2013.11.08.

Egyszerűbb, olcsóbb és gyorsabb

Rapkai Mónika, Husse franchise partner mesélt az indulásról, a kezdeti időszak nehézségeiről, valamint, hogy miben látja a koncepció sikerét.

Európa vezető kutya- és macskaeledel házhoz szállítója 2013 áprilisában találta meg mester partnerét hazánkban és szeptemberben Magyarországon is megkezdte a szuperprémium kategóriás termékek értékesítését – idén ősztől már országszerte kaphatóak a Husse tápok és kiegészítők. A termékek disztribúciójáért franchise partnerek felelnek egy-egy megyében vagy kerületben. Mi most az egyik elsők között csatlakozott franchise partnert, Rapkai Mónikát kérdeztük tapasztalatairól. A Husse termékek disztribúciójáért és tanácsadásért Budapest X-XI. kerületeiben, valamint Budaörs és környékén felelős vállalakozó mesélt az indulásról, a kezdeti időszak nehézségeiről, valamint elmondta, miben látja a Husse koncepció sikerét.

Rapkai Mónika, Husse franchise partner Fotó Husse

„Egy franchise partner akkor lehet sikeres, ha képes az adott modellhez hozzáadni saját kreatív ötleteit és - alkalmazkodva a helyi igényekhez - egyedivé tenni vállalkozását.”
Rapkai Mónika, Husse franchise partner

Rapkai Mónika 2013-ban találkozott először a Husse franchise lehetőséggel, férjével egy új családi vállalkozás lehetőségét keresve találtak rá. A magyarországi mester franchise partnerrel közel két hónapig tartó beszélgetések és egyeztetés után végül szeptembertől lett ténylegesen a Husse franchise partnere a házaspár. „Régóta terveztünk már egy közös üzleti lehetőséget, amely családi keretek között, esetleg egy-két alkalmazottat foglalkoztatva tud működni és a franchise, mint üzleti modell, alkalmasnak tűnt erre. A Franchising.hu weboldalon találkoztunk először a Husse-val.
Mivel 3 kutyánk van és egy cicánk, irántuk való elkötelezettségünk megkérdőjelezhetetlen, szívesen döntöttünk egy olyan lehetőség mellett, ami velük is kapcsolatos”
– avatott be minket Mónika a kezdeti motivációkba.

Még ha nincs is tapasztalata a szegmensben

Azt azért nem lehet mondani, hogy egy saját vállalkozás irányítása nagyon messze állt volna a házaspártól, hiszen mindketten dolgoztak korábban vállalkozóként, azonban az állateledel-kereskedelem egy teljesen új és ismeretlen szegmens volt számukra. Amellett, hogy kell egy megfelelő bátorság és szenvedély a szektor felé, ilyenkor jöhet jól, ha van egy franchise központ, ami ellát bennünket hasznos tudásanyaggal, tapasztalattal, beszerzési- és értékesítési csatornákkal.

„A központ munkatársaival szinte napi kapcsolatban vagyunk. Ők kötnek össze a gyártóval, tehát a termékekkel, illetve az értékesítési modellel kapcsolatos kérdéseket is ők közvetítik. A franchise európai tapasztalatit megosztják velünk, partnertalálkozók keretében az összes partneri tapasztalatot meg tudjuk beszélni. Kész brand áll rendelkezésünkre, a megjelenéssel kapcsolatban semmi újat nem kell kitalálnunk” – mondta el Rapkai Mónika és hozzátette – „Mint minden szektor ma Magyarországon, a kisállateledel piac is nehézségekkel küzd, azonban folyamatosan bővül, a konkurenciaharcban csak az életképes modellek és vállalkozások maradnak fent. A Husse 25 éve működik egész Európában és 40 országban bizonyított már. A franchise rendszereknek ez az egyik előnye, kész ”receptet” kínálnak.”

Az 1987-ben, Stockholmban alapított Husse mára Európa vezető állateledel házhozszállítási rendszerévé nőtte ki magát. A svéd franchise hálózat - világszerte közel 750 franchise partnerrel együttműködve - 40 országban van jelen innovatív üzleti koncepciójával.

 

Minőségi követelmények

A franchise partner kérdésünkre elmondta, hogy mivel egyelőre egy két hónapos tapasztalat áll csak rendelkezésükre, még nincsenek adataik a befektetés várható megtérülését vagy a forgalmat illetően, azonban vannak érzékelhető trendek, valamint az már látszik, hogy a megfelelő vásárlói kör kialakítása egy kritikus pont, több időt vesz igénybe, mint azt tervezték. „Az állateledel piacon jelentős a konkurencia, a legsilányabb minőségtől a legmagasabb minőségig minden megtalálható és mivel mi a magasabb minőségi szegmensbe tartozunk, ez árban is megmutatkozik, így célközönségünk is egy szűkebb réteg. Őket megtalálni nem könnyű. De nem csak az ár meghatározó, a Husse márkanév egyelőre ismeretlen Magyarországon és nagy bizalmatlanságot tapasztalunk az újdonságokkal szemben, ugyanakkor a gazdik szívesen kipróbálják kedvenceik érdekében a magasabb minőséget. Szeretnénk ezt realizálni vásárlásokban.” - Azok pedig, akik egyszer kipróbálták a Husse termékeit, ragaszkodni fognak a kedvenc állateledelekhez.

Rapkai Mónika végül kitért a franchise partnerekkel szembeni követelményekre is – elmondta, a Husse franchise partnerekkel szemben komoly elvárások vannak, befektetési és minőségi követelményeknek is meg kell felelni és azt hosszútávon fenntartani. „Csak megfelelő anyagi háttérrel rendelkező, hosszútávra tervező vállalkozói szemléletű embereknek ajánlanám. Ugyanakkor a Husse franchise segítségével lényegesen kisebb befektetéssel, viszonylag rövid idő alatt lehet beindítani egy vállalkozást, amely már kitalált, kipróbált szabályok alapján jól működik. Egy franchise partner akkor lehet sikeres, ha képes az adott modellhez hozzáadni saját kreatív ötleteit - és alkalmazkodva a helyi igényekhez - egyedivé tenni vállalkozását.”

Egyszerűbb, olcsóbb és gyorsabb

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank