Franchise vásárok hónapja
Kelet-Európa legnagyobb, a franchise világának szentelt kiállítása az oroszországi Buybrand Expo. Idén a rendezvény október 2-4. között hozza össze a szakma szakértőit, kis-, közép- és nagyvállalatait, valamint kormányzati szerveket, hogy megtárgyaljanak egy sor kérdést a franchise kilátásairól, problematikájáról és általában a franchise-t érintő fontosabb témákról. A legfrissebb helyzetjelentés alapján 250 franchise-koncepció mutatkozik be idén Moszkvában, mintegy 8000 látogatót csábítva el ezzel, szerte Európából. A vásár mellett megrendezésre kerül egy szakmai fórum, valamint a franchise gyakorlati és üzleti kérdéseit boncolgató szeminárium is. Ha azonban a héten nem tud ellátogatni az orosz fővárosba, még ebben a hónapban két további nemzetközi franchise expót is tartanak a régiónkban: sorban a következő Közép Európa legnagyobb franchise rendezvénye, a lengyelországi Franchise Expo 2013, majd a hónap végén tartják a Nemzetközi Franchise Szakkiállítás és Vásárt Pozsonyban.
Az idei lesz a tizenegyedik Franchise Vásár Varsóban, amely vitathatatlanul Európa egyik meghatározó franchise rendezvényé nőtte ki magát. A tavalyi rekord számú 7000 érdeklődő után, a rendezők idén már 8000 franchise jog megvásárlásában érdekelt látogatót, valamint több mint 100 franchise koncepciót várnak a háromnapos rendezvényre. „Ez az egyetlen olyan esemény az évben, amikor ilyen nagy számban gyűlnek össze egy helyen a franchise rendszergazdák és potenciális franchise partnerek” – mondta Arkadiusz Słodkowski, a rendező PROFIT system igazgatósági tagja. A kiállítókat elsősorban Lengyelországból és Közép Európából (Magyarország, Cseh Köztársaság, Szlovákia, Ausztria) várják a szervezők, emellett jelen lesz több észak-amerikai, ausztrál és nyugat-európai koncepció is.
Ezután, a hónap végén, azaz október 30-31. között Pozsonyban kerül megrendezésre a Nemzetközi Franchise Szakkiállítás és Vásár. A szlovák kiállítás valamivel kisebb, mint a lengyel vagy az orosz, a szervezők jelenleg kb. 30 franchise hálózatra számítanak Szlovákiából, a Cseh Köztársaságból és Ausztriából. „A franchise kiállítással az a célunk, hogy bemutassuk, a szlovák piacon vannak kiváló szakemberek és cégek, amelyek fejlesztik a franchising üzleti modellt. Reméljük, hogy ez a franchise vásár – a franchise rendszerek bemutatásával és a kapcsolódó konferenciákkal – erősíteni fogja a franchise pozícióját a szlovák piacon és befolyását az egész gazdaság fejlődésére” – mondta el Jozef Šétaffy a rendező Szlovák Franchise Szövetségtől.
---
Maradjon aktuális a hazai és nemzetközi franchise rendezvényekkel kapcsolatban a Franchise Naptárral!
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.