Szárnyaló expanzió
A Chanticleer Holdings egy nyilvánosan működő részvénytársaság, ami nem csak magáénak tudhatja a Hooters of America egy kis – 3 százalékos – részét, de egyben mester franchise partnere is a vállalatnak több amerikai és nemzetközi piacon, pl. hazánkban is. A csoport a korai szakaszában van egy agresszív expanziós stratégiának, amely – Mike Pruitt ügyvezető-igazgató várakozásai szerint – az évvégéig nyereségessé teszi a vállalatot. Magyarországon, a Chanticleer (a 2012 augusztusában megnyitott ”breastaurant” mellett) további két Hooters étterem megnyitását tervezi.
Egy híressé vált, lassan évtizedes interjúban mondta Robert Brooks, Hooters-alapító, hogy „a jó kaja, a hideg sör és a szép lányok sohasem mennek ki a divatból.” Több mint 460, összesen közel egymilliárd dollár forgalmat termelő étteremmel és 30 évvel az első Hooters floridai megnyitása után, az alapító nyilatkozata beigazolódni látszik. Azonban a hálózat fejlődésének nagy része alatt, az amerikai kiskereskedelmi befektetői közösség képtelen volt kivitelezni a nemzetközi expanziót és ismertséget. Most viszont pont ezt valósítja meg a márka egyik franchise partnere – a Chanticleer Holdings.
************************************************************************************************************************
A Chanticleer Holdings 2011-ben vásárolta meg a Hooters étteremlánc egy részét franchise tulajdonosától és működtetőjétől, a Hooters of America vállalattól, valamint vált franchise partnerévé (az akkori 452 amerikai étteremből 161 üzemeltetése került a vállalathoz). Ezt követően a társaság 2012-ben biztosította a Hooters nemzetközi terjeszkedéséhez szükséges tőkét, valamint exkluzív jogokat szerzett több nemzetközi piac felett. Ma a Chanticleer csoport tulajdonolja a nemzetközi Hooters étteremnyitások feletti kizárólagos jogokat Magyarországon, Dél-Afrikában, Angliában és Brazília egyes részein, illetve egy társvállalat révén jelen van Ausztráliában is.
************************************************************************************************************************
Az étteremnyitásoknak köszönhetően a Chanticleer forgalma csak a 2012-es esztendő során 371 százalékkal növekedett az azt megelőző évhez képest. A Chanticleer Holdings bevételeinek nagy részét 2012-ben a dél-afrikai éttermek termelték ki, összesen 4,16 millió dollárt. Következő a sorban a campbelltown-i helyszín 1,76 millió dolláros forgalommal, majd a – csak 2012 augusztusában nyitott – budapesti étterem, 698 524 dolláros (kb. 150 millió forintos) eredménnyel.
Meg kell jegyezni, hogy egyelőre az egyetlen nyereséges piac a dél-afrikai régió volt a Chanticleer számára, itt a vállalat 2,57 milliós dolláros nettó nyereséget generált 2013 első kilenc hónapjában.
A Chanticleer Holdings jelenleg 5 Hooters étteremmel rendelkezik Dél-Afrikában, eggyel Ausztráliában (két további hamarosan érkezik), kettővel Európában (egy Magyarországon és egy Angliában), valamint idén nyáron nyitja meg kapuit az első brazíliai étterem. A vállalat előzetes várakozásai alapján, a jelenlegi piacok összesen 75-80 éttermet bírnak el. |
A Chanticleer Holdings remek növekedési potenciált lát a Hooters márkában, ezért folytatja agresszív terjeszkedési stratégiájának megvalósítását. A legnagyobb lehetőséget – szám szerint 30 új helyszín megnyitását – Brazíliában látja a vállalat, az első étterem megnyitását a nyári foci VB idejére időzítve. A hatalmas dél-amerikai piac után következik Nagy-Britannia, Ausztrália és Dél-Afrika, 15-15 új étteremmel a tervben.
Európában egyelőre a magyarországi étterem a hálózat zászlóshajója, és a vállalat szerint hazánkban összesen három éttermet tudnak támogatni. Ugyanakkor a budapesti egység próbahelyszínként is funkcionál a régióban, ami után Kelet-Európa és különösképp Lengyelország következhet.
---
A vendég a kulcs
Az új magyarországi éttermekről még nem sokat tudni, azt azonban igen, hogy - mint minden nemzetközi Hooters egység - a ”vendég a kulcs” filozófia alapján, olyan helyszínen kerülnek kialakításra, ahol a helyi vendéglátói kultúra egy megbecsült és hiánypótló tagjává tudnak válni. Mike Pruitt, a New-York-i székhelyű Chanticleer Holdings alapítója és ügyvezető igazgatója elmondta, hogy „a helyszínek felkutatása során olyan helyeket akartunk megcélozni, ahol a Hooters kultúrát – tengerparti témával, csirke szárnyakkal és szurkolói hangulattal –befogadják és a közösség egy üde színfoltjává válhat.”
Azonban a nemzetközi hálózatbővítés során Mike Pruitt és csapata hamar realizálta, hogy a helyi fogyasztók sosem fogják befogadni az éttermet, ha az és kínálata teljes egészében megegyezik amerikai társaival. „Tudtuk, hogy nem tarthatjuk meg ugyanazt a menüt, így minden országban hozzáadunk helyi kedvenceket is, mint például Dél-Afrikában a steak és a borda”. A menü átalakítása után következett a kialakítás és megjelenés helyi preferenciákhoz történő igazítása – mint pl. a nagy teraszok és szabadtéri asztalok a budapesti helyszínen.
„Megtanultam, hogy míg a fogyasztók szükségletei, ízlése és preferenciái földrajzilag különbözőek lehetnek, addig az a készség és elhatározás, hogy elmenjenek oda, ahol ezek egy helyen megtalálhatóak, az mindig univerzális marad” – mondta el az igazgató.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.