2013.12.03.

Német tulajdonban az Intersport

A régió legnagyobb sportszer kereskedőjévé vált az Intersport Deutschland. Az osztrák, magyar, cseh és szlovák piacok is hozzájuk kerültek.

A német versenyhatóság is jóváhagyta, hogy a világ legnagyobb sportszer áruházláncának tagjaként üzemelő Intersport Deutschland – a 100 százalékos tulajdonszerzés opciójával – megszerezze az az alapító Intersport Ausztria 70 százalékát – számolt be a Napi Gazdaság. A több év alatt lezajló egyesüléssel (a lengyel Intersport 25 százalékos részesedésével is rendelkező) Intersport Deutschland, az Intersport Austriához tartozó magyar, cseh és szlovák piac felett is megszerezte az ellenőrzési jogot – jelentette be a cég.

Intersport üzlet Fotó Intersport

A kiadott közleményben Gabriele Fenninger, az Intersport Austria vezérigazgatója szerint "Az Intersport Németországgal való együttműködésnek köszönhetően elértük azt a célunkat, hogy hosszú távon bebiztosítsuk az érintett piacokon a középméretű sport-szakkereskedelmet."

Horváth Csobán, a magyarországi leányvállalat ügyvezető igazgatója szerint a jelentős tőkeerővel rendelkező új tulajdonos megjelenése a leányvállalatok számára is új lehetőségeket teremt. Nyugat-Európában, a gazdasági válság egyik nagy nyertese a sportszer piac, amely közel 20 százalékos forgalomnövekedést ért el. A recesszió hatására ugyanis – olykor a korábban megszokott külföldi nyaralás helyett is – egyre többen fordulnak a rendszeres sportolás, túrázás felé. Magyarországon nem ennyire jó a helyzet: nálunk inkább stagnálás jellemző a piacra.

A két outlet mellett kilenc saját és 6 franchise üzletet üzemeltető, 200 alkalmazottat foglalkoztató magyar leányvállalat a márkaválaszték újratervezése mellett, bérleti szerződések újratárgyalásával racionalizálja kiadásait. Hazánkban üzletek bezárásával is javítva költséghatékonyságát a hálózat, így Érden és Pécsett szűnik meg Intersport áruház, igaz utóbbi városban új helyszínen nyitottak outletet.

Tapasztalataik szerint a közepes alapterületű üzletekben, a szakértelemmel, jól összeválogatott termékválaszték, jó ár-értékaránnyal nagyobb eredményt hozhat, mint a nagy alapterületű áruházak üzemeltetése. Az Intersport a következő három évben ezért az 1000-1500 négyzetméteres üzletekkel kívánja 25-re növelni hálózatának számát.

Német tulajdonban az Intersport

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank