2014.03.24.

Nyomban induló vállalakozás

Forgács Miklós, a Curves értékesítési menedzsere mesélt a fitnesz koncepcióról, a klubtulajdonlás mikéntjeiről és terveikről Magyarországon.

Kik jelentik a Curves klubok célözönségét, illetve miben különleges a Curves koncepciója?
Célcsoportunk elsősorban a 30-60 éves korú hölgyek, de alapvetően minden 14 év feletti lány és nő.
A Curves sikerének titka úgy gondolom, két fő összetevőben rejlik. Az egyik a Curves technológia és gépek, amik segítségével egy mindössze 30 perces, a teljes izomzatot megmozgató, kardio- és erősítő edzésen vehetnek részt. A másik, legalább annyira fontos tényező a megfelelő és személyes ügyfélkezelés avagy ”léleksimogatás”, aminek köszönhetően a klubtagok el tudják engedni magukat és tényleg jó érzéssel tölthetik el azt a 3o percet. Ettől komplett az egész; bármikor – akár munka előtt és munka után is – beugorhatnak a klubtagok. Ez a 30 perc egy teljes testi-lelki felfrissülés.

Forgács Miklós, Curves & FitCurves, Curves & FitCurves Sales manager of Hungary, Poland, Czech Republic, Slovakia & Former Yugoslavian countries Fotó Curves

„A gondos előkészületeknek köszönhetően a Curves klubok rögtön nyitás után rendelkeznek egy erős ügyfélbázissal, így már 1-2 hónapot követően profitot termelnek. A Curves általános előrejelzése, hogy átlagosan 2-4 év között megtérül a teljes befektetés, de érdemes megjegyezni, hogy Magyarországon ez inkább kettő év.”
- Forgács Miklós, Curves

Hogyan látja a piaci trendeket, irányokat a fitnesz szegmensben?
Kelet-Közép-Európában a nők öntudatosabbá válásának következtében egyre több Curves klubnak van létjogosultsága. A hagyományos férfi-nő modellek kezdenek fellazulni, és a nők igenis kiszorítják maguknak azt a 30 percet. Egyre fontosabbá válik számukra – a munka, gyereknevelés, háztartás mellett – az a félóra, amit hetente háromszor-négyszer magukra szánhatnak.
A Curves-nek éppen ezért más fitnesztermek nem – vagy csak közvetve – jelentenek konkurenciát, ugyanis amit tőlünk kapnak az ügyfelek, azt sok más klubtól nem kapják meg – és ez a személyes törődés, személyre szabott programokkal. Emellett komoly programjaink vannak, amik által a tagok edzési hajlandóságát folyamatosan hónapokon, éveken keresztül meg tudjuk tartani.

Hogyan zajlik a franchise partnerek csatlakozási folyamata?
Az érdeklődők első körben egy teljes, alap szinten mindenre kiterjedő tájékoztatást kapnak e-mailben, ami tartalmazza a költségektől kezdve a szakmai információkon keresztül a napi működésig mindent. Ezzel egy időben minden jelentkezőnek ki kell töltenie egy kérdőívet, ami feltérképezi őket a franchise központ kritéria rendszere alapján. Ezt követően van lehetőség a még felmerülő kérdések átbeszélésére, majd elküldjük a szerződés tervezet. Reálisan 2-6 hónap telik el a gondolat megszületése és a Curves klub megnyitása között.

Milyen előkészületeket kell megtenni a klubnyitás előtt?
Fontos vonzerőt képez, hogy a Curves rendelkezik egy olyan technológiával, amivel egy jó nyitás esetén adott Curves klub 100 taggal indulhat.
Már 6 héttel a nyitás előtt megkezdődik a leendő klubtulajdonosok felkészítése és segítése, az üzlethelyiség dekorációja, online felületek kialakítása és egy egyedi marketing kampány. A klubot is a tulajdonos mentora nyitja meg, valamint ő vezényli le a nyitó hetet. Mindennek nagy szerepe van abban, hogy a lehető legrövidebbre csökkentsék a kezdeti, veszteséges időszakot és a klub minél hamarabb nyereséges legyen.

A tapasztalatai szerint kiből válhat sikeres klubtulajdonos?
Abból az érdeklődőből lesz sikeres Curves tulajdonos, akire az jellemző, hogy amikor először hall a koncepcióról azt mondja, hogy igen, ez kell a hölgyeknek. Ezt követően hétről hétre lelkesebb, meg akarja ismerni a klubok működésének mikéntjét mind technológiai, mind gazdasági szempontból. Fontos, hogy már a klubnyitás előtt odaadással vesse bele magát a felkészülésbe, mi pedig támogatási megoldásainkkal igyekszünk az együttműködés alatt még tovább erősíteni elkötelezettségét. A Curves franchise rendszer olyan komplex módon lett kidolgozva, hogy a partnerek több év elteltével is fedeznek fel új dolgokat a rendszerben, ami nagyon motiváló tud lenni.
A legfontosabb tehát a lelkesedés, és éppen ezért elsősorban nem befektetőket keresünk a franchise partnerek személyében, hanem olyan vállalkozókat, akik aktívan részt vesznek és részt akarnak venni a klub napi működésében.

A franchise központ rendszeresen ellenerőzni a partnereket. Mit takar ez a monitoring tevékenység?
A klub havi gazdasági működésének ellenőrzés általi segítését jelenti a monitoring. A Curves szakemberek, mentorok huszonkét év és több ezer klub tapasztalatát beépítve azonnal látják, ha valami nem stimmel. Ezért van szükség rendszeres revízióra, hogy biztosítani tudják a partner optimális működését, valamint a lehető leggyorsabban tudjanak reagálni a változó piaci környezetre.

Úgy gondolom ez a folyamatos monitoring nem csak az egyes klubok, de a hálózat egészének működésében is óriási szerepet játszik.

Mik a tervek a jövőre vonatkozóan?
Magyarországon összesen 50 Curves klub van tervbe véve középtávon. Emellett a folyamatos fejlesztés: a Curves a napi változásokat követi és alkalmazkodik azokhoz mind gazdaságilag, mind pedig más területeken. Például amikor 2 évvel ezelőtt elterjedt a Zumba a világon, a Curves 6 hónap tesztelés után javasolta a kluboknak saját fejlesztésű Curves és Zumba edzésformájának bevezetését. Tehát mi is haladunk a korral és fontos, hogy használjuk a világban meglévő napi történéseket és változásokat. De igaz ez pl. a világválságra is, ugyanis a központ időben tudott reagálni rá, és így nem csak stagnálást, de egy szerény növekedést is tudtunk biztosítani még ezekben az időkben is.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank