Magyarországon az amerikai fitnesz-óriás az ország egész területén keres franchise partnereket, hazánkban középtávon 50 Curves klub elérése a cél.
Csütörtök
2014.03.06.
A világ legnagyobb nőknek szóló fitneszhálózata azt tervezi, hogy felgyorsítja terjeszkedését a magyar piacon.
 

”Nincs smink, nincs férfi és nincs tükör” – így hangzik a Curves fitneszhálózat nem hivatalos mottója. A fitneszlánc alapítói, Gary és Diane Heavin, 1992-ben fejlesztettek ki egy mindössze 30 perces edzésprogramot, ami során egyesítik az erősítő edzést és a folyamatos kardiovaszkuláris mozgást, biztonságos hidraulikus gépek használatával. A várakozásokon felüli teszteredményeket követően 1995-ben nyílt meg az első Curves franchise, napjainkban pedig már több mint 11 ezer klub szolgál ki közel ötmillió Curves tagot. 2006 óta a hölgyek Magyarországon is vigyázhatnak alakjukra, jelenleg 13 Curves klub működik hazánkban. A vállalat most azt tervezi, hogy felgyorsítja expanzióját a magyar piacon.

„Középtávon 50 Curves klubot szeretnénk működtetni Magyarországon franchise partnerek bevonásával. Egy fitneszklub számára ideális helyszínül szolgálhat minden húszezer lakos feletti település” – mondta el Forgács Miklós, a magyarországi hálózat fejlesztéséért és koordinálásáért felelős vezető.

Egy Curves klub kialakításához a franchise partnereknek először kell találniuk egy 130-180 négyzetméter alapterületű helyszínt, ideális esetben nagyobb lakó- és/vagy üzleti övezetek, nagy forgalmú lokációk közelében. „Amellett, hogy természetesen előny, ha valaki saját ingatlannal rendelkezik, a hálózat nem várja el annak meglétét, az üzleti modell is úgy lett kialakítva, hogy szerepel benne a bérlemény” – emelte ki Forgács Miklós és hozzátette, a bérleti díj kb. 20 százalékot jelent a klubtulajdonosok költségvetésében.

Az egyszeri csatlakozási díj jelenleg 37,900 dollár, amely tartalmaz 8 gépet és 8 „regeneráló dobogót” (együtt a 16 állomásos Curves kört), továbbá a partnereknek számolniuk kell a klubhelyiség - követelményeknek megfelelő - kialakításának költségeivel. A klubtulajdonosok egy egyhetes képzésen és szakmai tréningeken vesznek részt, ahol elsajátíthatják az üzletvezetés csínját-bínját. Minden franchise partnert egy vállalati segítő - a mentor - támogat, ő segít a megnyitás előtti teendőkben, javarészt ő adja át a hálózat több mint húsz éves tapasztalatát, és az ő vezényletével zajlik le a megnyitó is.

Minden Curves franchise partnernek biztosítják a területi exkluzivitást, valamint azokat a marketing eszközöket, promóciós- és reklámanyagokat, design megoldásokat, amik segítségével a különböző fogyasztói csoportokat könnyedén elérhetik. A hálózat rendszeresen szervez vállalati eseményeket, ahol a klubtulajdonosok megoszthatják egymással tapasztalataikat, ötletet cserélhetnek. A franchise központ ajánlásokkal és bizonyított üzleti gyakorlatok átadásával rendszeresen segíti a klubok gazdasági működését is. A partnerek folyamatos támogatását az általuk fizetett havi 495 dolláros rendszerhasználati díjakból biztosítja a franchise központ.

„Egy Curves klub megnyitása - a fitneszterem gondolatának megszületésétől a megnyitóig – reálisan 2-6 hónapot vesz igénybe, majd már mindössze egy-két hónap után profitot termel. A globális adatok alapján a klubnyitáshoz szükséges teljes befektetés 2-4 év alatt térül meg” – mondta el Forgács Miklós és hozzátette, hogy a tapasztalatok alapján Magyarországon ez utóbbi inkább két évet igényel.