2013.10.07.

Az Egyesült Államok piacán

Belép az USA piacára az Agárdi Pálinkafőzde. A disztribúciós partnerrel október végétől kezdik az értékesítést.

Október végétől megkezdődik az Agárdi Pálinkafőzde termékeinek értékesítése New York és New Jersey államban - közölte a cég az MTI-vel. A cég tájékoztatása szerint az első szállítmány Agárdi Prémium barack- és Irsai Olivér szőlőpálinkák már úton vannak a keleti part felé. A jövőben a prémium termékcsalád szilvapálinkájával is bővül a kínálat. Az amerikai disztribúciós partner első ütemben a New York-i éttermek és italkereskedések számára értékesíti a pálinkákat. Az előrejelzések alapján élénk az érdeklődés az eredetvédett hungarikum iránt.

New York Fotó stock.xchng

Az Egyesült Államok piacára való belépéshez nagyon szigorú minőségi paramétereknek kellett megfelelniük a termékeknek, és az európai gyakorlattal ellentétben szükség van forgalomba hozatali engedélyre.

Szabó László, az Agárdi Pálinkafőzde ügyvezetője az MTI megkeresésére közölte: a cég 2012-es árbevétele 240 millió forint volt, 15 százalékkal csökkent az előző évhez képest. A csökkenés oka elsősorban a tavalyi, mennyiségileg gyenge gyümölcstermés volt, emiatt kevesebb pálinka készült.

Eddig csupán az árbevétel egy-két százaléka származott az exportból, és ahhoz, hogy külföldön is kelendő legyen a termék, olyan disztribútorra van szükség, aki nemcsak a forgalmazást, hanem a márkaépítést is vállalja. Az Egyesült Államokban sikerült találni egy olyan, magyar származású partnert, akinek saját disztribúciós cége van, és kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik - mondta Szabó László. Kifejtette: így az Egyesült Államokban éttermi és kiskereskedelmi promóciók, termékkóstoltatások lesznek, illetve online marketing kampányt tervez az Agárdi Pálinkafőzde a disztribúciós partnerrel együttműködésben.

A cég jelenleg egy nagy volumenű, százmillió forintot meghaladó beruházás előtt áll, amit részben pályázati forrásból, részben saját erőből finanszíroznak. A beruházás célja a kapacitásbővítés, valamint a termékskála kiszélesítése új, nem-alkoholos, gyümölcsalapú termékekkel - tájékoztatott az ügyevező.

Forrás: MTI

Az Egyesült Államok piacán

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank