnyitása, a franciaországi online értékesítés márciusi beindítása, valamint a H&M csoport további márkáinak (COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday és H&M Home), az értékesítésekben kimutatható fejlődése is. Az előzetes adatok alapján júniusban folytatódott a pozitív tendencia és jól indult a második félév is. Az idei évben folytatja erős expanzióját is a hálózat, összesen 375 új üzlet megnyitását tervezik világszerte az idei évben. Új országokként a Fülöp-szigetek és India piacaira lép be a H&M még ősszel.

 „Úgy látjuk, néhány hosszú távú befektetésünk most kezd kifizetődni, mint pl. az & Other Stories és online üzletink az Egyesült Államokban és Franciaországban. Továbbra is folytatjuk ezeket a hosszú távú befektetéseket annak érdekében, hogy egy még erősebb H&M márkát építsünk és folytassuk többcsatornás stratégiánk megvalósítását. Idén ősszel például megnyitjuk első online üzletünket Spanyolországban és Olaszországban, majd később, de még az idei év folyamán Kínában is. A következő évben 8-10 új online piacra lépést tervezünk, hamarosan lesznek további információk, hogy pontosan mely országokban” – értékelt Karl-Johan Persson, ügyvezető-igazgató.

A svéd divatóriás – közel 50 országban több mint 3200 üzletével – ágazatának második legnagyobb szereplője a világon, a spanyol Inditex Csoport után. Magyarországon, a tavaly szeptember közepén megnyitott H&M Home-mal nőtt 31-re nőtt az üzletek száma.