2013.12.16.

Egyedüliként a piacon

A tetoválás eltávolításra szakosodott Skinial lendületesen tör előre Európában. Klaus Böde alapító mesélt az expanzió helyzetéről hazánkban és a kontinensen.

Egészen a közelmúltig a tetoválások eltávolítása sok fájdalommal járt, nem tett jót az egészségnek, ráadásul igazán hatékony eljárás nem is létezett. Bárki, aki tetoválása eltávolítására hajtotta fejét, együtt kellett élnie az utána maradó sebhelyekkel és gyakran a bőrszín visszafordíthatatlan elváltozásával. A Skinial azonban egy új és gyengéd módját kínálja a tetoválás eltávolításnak.

Klaus Böde, Skinial alapító-tulajdonos Fotó Skinial

Lézer nélkül, egy speciális, természetes anyagokból készült folyadék használatával a tetoválás teljes mértékben eltüntethető, a fájdalommentes kezelés pedig biztonságos, nem jár hegesedéssel vagy káros élettani hatással.

Hatalmas terjeszkedésbe kezdett a Skinial Európában. Hogy halad a kontinens meghódítása?

Igen, a Skinial franchise koncepció nagy sikert aratott eddig Európában, jelen vagyunk és bővítjük hálózatunkat többek között Németországban, Svájcban, Spanyolországban, Ausztriában és Olaszországban. Nyugat Európában, a továbbiakban Nagy-Britanniában és Franciaországban szeretnénk megjelenni, és még idén megtalálni mester partnerünket ezekben az országokban.
A közelmúltban írtuk alá a mester franchise szerződést Lengyelországban, ez tekinthető a ”zászlóshajónknak” a régióban, valamint továbbra is keressük partnereinket Közép és Kelet Európában, így Magyarországon is.
Európán kívül egyébként vannak Skinial szalonok a tengerentúlon is, Ausztráliában már több mint tíz helyszínen érhetők el szolgáltatásaink.

Mi a helyzet Magyarországon?
Magyarországon a helyzet még mindig ugyanaz. Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot egy-két vállalkozóval, de sajnos eddig egyikük sem bizonyult elég komoly jelentkezőnek. Emellett sok érdeklődés érkezik egyéni franchise jelentkezők részéről, azonban első lépésként az országos mester partner megtalálása a célunk, így velük nem tudunk egyelőre érdemben tárgyalni. Ugyanakkor a franchise partneri jelentkezések jól mutatják a magyar piac nyújtotta lehetőségeket, azonban még hiányzik az átvevőket összefogni képes és a hálózatot országos szinten fejleszteni kész mester partner.

Lengyelországban most találták meg mester partnerüket, Szlovákiában egy pár éve elindult egy próbaegység. Hogy halad a terjeszkedés a régió többi országában?
A Cseh Köztársaságban hasonló a helyzet, mint Magyarországon, azzal a különbséggel, hogy míg Magyarországon egy pár hónapja kezdtük meg mester franchise partner felkutatását, addig a Cseh Köztársaságban valamivel hamarabb elkezdődött ez a folyamat.
A szlovák próbaegységet Pozsonyban egy már meglévő partnerünk nyitotta, aki alapvetően Bécsben él és üzemeltet Skinial stúdiót. A sok utazás és családi problémák miatt azonban nem tudott elég időt, energiát szentelni az üzletnek, így egyelőre abbahagytuk a franchise fejlesztéseket az országban.
Nagy potenciált látunk Románia, Szerbia, Horvátország és az adriai régió piacaiban is, valamint Oroszország is egy remek lehetőség franchise koncepciónk számára.

Milyen fenntartásaik vannak a potenciális franchise partnereknek?
Talán azt tudnám kiemelni, hogy a Skinial koncepciónak kozmetikai- orvosi hangulata van, így szűkebb az a vállalkozói közönség, aki úgy érzi, hogy rendelkezik azzal a szakmai tudással, ami az országos fejlesztésekhez kell. Azonban a csatlakozó vállalkozó vagy befektető képzéseinkkel néhány hónap alatt elsajátíthatja a szükséges ismereteket saját stúdiója (a mintaegység) üzemeltetéséhez, valamint magabiztosan tudja képviselni a márkát a jövőbeli franchise partnerek előtt is. Igaz, ha a partner eleve rendelkezik orvos, kozmetikus kapcsolatkörrel, akkor az országos franchise hálózat kiépítése is gyorsabban lehetséges. Az orvosok, profi kozmetikusok, szakmabeliek (akiknek kiváló kiegészítő tevékenység is lehet a tetoválás eltávolítás) egy magasabb presztízst képviselnek, és így az ügyfelek között is sokkal hamarabb elterjed a szolgáltatás híre.

Mekkora versennyel kell a Skinialnak megküzdenie a magyar és európai piacokon?
Számunkra a legnagyobb konkurenciát a lézeres tetoválás eltávolításra szakosodott cégek jelentik, bár sok érv szól ennek a kezelési módszernek a veszélyessége mellett. Emellett néhány országban, például Magyarországon és Szlovákiában elérhetőek a Rejuvi termékek. Ezt a tetoválás eltávolító folyadékot nagyon jól ismerjük, mi is ezzel dolgoztunk, amikor elkezdtük vállalkozásunkat 2009-ben. Sok országban azonban betiltották ezt a terméket, mert (elsősorban magas ph értéke miatt) nem felelt meg az országos szabályozásoknak, és a szervezetre veszélyesnek ítélték. A tetoválás eltávolítás egy hosszadalmas folyamat, mert a kezelések között a bőrnek folyamatosan regenerálnia kell magát, mielőtt az egész tetoválás eltűnik, lehetőleg hegesedés nélkül. Jelenleg azonban nem látunk olyan, a mienkhez hasonló, fájdalommentes eljárást, ami versenyt jelentene a számunkra. Talán az Egyesült Királyságban igen, de az ottani koncepció nem felel meg teljesen az európai jogszabályoknak.

Egyedüliként a piacon

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank