Jó év volt az IKEA számára
Az IKEA kedden közzétette legutóbbi (2012. szeptember 1-től 2013. augusztus 31-ig tartó) pénzügyi évének teljes riportját. A svéd bútor áruházlánc rekordot jelentő 3,3 milliárd euró (kb. 1000 milliárd forint) adózás utáni eredményt ért el a 12 hónap alatt, ami 3,1 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. A forgalom 3,2 százalékkal, 27,9 milliárd euróra (8500 milliárd forint) nőtt. A sajtóközleményben az IKEA kiemelte: a piaci környezet fejlődése mellett erőteljes növekedést tapasztalt Kínában, Oroszországban és az Egyesült Államokban, utóbbi esetében 6,7 százalékos bővülésről számoltak be az étékesítésben. A három ország mellett Németország, Franciaország és Svédország voltak a legnagyobb piacok a bútoróriás számára.
„Sok országban növekednek a fogyasztói kiadások. Ugyan a kihívó gazdasági helyzet talán nem ért még véget, vannak pozitív jelek. A kiemelkedően fontos piacok, mint az amerikai is, kezdenek magukra találni és általánosságban Európa is kezd növekvő pályára állni” – mondta el Peter Agnefjäll elnök-vezérigazgató, aki hozzátette, az IKEA Csoportnak ambiciózus tervei vannak a jövőbeli növekedést illetően: céljuk az 50 milliárd eurós értékesítési szint elérése 2020-ig.
A jövőbeli növekedésnek többek közt a hatalmas feltörekvő piacok lesznek fontos táptalajai. A legutóbbi pénzügyi évben például az IKEA két új áruházat is nyitott Kínában – egy újabb előrelépés a kínai expanzióban. „Hosszútávra tervezünk. Töretlenül a jobb termékek kifejlesztésén dolgozunk, fejlesztjük a vásárlói élményt, valamint bővülő szolgáltatásainkon, e-kereskedelmen és a folyamatos expanzión keresztül egyre hozzáférhetőbbé, elérhetővé válunk a vásárlók számára. Tulajdonosi struktúránk és megbízható pénzügyi alapelveink teremtik meg függetlenségünket, valamint annak a lehetőségét, hogy egy egyenletes és fenntartható módon növekedhessünk” – mondta el a vezérigazgató.BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.