A METRO 1993-ban elsőként lépett be a magyar piacra a nemzetközi nagyvállalatok közül és jelenleg 13 áruházat üzemeltet.
Hétfő
2012.04.23.
A Metro Csoport újabb európai piacokra lépett - új élelmiszerhálózatot hozott létre Romániában La Doi Pasi néven.
 

Már több mint 80 egységgel és negyven romániai településen működik az új üzletlánc, melynek kiépítését Bukarestből irányítják. Idáig csaknem 200 hagyományos bolttulajdonos csatlakozott a Le Doi Pasi (jelentése: két lépésben) franchise hálózathoz – a még nem üzemelő egységeket is számolva. Az új márka bevezetésének nem véletlenül jött el pont most az ideje, mivel a hasonló méretű boltokat működtető Mic.ro nemrég csődöt jelentett, maga mögött hagyva több száz üzletet szerte az országban.

- Még 70,000 potenciális üzlettulajdonoshoz szeretnénk eljutni Romániában. Úgy gondoljuk, hogy a franchise koncepciónk sikeres működéséhez remek lehetőséget biztosít számunkra a román piac – mondta a Metro Cash & Carry egyik romániai képviselője.

A La Doi Pasi franchise koncepciója nagyban eltér a Mic.ro által alkalmazott modelltől, ugyanis míg az előd központilag látta el a beszerzést, addig az új hálózatnak minden tagja szabadon irányítja üzletét. Az üzlethelyiségek átalakítását a tulajdonosnak kell fedeznie, de a Metro képzésekkel, tanácsadással, piackutatással és központi marketinggel segít partnereinek, hogy azok a lehető legoptimálisabban működtessék egységeiket. A Metro Cash & Carry ezt a konzultációra alapuló franchise koncepciót 2008-ban vezette be és azóta több ezer üzlettulajdonos döntött amellett, hogy csatlakozik a hálózathoz. A csoport ezt a működési elvet alkalmazza Lengyelországban és Bulgáriában is.

(a.c.)


Papp Csaba
újságíró