2014.01.31.

Erős évet zárt a H&M

399 új üzlettel, 6 százalékos értékesítés-növekedéssel és 17 milliárd koronás nettó profittal gyarapodott tavaly a svéd divatóriás.

A Hennes & Mauritz Csoport nettó értékesítése 128,5 milliárd svéd korona (kb. 4600 milliárd forint) volt a 2012. december 1. és 2013. november 30. közötti pénzügyi évben, amely 6 százalékos növekedést jelent előző évhez képest – derül ki a vállalat éves beszámolójából. A svéd divatóriás 17152 millió koronás (617 milliárd forint) adózás utáni eredményt realizált a tavalyi évben. „2013-ban erős évet zártunk a világszerte jól fogadott őszi kollekciókkal, amely 13 százalékkal növelte forgalmunkat a negyedik negyedévben… Az eredmények különösen biztatóak, ha figyelembe vesszük fenntartható és hosszú távú befektetéseinket az IT, az e-kereskedelem, az új márkák és termékskálánk kiszélesítése terén” – kommentálta az eredményeket Karl-Johan Persson vezérigazgató.
Az említett befektetések, fejlesztések közé tartozik például az &Other Stories új divatmárka bevezetése, valamint a svéd olimpikonokkal közösen megtervezett H&M Sport termékek is.

H&M üzlet

A H&M Csoport összesen 3132 üzlettel rendelkezett 2013 végén, amelyek közül 2936 működött a H&M márkanév alatt, 85 COS, 79 Monki, 21 Weekday, 8 &Other Stories és 3 Cheap Monday üzlet mellett. Összesen 110 üzlet működik franchise rendszerben.

2013-ban, erős expanziójának köszönhetően a H&M 43 üzlet bezárása mellett 399 újat nyitott szerte a világon, és öt új országban jelent meg: Chilében, Észtországban, Litvániában, Szerbiában és franchise üzletekkel Indonéziában. A legnagyobb expanziós piacoknak Kína és az Egyesült Államok bizonyultak. „2013-ban sok új üzletet nyitottunk – átlagosan minden nap több mint egyet. Ma 53 országban több mint 3100 üzlettel rendelkezünk, és csak az előző évben 12 ezer új kollégát üdvözölhettünk magunk között” – mondta el a vezérigazgató.

A jövőt illetően a H&M bejelentette, hogy a 2013/2014-es pénzügyi évben 375 üzlettel kívánja növelni hálózatát, egyúttal olyan új országokat meghódítva, mint Ausztrália és a Fülöp-szigetek. Idén az online piacokon is erősíteni kívánja pozícióját a svéd hálózat, Karl-Johan Persson elmondta: „Az e-kereskedelem egy másik terület, amibe folyamatosan befektetünk, és ami egyre fontosabbá válik. Online értékesítési adataink továbbra is fejlődnek, a hm.com – amely a világ egyik leglátogatottabb divat weboldala – segítségével pedig egyre több vásárlót érhetünk el.”
Összesen négy új online-piaci megjelenéssel a tervben vág neki az idei évnek a H&M, Franciaország már biztosan a következő ország, ahol legközelebb – várhatóan tavasszal/nyáron – elindítja web áruházát a vállalat.

Jól kezdődik tehát az idei év is a H&M számára, sőt a várakozások alapján a januári értékesítések 15 százalékkal fogják meghaladni az egy évvel korábbit. „Az erős decemberi és januári értékesítéseknek köszönhetően remekül indult 2014-es pénzügyi év. Ugyan több piacon továbbra is vannak makrogazdasági kihívások, mi optimisták vagyunk 2014-gyel kapcsolatban, ami egy izgalmas évnek érkezik új országokkal és új lehetőségekkel. Hiszünk kínálatunkban és meggyőződésünk, hogy tovább tudjuk erősíteni piaci pozíciónkat az előttünk álló év során.”

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank