”E-barát” üzleti lehetőség
A CEFF (Certified E-Friendly Food) egy olyan rendszert jelent, amely segít az élelmiszergyártóknak vásárlóik elérésében és kommunikációjukban a fogyasztók felé. Egy egyszerű és egységes európai logó használatával a CEFF lehetőséget teremt, hogy megkülönböztessék termékeiket a vásárlók szemében, akik biztosak lehetnek benne, hogy az élelmiszer nem tartalmazza a legnézettebb adalékanyagokat (ES) tartósítószereket, mesterséges színezékeket, édesítőszereket és glutamátokat. Élelmiszergyártók több mint 2 éve helyezik el a CEFF logót termékeiken a Cseh Köztársaságban és az Európai Unió más országaiban is. Jitka Palatová franchise vezetőt kérdeztünk a koncepció részleteiről.
Hogyan néz ki pontosan az együttműködés a CEFF franchise partnerei és ügyfeleik, az élelmiszergyártók, -forgalmazók között?
A CEFF (Certified E-Friendly Food) tanúsítvány kiállításával a franchise partner és a gyártó egy olyan partneri kapcsolatot alakítanak ki, ahol a franchise partner támogatja a gyártót és annak kiválasztott termékeit, valamint közvetlenül a gyártó is segíti a franchise partner tevékenységét és támogatja a CEFF márkát. A CEFF logó egy új marketing és kommunikációs eszközzé válik a gyártó számára, aminek segítségével rá tud mutatni termékei minőségi jellemzőire, díjmentesen felhasználhatja a logókat/tanúsítványokat bármilyen marketing és PR kampányhoz, valamint építheti a vásárlói bizalmat és hűséget márkája iránt azzal, hogy megmutatja: az ő termékei nem tartalmaznak káros adalékanyagokat. Az egészséges táplálkozás egy aktuális téma egész Európában és az egészség egyben az egyik legjövedelmezőbb marketing eszköz.
A termékek hitelesítésének folyamata nagyon egyszerű és minimális adminisztrációs költségekkel jár mindkét fél számára. A gyártónak kell megjelölnie, hogy milyen adalékanyagokat tartalmaznak a kiválasztott termékek, amelyeket hitelesíteni szeretne. A partner a franchise központ által biztosított laboratóriumi körülmények között kiértékeli a terméket. Amennyiben a termék megfelel a kritériumoknak, a franchise partner és a gyártó megkötik a szerződést és a partner kiállítja a nemzetközi tanúsítványt a gyártó számára. Minden hitelesített termék után a franchise partner megkapja a 315 eurós (kb. 90 ezer ft) díjat.
A CEFF grafikai és marketing csomagjának költségei a gyártó számára jóval alacsonyabbak , mint ha egyedül állítana össze egy hasonló anyagot, ráadásul egy minden piacon egységes logó sokkal erősebb, mint a gyártó önálló (kevésbé ismert) logója. Továbbá a CEFF logók teljesen függetlenek és a termékek összetevői időről-időre, véletlenszerűen is ellenőrzésre kerülnek.
Mindezek mellett a gyártó a franchise partner által biztosított marketing és PR kampányból is profitál és nem csak belföldön, de nemzetközi szinten is – mindenhol, ahol a CEFF jelen van. A gyártó és termékei bemutatásra kerülnek a CEFF nemzetközi web-oldalain is, amelyek – az egész EU-ból érkező látogatóknak köszönhetően – megnyitják az ajtót a gyártó export tevékenysége előtt.
Kik a franchise átvevők első számú célcsoportjai? A partnerek együttműködhetnek élelmiszerláncokkal is, ahogy egyéni élelmiszerüzletekkel vagy gyártókkal is?
A CEFF elsősorban az élelmiszergyártókra, -forgalmazókra és -láncokra fókuszál, akik meg szeretnék különböztetni termékeiket az egészség táplálkozás és életmód mellett elkötelezett vásárlóik szemében.
A legtöbb ügyfelünk az élelmiszergyártók közül kerül ki, azonban jelenleg is számos tárgyalás folyik különböző élelmiszerláncokkal és forgalmazókkal, akik gondolkoznak a CEFF tanúsítvány beszerzésén. Ezek a láncok többször (általában negyedévente) rendeznek találkozókat a gyártók, valamint beszállítóik számára. Ezeken a találkozókon többször elhangzik és kiemelik a CEFF logó pozitív hatásait a termékek értékesítési adataira vonatkozóan.
Ügyfeleink között kevesebb egyéni üzlet található, a CEFF logó inkább nagyobb vállalkozások, láncok esetén gazdaságos.
Mennyibe kerül egy termék hitelesítése és a tanúsítvány mennyi időre szól?
A gyártók 315 eurót fizetnek az éves licencért és a CEFF logó használatáért. A tanúsítvány ugyan egy évre szól, azonban a termékek 99 százaléka esetében meghosszabbításra kerül és sokszor további termékeket is bevonnak az együttműködésbe. Eddig egyedül akkor találkoztunk visszalépéssel, amikor a terméket törölték a portfólióból.
Milyen egyéb támogatást nyújtanak a franchise partnerek számára?
Biztosítunk képzéseket és hozzáférést az élelmiszer adalékanyagokra vonatkozó jogi és technikai ismeretekhez, információkhoz, ahogy a központi tanácsadáshoz is – az egészséges életmód és táplálkozás területeken. Támogatjuk a franchise partnereket a kezdeti sajtókonferenciák megszervezésében, valamint teljes marketing és PR támogatást biztosítunk a hatékony franchise vezetéshez.
Az együttműködés kezdetén a franchise partner megkapja az induló csomagot, ami tartalmazza a magyar nyelvű hozzáféréseket a CEFF nemzetközi web-oldalaihoz, ahol népszerűsítheti az általa hitelesített termékeket a piacokon, továbbá a grafikai kézikönyvet, logókat. Természetesen értékesítési képzéseket is tartunk, illetve oktatjuk, hogy a franchise partnerek hogyan tudják megközelíteni célközönségüket.
Mennyit lehet keresni franchise partnerként ezzel az üzlettel?
A CEFF franchise rendszer a csatlakozó partnerek számára egy erős kereseti potenciállal rendelkező üzleti modellt is jelent. Az eddigi tapasztalatok és előrejelzések alapján a kezdeti befektetés a tevékenység megkezdése utáni hatodik és tizenkettedik hónap között már megtérül. Alapesetben az első évben 100 termék hitelesítése könnyedén elérhető, a másodikban már 500 és 1500 a harmadikban, míg a 3000 termék elérése a cél az ötödik év végére. Ahogy az alábbi táblázat mutatja, a CEFF egy különleges, hosszú távú kereseti lehetőséget biztosít (a tanúsítvány közel az összes termék esetében meghosszabbításra kerül) és minimális energia befektetéssel jár.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon is rengeteg elektromos rollert látni az utcákon, mint azt a Hopp bebizonyította egy nyereséges és gyorsan növekvő szegmensről van szó.
Új útra terelné a tradicionális automosást egy magyar franchise hálózat, a GreenLine. A nanotechnológiára építve, alacsony tőkeigénnyel és környezetbarát módon hódítaná meg a szektort.
Az üzleti ötletek mindössze 6 százaléka valósul meg, franchise-rendszerrel azonban jelentősen javítható ez az arány, mivel így a vállalkozás indításával járó kockázat nagymértékben csökkenthető.
A mindennapi hajtásban a legtöbben hajlamosak hanyagolni a közelgő egészségügyi problémákra utaló jeleket.
Egyre több a szemüveges, az optika piacon mégis hiány van.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Mivel a rendszerünkhöz különböző vezetői szinteken lehet csatlakozni, mindenki eldöntheti kinek mi a sok!Itt vannak alternatívák, amik a jelen gazdaságban már nincsenek és...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Nem attól lesz valaminek létjogosultsága, mert egyes emberek azt mondják róla, hogy életképes! Ettől több kell: Működést kell igazolni,mert az eredmények juttatnak valamit...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Válaszolok rendszergazdaként és programalkotókét! Ebben az el anyagiasodott világban egy bármilyen pozícióhoz csak szimplán pénzért is hozzá lehet jutni és kapcsolatokkal. A...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Hol vannak a hozzászólások, fórumozók? Ha ez perspektivikus, akkor mi ez a csend? Vagy túl sok az 5 millió+áfa? üdvözlettel Erdei Ferenc
Prémium autószerviz hálózat épül
Sajnos nincs és nem is lehet \"prémium autós\" definíció. A futóműnek, féknek, közlekedésbiztonsági alkatrészeknek még a régebbi gépjárműveknél is kivállóan kell működniük....
Ismét Paris Smile a Syma-ban
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni az említett üzletilehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel
Szépség és franchise
Tisztelt cím! Szeretnék részletes tájékoztatást az üzleti lehetőségről!ombodieva@freemail.hu Köszönettel!
Szépség és franchise
Érdeklődöm van-e lehetőség a részletes tájékoztatásra a következő elérhetőségeken: mariann05@freemail.hu +36-30-5830028