2014.03.24.

Nyomban induló vállalakozás

Forgács Miklós, a Curves értékesítési menedzsere mesélt a fitnesz koncepcióról, a klubtulajdonlás mikéntjeiről és terveikről Magyarországon.

Kik jelentik a Curves klubok célözönségét, illetve miben különleges a Curves koncepciója?
Célcsoportunk elsősorban a 30-60 éves korú hölgyek, de alapvetően minden 14 év feletti lány és nő.
A Curves sikerének titka úgy gondolom, két fő összetevőben rejlik. Az egyik a Curves technológia és gépek, amik segítségével egy mindössze 30 perces, a teljes izomzatot megmozgató, kardio- és erősítő edzésen vehetnek részt. A másik, legalább annyira fontos tényező a megfelelő és személyes ügyfélkezelés avagy ”léleksimogatás”, aminek köszönhetően a klubtagok el tudják engedni magukat és tényleg jó érzéssel tölthetik el azt a 3o percet. Ettől komplett az egész; bármikor – akár munka előtt és munka után is – beugorhatnak a klubtagok. Ez a 30 perc egy teljes testi-lelki felfrissülés.

Forgács Miklós, Curves & FitCurves, Curves & FitCurves Sales manager of Hungary, Poland, Czech Republic, Slovakia & Former Yugoslavian countries Fotó Curves

„A gondos előkészületeknek köszönhetően a Curves klubok rögtön nyitás után rendelkeznek egy erős ügyfélbázissal, így már 1-2 hónapot követően profitot termelnek. A Curves általános előrejelzése, hogy átlagosan 2-4 év között megtérül a teljes befektetés, de érdemes megjegyezni, hogy Magyarországon ez inkább kettő év.”
- Forgács Miklós, Curves

Hogyan látja a piaci trendeket, irányokat a fitnesz szegmensben?
Kelet-Közép-Európában a nők öntudatosabbá válásának következtében egyre több Curves klubnak van létjogosultsága. A hagyományos férfi-nő modellek kezdenek fellazulni, és a nők igenis kiszorítják maguknak azt a 30 percet. Egyre fontosabbá válik számukra – a munka, gyereknevelés, háztartás mellett – az a félóra, amit hetente háromszor-négyszer magukra szánhatnak.
A Curves-nek éppen ezért más fitnesztermek nem – vagy csak közvetve – jelentenek konkurenciát, ugyanis amit tőlünk kapnak az ügyfelek, azt sok más klubtól nem kapják meg – és ez a személyes törődés, személyre szabott programokkal. Emellett komoly programjaink vannak, amik által a tagok edzési hajlandóságát folyamatosan hónapokon, éveken keresztül meg tudjuk tartani.

Hogyan zajlik a franchise partnerek csatlakozási folyamata?
Az érdeklődők első körben egy teljes, alap szinten mindenre kiterjedő tájékoztatást kapnak e-mailben, ami tartalmazza a költségektől kezdve a szakmai információkon keresztül a napi működésig mindent. Ezzel egy időben minden jelentkezőnek ki kell töltenie egy kérdőívet, ami feltérképezi őket a franchise központ kritéria rendszere alapján. Ezt követően van lehetőség a még felmerülő kérdések átbeszélésére, majd elküldjük a szerződés tervezet. Reálisan 2-6 hónap telik el a gondolat megszületése és a Curves klub megnyitása között.

Milyen előkészületeket kell megtenni a klubnyitás előtt?
Fontos vonzerőt képez, hogy a Curves rendelkezik egy olyan technológiával, amivel egy jó nyitás esetén adott Curves klub 100 taggal indulhat.
Már 6 héttel a nyitás előtt megkezdődik a leendő klubtulajdonosok felkészítése és segítése, az üzlethelyiség dekorációja, online felületek kialakítása és egy egyedi marketing kampány. A klubot is a tulajdonos mentora nyitja meg, valamint ő vezényli le a nyitó hetet. Mindennek nagy szerepe van abban, hogy a lehető legrövidebbre csökkentsék a kezdeti, veszteséges időszakot és a klub minél hamarabb nyereséges legyen.

A tapasztalatai szerint kiből válhat sikeres klubtulajdonos?
Abból az érdeklődőből lesz sikeres Curves tulajdonos, akire az jellemző, hogy amikor először hall a koncepcióról azt mondja, hogy igen, ez kell a hölgyeknek. Ezt követően hétről hétre lelkesebb, meg akarja ismerni a klubok működésének mikéntjét mind technológiai, mind gazdasági szempontból. Fontos, hogy már a klubnyitás előtt odaadással vesse bele magát a felkészülésbe, mi pedig támogatási megoldásainkkal igyekszünk az együttműködés alatt még tovább erősíteni elkötelezettségét. A Curves franchise rendszer olyan komplex módon lett kidolgozva, hogy a partnerek több év elteltével is fedeznek fel új dolgokat a rendszerben, ami nagyon motiváló tud lenni.
A legfontosabb tehát a lelkesedés, és éppen ezért elsősorban nem befektetőket keresünk a franchise partnerek személyében, hanem olyan vállalkozókat, akik aktívan részt vesznek és részt akarnak venni a klub napi működésében.

A franchise központ rendszeresen ellenerőzni a partnereket. Mit takar ez a monitoring tevékenység?
A klub havi gazdasági működésének ellenőrzés általi segítését jelenti a monitoring. A Curves szakemberek, mentorok huszonkét év és több ezer klub tapasztalatát beépítve azonnal látják, ha valami nem stimmel. Ezért van szükség rendszeres revízióra, hogy biztosítani tudják a partner optimális működését, valamint a lehető leggyorsabban tudjanak reagálni a változó piaci környezetre.

Úgy gondolom ez a folyamatos monitoring nem csak az egyes klubok, de a hálózat egészének működésében is óriási szerepet játszik.

Mik a tervek a jövőre vonatkozóan?
Magyarországon összesen 50 Curves klub van tervbe véve középtávon. Emellett a folyamatos fejlesztés: a Curves a napi változásokat követi és alkalmazkodik azokhoz mind gazdaságilag, mind pedig más területeken. Például amikor 2 évvel ezelőtt elterjedt a Zumba a világon, a Curves 6 hónap tesztelés után javasolta a kluboknak saját fejlesztésű Curves és Zumba edzésformájának bevezetését. Tehát mi is haladunk a korral és fontos, hogy használjuk a világban meglévő napi történéseket és változásokat. De igaz ez pl. a világválságra is, ugyanis a központ időben tudott reagálni rá, és így nem csak stagnálást, de egy szerény növekedést is tudtunk biztosítani még ezekben az időkben is.

Nyomban induló vállalakozás

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank