Feszültség a bevásárlóközpontokban
Manapság a plázák nem termelnek annyi nyereséget, mint azelőtt. Ennek legfőbb oka a vásárlóerő gyengülése. Az sem újdonság, hogy a válság csaknem minden gazdasági területen éreztette hatását, és emiatt minden szektorban tevékenykedő vállalatnak alkalmazkodnia kellett a megváltozott körülményekhez és eszerint átgondolnia működését. A költségek csökkentésére törekvő vállalkozásoknak nehézséget okoz a számukra optimális üzlethelyiség fenntartása, ezt megnehezíthetik a plázák rugalmatlan bérleti konstrukciói, amelyek egyre nagyobb feszültséget okoznak a bérlők és üzemeltetők között.
A konfliktus oka, hogy az üzlethelyiségeket bérlő kereskedők úgy ítélik meg, hogy a visszaeső forgalommal nem arányosan csökkentek a bérleti díjak, és ezért felemelték hangjukat a hazai plázák üzletpolitikája ellen. Berendi András, a Roland Divatház tulajdonosa a következőképpen írja le a plázák helyzetét a Portfolio-nak adott interjújában: - Az aranyévek után az üzletházak egyszer csak elkezdtek sikertelenné válni, és ezt a szituációt nagyon nehezen kezelik. A bérbeadási vezetők elveszítették a korábban meglévő fontosságtudatukat, és azt a különleges piaci előnyüket, hogy emberi életekről, sorsokról, karrierekről dönthetnek. A bevásárlóközpontokban megszűntek a várólisták, sőt folyamatosan kínálgatni kell a boltokat. Berendi András az interjúban azt is említette, hogy jellemzően a külföldi plázák vezetőségével nagyobb a feszültség. - A külföldiek sok esetben nem értik meg, milyen problématömeggel küszködnek a hazai kereskedelmi vállalkozások.
Több kereskedő is úgy véli, hogy irreális árakat szabnak meg a bevásárlóközpontok tulajdonosai és nem akarják belátni, hogy az a réteg, akiknek elsősorban építették a plázákat nem tud vásárolni a válság miatt. A hasonló cipőben járó kereskedők egy része úgynevezett informális bérlői szövetséget alapított, hogy felhívja a figyelmet kiszolgáltatott helyzetükre. Olyan csoportosulást hoztak létre, melynek nem a nyomásgyakorlás és a közös fellépés a szándéka, hanem azt a célt szolgálja, hogy tagjai információkat oszthassanak meg egymással. Többségében magyar cégek csatlakoztak a szövetséghez, úgy mint az Alphazoo, a Budmil, Kristóf, Office Shoes, Pepe Jeans, Replay, a Roland, vagy a Retro.
(pcs)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Dnipro-M egy a hagyományos barkácsáruházakra emlékeztető, szerszám forgalmazó szaküzlet, mely franchise rendszerben terjeszkedik.
A háborús helyzet nem csak a lakosság, de a vállalkozások kivándorlásához is vezetett az országból.
Szokatlanul nagy piaca van a használtautóknak, mely eddig főleg a nagy játékosok és a magánemberek között oszlott csak meg, ez a franchise hálózat viszont a kis vállalkozókat is bevonná.
Az étrendkiegészítőket, speciális élelmiszereket és sportruházatot gyártó és forgalmazó BioTechUSA-cégcsoport júniusban nyitotta meg Magyarországon a legnagyobb, az Allee bevásárlóközpontban található, 110 négyzetméteres exkluzív üzletét.
Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!