2014.05.22.

A franchise és foci találkozása

A Liverpool Football Club ”ízletes” partneri szerződést kötött a világ egyik legnagyobb gyorséttermi hálózatát üzemeltető Dunkin’ Brands csoporttal.

A Liverpool Football Club (LFC) bejelentett egy többéves partneri szerződést a Baskin-Robbins (a világ legnagyobb különleges jégkrém franchise hálózata) és a Dunkin’ Donuts (az egyik legnagyobb kávé és pékáru franchise) márkákat tulajdonló Dunkin’ Brands csoporttal. A megállapodás értelmében a Baskin-Robbins lesz a klub hivatalos jégkrém szolgáltatója, a Dunkin’ Donuts pedig a hivatalos pékpartner és kávé-italellátó. Billy Hogen, a Liverpool kereskedelmi igazgatója elmondta: „Nagyon örülünk az összefogásnak a világ egyik legikonikusabb nevével, a Dunkin’ csoporttal és mindkét márkájukat nagy szeretettel köszöntjük az LFC családban.

Fotó Dunkin' Brands

2013 végén a Dunkin’ Brands világszerte 11.000 Dunkin’ Donuts és 7.300 Baskin-Robbins étteremmel rendelkezett, melyek közel 100 százalékát franchise partnerek működtetik. 2014-ben 685-800 új üzletet terveznek nyitni világszerte.

A Dunkin’ Donuts a kilencvenes évek közepén már próbálkozott a nagy-britanniai piacra lépéssel, de a gyenge eredmények miatt végül kivonult a piacról (ahogy tette ezt Magyarországon is). Nemrég azonban – a megugró kereslet miatt – visszatért a szigetországba, jelenleg három éttermet üzemeltetnek franchise partnerek.
A Baskin-Robbins hálózatnak jelenleg 100 üzlete van Nagy-Britanniában. A franchise lehetőség elsősorban 300 ezer angol fontos (kb. 110 millió forint) likvid tőkével rendelkező befektetőknek szól, több éttermet is tartalmazó portfólió kialakításához. Egy tipikus – öt üzlettel rendelkező – átvevői terület rendelkezik a potenciállal, hogy már a kereskedés első teljes évében egymillió fontos forgalmat generálhat.

A nagy-britanniai terjeszkedés mellett a Dunkin’ Brands egyúttal bejelentette azt is, hogy 2014-ben világszerte 685-800 üzletet terveznek nyitni. A vállalat elmondta, hogy ez az expanzió még szélesebb márkaismertséget fog biztosítani a franchise partnereknek és még nagyobb számú új étterem megnyitásában lesz segítségre. „Hisszük, hogy az erős éves növekedésünk egyik lényeges eleme az a fegyelmezett megközelítés, amivel következetesen fejlesztjük a franchise partnerek üzleti lehetőségeit” – mondta el Nigel Travis, a Dunkin’ Brands ügyvezető-igazgatója.

2013 végén a Dunkin’ Brands világszerte 11.000 Dunkin’ Donuts és 7.300 Baskin-Robbins étteremmel rendelkezett, melyek közel 100 százalékát franchise partnerek működtetik. A Canton-i (Massachusetts, USA) székhelyű vállalat franchise átvevőinek értékesítése nagyjából 9,3 milliárd dollárt tett ki a tavalyi évben. 

A franchise és foci találkozása

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank