A FranchisingINFO.ru a következő, franchise-nak szentelt társoldalakhoz csatlakozott: Franchising.hu, Franchising.pl, Franchising.cz, Franchising.ua, Franchising.info.ro, Franchising.rs és Franchising.hr.
Csütörtök
2013.07.04.
Oroszország a legutóbbi ország, ahol a PROFIT system elindítja franchise szolgáltatásait. Elindult az orosz franchise portál is.
 

A franchise szolgáltatásokat kínáló PROFIT system Oroszországban bővítette irodái számát, ami így a nyolcadik ország, ahol a nemzetközi tanácsadó cég szolgáltatásaival segíti a franchise vállalkozók tevékenységét. Egyúttal elindult a FranchisingINFO.ru portál is, aminek célja, hogy támogassa az oroszországi franchise fejlődését és segítsen az egyik legbiztonságosabb vállalkozási forma térnyerésében. A hatalmas orosz piac egyre több nemzetközi hálózat figyelmét vonja magára, vannak köztük magyarok is.

Egyre nagyobb érdeklődés övezi a franchise lehetőségeket Oroszországban. Az Orosz Franchise Szövetség 1995-ben állította fel a franchise intézményi és jogi kereteit, a hivatalos adataik szerint 2010 elején, az orosz piacon már 750 franchise márka volt jelen, ráadásul 43 százalékuk már több mint öt éve. A "szuperlatívuszok" országában azonban a franchise még viszonylag gyerek cipőben jár, szakértők szerint az orosz gyorséttermi piac jelenlegi telítettsége például az ötven évvel ezelőtti amerikai piachoz hasonlítható. A két ország közötti kontrasztot jól mutatja az a számadat, miszerint a 13 milliós lakosságú Moszkvában mindössze 300 pizzéria működik, ezzel szemben 4000 szolgálja ki Manhattan 1,6 millió rezidensét.

Oroszország, az eddig nem éppen egyszerű vállalkozói környezet fejlesztésével, kereskedelmi liberalizációjával, 143 milliós populációjával és egyre szélesedő középosztályával 2013-2014-re Európa legnagyobb felvevőpiacává válhat. A közelmúltban számos amerikai franchise hálózat kezdte meg hálózatának kiépítését Oroszországban, valamint sok angol és nyugat-európai hálózatnak van már kidolgozott üzletnyitási stratégiája Oroszországra, de több bolttal is jelen van Moszkvában például a magyar Fornetti pékséghálózat is.

A külföldi márkák részaránya ennek ellenére kb. 40 százalékot tesz ki az orosz márkákkal szemben. Az országban egyértelműen Moszkva az elsődleges számú célpiac – a hálózatok 72 százalékának van itt legalább egy irodája/értékesítési pontja. A nemzetközi kiskereskedők preferenciáit és jelenlétét alapul vevő Destination Europe 2013 felmérés idén Moszkvát – rögtön London és Párizs után – Európa harmadik legvonzóbb kiskereskedelmi piacaként rangsorolta, de Szentpétervár is a nyolcadik helyen végzett, olyan városokat megelőzve, mint Prága (9.), Barcelona (10.), Isztambul (11.) vagy Berlin (12.).

Tekintettel arra, hogy a franchise Oroszországban a közelmúltban megint felkeltette a kormány és az állami intézmények figyelmét, nyilvánvaló, hogy ez a fajta üzleti tevékenység továbbra is fejlődni fog. A legnagyobb fellendülés jelenleg az üzleti szolgáltatások terén érzékelhető, itt várják a franchise rendszerek számának legdinamikusabb megugrását a szakértők. A PROFIT system és a Franchisinginfo.ru is fontos szerepet játszanak ebben a fejlesztési folyamatban.