2013.07.23.

Megújuló KFC

KFC eleven – a nemzetközi gyorsétterem hálózat egy új, modernebb koncepciót tesztel.

A Kentucky Fried Chicken augusztus 5-én nyitja meg új koncepciójának első egységétét Amerikában, a louisville-i központ mellett. Az első „KFC eleven” étterem már egy kívül-belül megújult hálózatot fog tükrözni: jelentősen frissül a menü, megjelennek új ételek és italok is, kizárólag csont nélküli csirkerészekkel várják majd a vásárlókat és még a logót is lecserélik. A korszerűsítő koncepció második étterme 90 nap múlva nyílhat, továbbiak pedig a következő év elején. Végül – vagy az egész koncepciót vagy csak egyes részeit – kiterjeszthetik az egész KFC hálózatra, köztük a magyarországi éttermekre is. A KFC eleven elindítása egyfajta válasz azokra a kihívásokra, amelyek elé a piaci verseny állítja a gyorsétterem hálózatot.

KFC eleven étterem

Az étterem kialakítása is eltér majd az eredetitől, így például már nem találkozhatunk majd az alapító Colonel Harland Sanders ikonná vált, fehér szakállas képeivel, viszont az új koncepció nevében az „eleven” a - Sanders eredeti receptjében használt - tizenegy fűszerre utal. A KFC szerint az új logó is felfrissítheti a 61 éves márkát.

John Cywinski, a KFC elnöke egy interjúban azt nyilatkozta, hogy a gyorsétterem lánc nagy reményeket fűz az új étteremhez, amely a tervek szerint a tesztidőszak alatt megmutatja, hogyan tudnak még szélesebb fogyasztói rétegeket elérni, különös tekintettel a húszas és harmincas korosztályra, valamint a nőkre. A KFC eleven a hagyományos csirkereceptek mellett új sült krumplival, fokhagymás törtburgonyával, coleslaw salátával, új fűszerezéssel, pita-kenyérrel, csirke szendvicsekkel, csirkesalátákkal és csirkés rizstállal várják majd a vásárlókat. Az ital fronton smoothie-k és limonádék kerültek be a menübe.

A KFC 25 ezer éttermével a harmadik legnépszerűbb márka a világon, a McDonald’s (34 ezer egység) és a Subway (35 ezer) mögött. A gyorsan növekvő gyorséttermi szektor sok kihívást rejt a KFC számára és míg a szegmens egésze 13,2 százalékkal bővült az USA-ban, addig a KFC értékesítései mindössze 3 százalékkal nőttek. A legnagyobb versenytársak, a McDonald’s és a Burger King esetében 3,3, illetve 3,5 százalékkal nőttek a bevételek.

Az augusztus ötödikei első egységet 90 nap múlva követheti a második – mondta el John Cywinski – majd továbbiak, más piacokon is. Végül vagy a koncepció egyes részeit vagy egy az egyben az egészet kiterjesztik az egész KFC hálózatra. „Ha sikerül megtalálnunk a márka kifejezésének egy modernebb módját, akkor azt akár rendszerszinten is bevezethetjük.”

Megújuló KFC

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank