Agnieszka Niedbała 2011 végén nyitotta meg DepilConcept szalonját Varsóban.
Kedd
2013.10.08.
Agnieszka Niedbała először ügyfélként próbálta ki a fototerápiás és szőrtelenítő szolgáltatásokat, végül úgy döntött, ő maga is DepilConcept szalont nyit.
 

Mielőtt Agnieszka Niedbała a DepilConcept franchise partnerévé vált, már volt tapasztalata az üzleti életben, saját vállalkozása különböző képzéseket kínált ügyfeleiknek. Miután megszületett első gyermeke, rájött, hogy az anyaszerep nehezen egyeztethető össze a rengeteg utazást, időt és energiát igénylő tréningek szervezésével. „Meg akartam tartani vállalkozásomat, mert szeretem a függetlenséget. Ugyanakkor tudtam, valami más után kell néznem, ami összehangolható a családdal és az otthoni teendőkkel”- mondta el a franchise átvevő.

„Véletlenül bukkantam rá erre a végleges, fotóepilációs szőrtelenítő szalonra és először, mint kliens próbáltam ki. Ezután rájöttem, hogy a szalonok egy része franchise licence szerződés alapján működik, és egyes hálózatok keresnek átvevőket további fototerápiás szőrtelenítő pontok megnyitásához, vezetéséhez. Elkezdtem anyagot gyűjteni, információkat keresni a piacról, internetes fórumozók véleményeit böngésztem, majd találkoztam a különböző cégek képviselőivel és összehasonlítottam ajánlataikat. Már az elejétől fogva franchise-ban gondolkoztam, ugyanis nem volt még tapasztalatom ilyen profilú vállalkozás terén és olyan partnert kerestem, aki megtanít erre a típusú üzletre” – mondta el a kezdetekről Agnieszka.
A franchise partner máig jól emlékszik a franchise átadó elkötelezettségére az első üzleti találkozón. Ezeken a megbeszéléseken, igazán értékesnek a részletes információk és a pontos számok bizonyultak a DepilConcept részéről.

Néhány hét után már nyereséges

Agnieszka Niedbała varsói szalonja 2011. december második felében nyitotta meg kapuit. Az ügyfelek pedig jöttek, annak ellenére, hogy épp közeledett a Karácsony. Az első hónapban ugyan Agnieszkának fel kellett használni 500 zloty-t (kb. 35 ezer forint) saját megtakarításaiból is az üzemeltetési költségek fedezésére, az üzlet 2012 januárjától már profitot termelt.
„A nyerő széria a mai napig tart” – mondja Agnieszka. – „Az együttműködés kezdetén egy ’profit-garanciát’ kaptam a franchise átadótól, természetesen azzal a kikötéssel, hogy átveszem és bevezetem a franchise központ terveit és gyakorlatát. Így tettem és működött. Úgy gondolom ez elsősorban az üzleti modellnek és azoknak a tréningeknek köszönhető, amelyek sokat segítettek abban, hogy hogyan kell menedzselni a szalont, a könyveléstől kezdve a jogi formalitásokig. Kaptam különböző dokumentum csomagokat is, az állásinterjúk és felvételiztetés levezényléséhez, munkaszerződés mintákat, stb.” – tette hozzá az ügyvezető.

A franchise partner részt vett különböző kozmetikai oktatáson, ami megkönnyíti a munkavállalók felügyeletét és a szolgáltatások minőségének ellenőrzését. A franchise központ segített a kozmetikusok kiválasztásában, és ahogy Agnieszka Niedbała-tól megtudtuk, ez azért volt lényeges, mert a vállalkozás elején, akkori ismereteivel nehézséget jelentett volna a jövőbeli dolgozók tudásának és képességeiknek ellenőrzése. Agnieszka számára további támogatást jelentett a franchise központ véleménye az üzlethelyiség kiválasztásakor, de a végső döntést ő hozta meg a tárgyalások után.

Mára Agnieszka Niedbała a tulajdonosa az egyik DepilConcept szalonnak, egy olyan üzlethelyiségben, amit ő választott és, amit végül – a befektetés minimalizálása érdekében - saját költségén, a DepilConcept projekt előírásai alapján újított fel. A helyszín kb. 45 négyzetméter - ez az optimális méret, ahol elfér az alapvetően IPL (Intense Pulsed Light) fototerápiás és fotó depilációs eszközöket jelentő berendezés. A szalon kínál egyéb szépségápolási szolgáltatásokat is, így például viaszos szőrtelenítést vagy hennás testfestést.

„A franchise rendszer tagjaként közvetlen hozzáféréssel rendelkezem a szolgáltató centerhez, ami - meghibásodás esetén - biztosítja a gépek cseréjét. Számomra ez azt jelenti, hogy akkor sem kell bezárnom a szalont és törölnöm a kezeléseket, ha valami eltörik vagy elromlik” – tudtuk meg Agnieszkától, aki hozzátette, minden látogatás a hivatalos szervizbe dokumentált és a központ felé igazolt. A DepilConcept nagy figyelmet szentel emellett a lámpák minőségének és azok rendszeres cseréjének is annak érdekében, hogy megőrizzék a szolgáltatások és sztenderdek magas minőségét.

A DepilConcept üzleti partnereket keres Magyarországon. A franchise lehetőség részleteiről és előnyeiről bővebben a franchise katalógusban olvashat.

(KB)