Az idei év statisztikái
Véget ért a három napos varsói Franchise Expo, ahol több mint száz franchise hálózat igyekezett meggyőzni az ellátogatókat, hogy az ő üzletük és hozzátartozó franchise ajánlatuk a legjobb. A franchise kiállítás ismét bebizonyította, hogy az ilyen jellegű vásárokon való részvétel az egyik leghatékonyabb módja a franchise partnerek, átvevők megtalálásának. „A tavalyi expó után 4 új franchise szerződés kötöttünk meg” – mondja Artur Gaweł, a Telepizza lengyelországi igazgatója. „Idén még nagyobb elvárásokkal érkeztünk, ugyanis most elsősorban nem a két leghíresebb városból (Varsó és Krakkó) kerestünk partnereket. Sikeresnek érezzük az elmúlt három napot, rengeteg kisebb-nagyobb városból érkeztek érdeklődök, akik közül már többel el is indult a csatlakozási folyamat. Partnereink leginkább a 30-40 éves korosztályból kerülnek ki, ugyanis általában ők rendelkeznek a befektetéshez szükséges megtakarításokkal.”
Érdekesség, hogy a rengeteg - egy helyszínen összpontosuló - franchise ajánlatok hatására sok látogató, vállalkozó változtatta meg eredeti elképzelését. „Én személy szerint azért érkeztem a Kultúrpalotába, hogy a különböző ruházati márkák ajánlatait hasonlítsam össze. Az expó óta tudom, hogy az Amelie parfüméria és illatszer hálózat, illetve egy cigaretta automatákat működtető hálózat ajánlatai a legtesthezállóbbak számomra” – osztotta meg tapasztalatait Artur Tokarski Varsóból.
Az idei expóra minden tizedik kiállító a pénzügyi szektorból érkezett, bőven lehetett válogatni bankok, biztosítók és hitelügynökségek ajánlatai közül. A látogatók – a döntés meghozása előtt – könnyedén összehasonlíthatták a hasonló profilú cégek ajánlatait. „Már tárgyaltam is a BPH és BZ WBK bankok képviselőivel, valamint a Fines hitelügynökséggel is. A Fines előnye, hogy több bank ajánlatát is közvetítik, viszont egy bank exkluzív termékeinek értékesítése magasabb árrést jelent. Mindenképp átgondolom a lehetőségeket, majd ezt követően felveszem a kapcsolatot a kiválasztott céggel” – avatott be minket Anna Zamojska Poznanból.
Ismét rekordot döntött a vásár kapcsolódó programján, a franchise oktatáson és fórumon résztvevő jelenlegi és leendő vállalkozók száma. |
A franchise átadók becslései, tapasztalatai alapján nem csak az üzleti találkozók száma növekszik évről évre, de a tényleges franchise szerződéskötéseké is. „Tavaly kb. 80 érdeklődővel tárgyaltunk, akik közül minden tizedik döntött úgy, hogy megkezdi velünk az együttműködést. Gyakran előfordul az is, hogy az a személy, akivel elsőre kapcsolatba kerültünk az expón, csak egy-két év múlva tér vissza hozzánk. Nekik egy kis időre van szükségük, hogy belevágjanak saját vállalkozásukba” – mondta el az Intermarché ügyvezetője, Dorota Trajder.
A franchise expón idén a szokásosnál jóval kisebb arányban vettek részt magyar vagy magyar gyökerű hálózatok, hazánkat a Fornetti lengyelországi mester partnere és a nemzetközi franchise tanácsadó csoport, a PROFIT system magyarországi munkatársai képviselték az eseményen.
Ahogy azt korábban megírtuk, nem a varsói volt az egyetlen nemzetközi franchise esemény a hónapban, október elején került megrendezésre Kelet-Európa legnagyobb franchise vására, a BuyBrand Expo is. Az orosz fővárosban megrendezésre került kiállítás és vásár is több ezer érdeklődőt vonzott, kiállítóként pedig több mint 40 hálózat érkezett a világ minden tájáról: Franciaország, Olaszország, USA, Lengyelország, Kazahsztán, Oroszország, Ukrajna és még sokan mások.
A varsói expóhoz hasonlóan a BuyBrand expón is rendeztek kísérő programokat a franchise kiállítás mellett, így volt szakmai fórum, kerekasztal beszélgetések, franchise oktatás, szemináriumok és konferenciák is. |
A Franchising.hu portál gratulál magyar és külföldi kollégáinak sikeres részvételükért a régió két legjelentősebb kiállításán.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...