Szárnyaló expanzió
A Chanticleer Holdings egy nyilvánosan működő részvénytársaság, ami nem csak magáénak tudhatja a Hooters of America egy kis – 3 százalékos – részét, de egyben mester franchise partnere is a vállalatnak több amerikai és nemzetközi piacon, pl. hazánkban is. A csoport a korai szakaszában van egy agresszív expanziós stratégiának, amely – Mike Pruitt ügyvezető-igazgató várakozásai szerint – az évvégéig nyereségessé teszi a vállalatot. Magyarországon, a Chanticleer (a 2012 augusztusában megnyitott ”breastaurant” mellett) további két Hooters étterem megnyitását tervezi.
Egy híressé vált, lassan évtizedes interjúban mondta Robert Brooks, Hooters-alapító, hogy „a jó kaja, a hideg sör és a szép lányok sohasem mennek ki a divatból.” Több mint 460, összesen közel egymilliárd dollár forgalmat termelő étteremmel és 30 évvel az első Hooters floridai megnyitása után, az alapító nyilatkozata beigazolódni látszik. Azonban a hálózat fejlődésének nagy része alatt, az amerikai kiskereskedelmi befektetői közösség képtelen volt kivitelezni a nemzetközi expanziót és ismertséget. Most viszont pont ezt valósítja meg a márka egyik franchise partnere – a Chanticleer Holdings.
************************************************************************************************************************
A Chanticleer Holdings 2011-ben vásárolta meg a Hooters étteremlánc egy részét franchise tulajdonosától és működtetőjétől, a Hooters of America vállalattól, valamint vált franchise partnerévé (az akkori 452 amerikai étteremből 161 üzemeltetése került a vállalathoz). Ezt követően a társaság 2012-ben biztosította a Hooters nemzetközi terjeszkedéséhez szükséges tőkét, valamint exkluzív jogokat szerzett több nemzetközi piac felett. Ma a Chanticleer csoport tulajdonolja a nemzetközi Hooters étteremnyitások feletti kizárólagos jogokat Magyarországon, Dél-Afrikában, Angliában és Brazília egyes részein, illetve egy társvállalat révén jelen van Ausztráliában is.
************************************************************************************************************************
Az étteremnyitásoknak köszönhetően a Chanticleer forgalma csak a 2012-es esztendő során 371 százalékkal növekedett az azt megelőző évhez képest. A Chanticleer Holdings bevételeinek nagy részét 2012-ben a dél-afrikai éttermek termelték ki, összesen 4,16 millió dollárt. Következő a sorban a campbelltown-i helyszín 1,76 millió dolláros forgalommal, majd a – csak 2012 augusztusában nyitott – budapesti étterem, 698 524 dolláros (kb. 150 millió forintos) eredménnyel.
Meg kell jegyezni, hogy egyelőre az egyetlen nyereséges piac a dél-afrikai régió volt a Chanticleer számára, itt a vállalat 2,57 milliós dolláros nettó nyereséget generált 2013 első kilenc hónapjában.
A Chanticleer Holdings jelenleg 5 Hooters étteremmel rendelkezik Dél-Afrikában, eggyel Ausztráliában (két további hamarosan érkezik), kettővel Európában (egy Magyarországon és egy Angliában), valamint idén nyáron nyitja meg kapuit az első brazíliai étterem. A vállalat előzetes várakozásai alapján, a jelenlegi piacok összesen 75-80 éttermet bírnak el. |
A Chanticleer Holdings remek növekedési potenciált lát a Hooters márkában, ezért folytatja agresszív terjeszkedési stratégiájának megvalósítását. A legnagyobb lehetőséget – szám szerint 30 új helyszín megnyitását – Brazíliában látja a vállalat, az első étterem megnyitását a nyári foci VB idejére időzítve. A hatalmas dél-amerikai piac után következik Nagy-Britannia, Ausztrália és Dél-Afrika, 15-15 új étteremmel a tervben.
Európában egyelőre a magyarországi étterem a hálózat zászlóshajója, és a vállalat szerint hazánkban összesen három éttermet tudnak támogatni. Ugyanakkor a budapesti egység próbahelyszínként is funkcionál a régióban, ami után Kelet-Európa és különösképp Lengyelország következhet.
---
A vendég a kulcs
Az új magyarországi éttermekről még nem sokat tudni, azt azonban igen, hogy - mint minden nemzetközi Hooters egység - a ”vendég a kulcs” filozófia alapján, olyan helyszínen kerülnek kialakításra, ahol a helyi vendéglátói kultúra egy megbecsült és hiánypótló tagjává tudnak válni. Mike Pruitt, a New-York-i székhelyű Chanticleer Holdings alapítója és ügyvezető igazgatója elmondta, hogy „a helyszínek felkutatása során olyan helyeket akartunk megcélozni, ahol a Hooters kultúrát – tengerparti témával, csirke szárnyakkal és szurkolói hangulattal –befogadják és a közösség egy üde színfoltjává válhat.”
Azonban a nemzetközi hálózatbővítés során Mike Pruitt és csapata hamar realizálta, hogy a helyi fogyasztók sosem fogják befogadni az éttermet, ha az és kínálata teljes egészében megegyezik amerikai társaival. „Tudtuk, hogy nem tarthatjuk meg ugyanazt a menüt, így minden országban hozzáadunk helyi kedvenceket is, mint például Dél-Afrikában a steak és a borda”. A menü átalakítása után következett a kialakítás és megjelenés helyi preferenciákhoz történő igazítása – mint pl. a nagy teraszok és szabadtéri asztalok a budapesti helyszínen.
„Megtanultam, hogy míg a fogyasztók szükségletei, ízlése és preferenciái földrajzilag különbözőek lehetnek, addig az a készség és elhatározás, hogy elmenjenek oda, ahol ezek egy helyen megtalálhatóak, az mindig univerzális marad” – mondta el az igazgató.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.