2013.11.20.

Központban a minőség

Rugalmasabb működésre, viszont szigorodó minőségi követelményekre számíthatnak a Helen Doron partnerek.

Ahogy arról korábban beszámoltunk idén nyáron a Helen Doron magyarországi mester jogokat megvásárolta a 47 nyelviskola-tulajdonos közös összefogásával létrehozott Gyerekangol Kft. A tulajdonosváltással egyfajta szemléletmód váltás is történt, elsősorban a mindennapi üzletvitel, a franchise működési struktúra és a marketing területén mentek végbe változások, de újra gondolták az ország és egyes régiók területi felosztását is. Utóbbi eredményeként – már 50 ezer fő alatti településeken is lehet nyelvstúdiót nyitni – sokkal praktikusabb is lett a működés, hiszen van, hogy kisebb területen hatékonyabban tudnak működni a partnerek. Ez jó húzásnak bizonyult, ugyanis az elmúlt három hónapban csatlakozott hat új franchise partner közül öt valamelyik újraosztott területet vásárolta meg.

Fotó Helen Doron

„Az a célunk, hogy a Helen Doron márka egy kiváló minőséget képviseljen, és ezt sikerüljön fenntartani is” - Mészáros Szilvia, szakmai vezető.

A változások pozitívan hatottak a hálózati működésre. „Sokkal rugalmasabbak lettünk és jobban az iskolákért tevékenykedünk, mint eddig” – mondta el Mészáros Szilvia szakmai vezető és hozzátette „sokan azt hinnék, hogy ennyi tulajdonossal nehezebb működni, de igazából egyrészt jobban előtérbe kerülnek a franchise partneri igények, másrészt ez kényszerít is minket a rugalmasabbá válásra.” Szilvia kiemelte, hogy az újraosztás ellenére semelyik partner kizárólagos joga nem sérült és a jövőben továbbra is minden partner kizárólagosságot élvez a saját területén.

„6 új partnerrel már biztosan bővülünk, valamint megkezdődtek az újabb tárgyalások is, aminek eredményeként még idén 2-3 csatlakozó partnerre számítunk” – avatott be minket Szilvia a közeljövőbe. A szakmai vezető elmondta, nagy sikernek tartja, hogy a fővárost egy terület (a VII., VIII. és XIII. kerületekből összeálló rész) kivételével sikerült teljesen lefedni és vidéken is egyre kevesebb az "üres folt". Ennek ellenére a hálózat továbbra is keresi franchise partnereit, azonban azt nem lehet mondani, hogy az újonnan csatlakozóknak könnyebb lett a dolguk.

„Ahhoz, hogy egy jól menő nyelviskolát tudjunk működtetni nem elég a franchise jog megvétele, a kezdőtőkének fedeznie kell az üzlet beindításának költségeit is. Új feltétel a franchise partnerekkel szemben, hogy kötelező már az induláskor úgy felszerelni, berendezni a nyelviskolát/oktatóközpontot, hogy az megfeleljen a minőségi követelményeknek és vonzó külső-belső megjelenésével meggyőző legyen az ügyfelek számára. Nagyobb hangsúlyt fektetünk a tanárok képzésére is (a franchise tréning érinti a szakmai és az üzleti részt is) – mindezzel pedig azt szeretnénk elérni, hogy a Helen Doron márka egy kiváló minőséget képviseljen, és ezt sikerüljön fenntartani is.”

Az elmúlt 4-5 hónap tehát pozitív változásokat hozott, így a hálózat valószínűleg ezen az úton fog tovább haladni. „A jövőben célunk egy erőteljes, minőségi oktatási rendszer megvalósítása” – egészítette ki az elmondottakat Mészáros Szilvia.

A Helen Doron 2004 óta van jelen Magyarországon, jelenleg több mint 60 iskolával és oktató központtal az egyik piacvezető nyelviskola hálózat hazánkban.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank