„Az a célunk, hogy a Helen Doron márka egy kiváló minőséget képviseljen, és ezt sikerüljön fenntartani is” - Mészáros Szilvia, szakmai vezető.
Szerda
2013.11.20.
Rugalmasabb működésre, viszont szigorodó minőségi követelményekre számíthatnak a Helen Doron partnerek.
 

Ahogy arról korábban beszámoltunk idén nyáron a Helen Doron magyarországi mester jogokat megvásárolta a 47 nyelviskola-tulajdonos közös összefogásával létrehozott Gyerekangol Kft. A tulajdonosváltással egyfajta szemléletmód váltás is történt, elsősorban a mindennapi üzletvitel, a franchise működési struktúra és a marketing területén mentek végbe változások, de újra gondolták az ország és egyes régiók területi felosztását is. Utóbbi eredményeként – már 50 ezer fő alatti településeken is lehet nyelvstúdiót nyitni – sokkal praktikusabb is lett a működés, hiszen van, hogy kisebb területen hatékonyabban tudnak működni a partnerek. Ez jó húzásnak bizonyult, ugyanis az elmúlt három hónapban csatlakozott hat új franchise partner közül öt valamelyik újraosztott területet vásárolta meg.

A változások pozitívan hatottak a hálózati működésre. „Sokkal rugalmasabbak lettünk és jobban az iskolákért tevékenykedünk, mint eddig” – mondta el Mészáros Szilvia szakmai vezető és hozzátette „sokan azt hinnék, hogy ennyi tulajdonossal nehezebb működni, de igazából egyrészt jobban előtérbe kerülnek a franchise partneri igények, másrészt ez kényszerít is minket a rugalmasabbá válásra.” Szilvia kiemelte, hogy az újraosztás ellenére semelyik partner kizárólagos joga nem sérült és a jövőben továbbra is minden partner kizárólagosságot élvez a saját területén.

„6 új partnerrel már biztosan bővülünk, valamint megkezdődtek az újabb tárgyalások is, aminek eredményeként még idén 2-3 csatlakozó partnerre számítunk” – avatott be minket Szilvia a közeljövőbe. A szakmai vezető elmondta, nagy sikernek tartja, hogy a fővárost egy terület (a VII., VIII. és XIII. kerületekből összeálló rész) kivételével sikerült teljesen lefedni és vidéken is egyre kevesebb az "üres folt". Ennek ellenére a hálózat továbbra is keresi franchise partnereit, azonban azt nem lehet mondani, hogy az újonnan csatlakozóknak könnyebb lett a dolguk.

„Ahhoz, hogy egy jól menő nyelviskolát tudjunk működtetni nem elég a franchise jog megvétele, a kezdőtőkének fedeznie kell az üzlet beindításának költségeit is. Új feltétel a franchise partnerekkel szemben, hogy kötelező már az induláskor úgy felszerelni, berendezni a nyelviskolát/oktatóközpontot, hogy az megfeleljen a minőségi követelményeknek és vonzó külső-belső megjelenésével meggyőző legyen az ügyfelek számára. Nagyobb hangsúlyt fektetünk a tanárok képzésére is (a franchise tréning érinti a szakmai és az üzleti részt is) – mindezzel pedig azt szeretnénk elérni, hogy a Helen Doron márka egy kiváló minőséget képviseljen, és ezt sikerüljön fenntartani is.”

Az elmúlt 4-5 hónap tehát pozitív változásokat hozott, így a hálózat valószínűleg ezen az úton fog tovább haladni. „A jövőben célunk egy erőteljes, minőségi oktatási rendszer megvalósítása” – egészítette ki az elmondottakat Mészáros Szilvia.

A Helen Doron 2004 óta van jelen Magyarországon, jelenleg több mint 60 iskolával és oktató központtal az egyik piacvezető nyelviskola hálózat hazánkban.