„2013-ban az Accor csoport erős fejlesztéseket hajtott végre üzletvitelében és -politikájában” – mondta el Sebastian Bazin ügyvezető igazgató, utalva a hotelcsoport tavalyi évben megkezdett stratégiaváltására.
Csütörtök
2014.02.13.
A franchise-ból származó bevételek jelentős növekedésének köszönhetően, várakozásokon felüli eredményeket jelentett az Accor csoport.
 

Európa legnagyobb szállodalánca 5,54 milliárd eurós (nagyjából 17ezer milliárd forint) bevétellel zárta a 2013-mas évet, ami 2,7 százalékos erősödést jelent az előző évhez képest. Ezt a növekedést elsősorban a menedzsment és franchise díjakból befolyt jövedelmeknek lehet tulajdonítani (14,7 százalékos növekedés az időszak alatt), de közrejátszottak a saját tulajdonú és lízingelt ingatlanok (1,5 százalékos növekedés), valamint a 130 millió eurós (vagy 2,3 százalékos) forgalomnövekedés is.

A világszerte közel 3500 hotellel rendelkező francia vállalat 170 új hotelt nyitott 2013-ban, összesen 22 637 szobával, melyeknek 85 százaléka működik menedzsment vagy franchise szerződés alapján. Az új hotelnyitások 41 százaléka valósult meg Európában, 37% Ázsiában, 13% Dél-Amerikában és 9% az Afrika- Közel Kelet régióban. Összességében a feltörekvő országok teszik ki a csoport fejlődésének 59 százalékát. Ma, az Accor portfólió összesen 461 719 szobából áll, melyeknek 59 százaléka franchise- vagy menedzsmentszerződés.

Sophie Stabile, az Accor pénzügyi igazgatója szerint az eredmények javultak az elmúlt egy évben, különösképp a negyedik negyedéves forgalom, ami 1,4 milliárd euró lett, 3,4 százalékkal magasabb előző év ugyanezen időszakához képest. A felső- és középkategóriás hotelek forgalma 3,3 százalékkal nőtt, köszönhetően a kulcspiacok erős teljesítményének, különös tekintettel Nagy Britanniára és Németországra, de minden európai ország részt vállalt ebből a növekedésből.

A pozitív eredményekre reagálva a hotel csoport felemelte várható adózás előtti nyereségét 530 millió euróra, a korábban előre jelzett 510-530 millió euró felső határára. Ugyan az Accor továbbra is óvatos 2014-gyel kapcsoltban, de a 2013-mashoz hasonló évre és trendekre számít.

Az Accor franchise családba olyan márkák tartoznak, mint az itthon is jól ismert Mercure, Sofitel, Novotel vagy az Ibis. Magyarországon összesen 18 szállodát üzemeltet a lánc Budapesten, Szegeden, Székesfehérváron és Győrben.