2013.06.10.

”E-barát” üzleti lehetőség

„Az egészséges táplálkozás egy aktuális téma egész Európában és az egészség egyben az egyik legjövedelmezőbb marketing eszköz” - Jitka Palatová (CEFF franchise).

A CEFF (Certified E-Friendly Food) egy olyan rendszert jelent, amely segít az élelmiszergyártóknak vásárlóik elérésében és kommunikációjukban a fogyasztók felé. Egy egyszerű és egységes európai logó használatával a CEFF lehetőséget teremt, hogy megkülönböztessék termékeiket a vásárlók szemében, akik biztosak lehetnek benne, hogy az élelmiszer nem tartalmazza a legnézettebb adalékanyagokat (ES) tartósítószereket, mesterséges színezékeket, édesítőszereket és glutamátokat. Élelmiszergyártók több mint 2 éve helyezik el a CEFF logót termékeiken a Cseh Köztársaságban és az Európai Unió más országaiban is. Jitka Palatová franchise vezetőt kérdeztünk a koncepció részleteiről.

Jitka Palatová - CEFF Fotó CEFF

A Certified E-Friendly Food tervei között szerepel a magyarországi megjelenés, ehhez keres képviselőt és kínál lehetőséget mester licence formájában.

Hogyan néz ki pontosan az együttműködés a CEFF franchise partnerei és ügyfeleik, az élelmiszergyártók, -forgalmazók között?
A CEFF (Certified E-Friendly Food) tanúsítvány kiállításával a franchise partner és a gyártó egy olyan partneri kapcsolatot alakítanak ki, ahol a franchise partner támogatja a gyártót és annak kiválasztott termékeit, valamint közvetlenül a gyártó is segíti a franchise partner tevékenységét és támogatja a CEFF márkát. A CEFF logó egy új marketing és kommunikációs eszközzé válik a gyártó számára, aminek segítségével rá tud mutatni termékei minőségi jellemzőire, díjmentesen felhasználhatja a logókat/tanúsítványokat bármilyen marketing és PR kampányhoz, valamint építheti a vásárlói bizalmat és hűséget márkája iránt azzal, hogy megmutatja: az ő termékei nem tartalmaznak káros adalékanyagokat. Az egészséges táplálkozás egy aktuális téma egész Európában és az egészség egyben az egyik legjövedelmezőbb marketing eszköz.

A termékek hitelesítésének folyamata nagyon egyszerű és minimális adminisztrációs költségekkel jár mindkét fél számára. A gyártónak kell megjelölnie, hogy milyen adalékanyagokat tartalmaznak a kiválasztott termékek, amelyeket hitelesíteni szeretne. A partner a franchise központ által biztosított laboratóriumi körülmények között kiértékeli a terméket. Amennyiben a termék megfelel a kritériumoknak, a franchise partner és a gyártó megkötik a szerződést és a partner kiállítja a nemzetközi tanúsítványt a gyártó számára. Minden hitelesített termék után a franchise partner megkapja a 315 eurós (kb. 90 ezer ft) díjat.

A CEFF grafikai és marketing csomagjának költségei a gyártó számára jóval alacsonyabbak , mint ha egyedül állítana össze egy hasonló anyagot, ráadásul egy minden piacon egységes logó sokkal erősebb, mint a gyártó önálló (kevésbé ismert) logója. Továbbá a CEFF logók teljesen függetlenek és a termékek összetevői időről-időre, véletlenszerűen is ellenőrzésre kerülnek.

Mindezek mellett a gyártó a franchise partner által biztosított marketing és PR kampányból is profitál és nem csak belföldön, de nemzetközi szinten is – mindenhol, ahol a CEFF jelen van. A gyártó és termékei bemutatásra kerülnek a CEFF nemzetközi web-oldalain is, amelyek – az egész EU-ból érkező látogatóknak köszönhetően – megnyitják az ajtót a gyártó export tevékenysége előtt.

Kik a franchise átvevők első számú célcsoportjai? A partnerek együttműködhetnek élelmiszerláncokkal is, ahogy egyéni élelmiszerüzletekkel vagy gyártókkal is?
A CEFF elsősorban az élelmiszergyártókra, -forgalmazókra és -láncokra fókuszál, akik meg szeretnék különböztetni termékeiket az egészség táplálkozás és életmód mellett elkötelezett vásárlóik szemében.

A legtöbb ügyfelünk az élelmiszergyártók közül kerül ki, azonban jelenleg is számos tárgyalás folyik különböző élelmiszerláncokkal és forgalmazókkal, akik gondolkoznak a CEFF tanúsítvány beszerzésén. Ezek a láncok többször (általában negyedévente) rendeznek találkozókat a gyártók, valamint beszállítóik számára. Ezeken a találkozókon többször elhangzik és kiemelik a CEFF logó pozitív hatásait a termékek értékesítési adataira vonatkozóan.

Ügyfeleink között kevesebb egyéni üzlet található, a CEFF logó inkább nagyobb vállalkozások, láncok esetén gazdaságos.

Mennyibe kerül egy termék hitelesítése és a tanúsítvány mennyi időre szól?
A gyártók 315 eurót fizetnek az éves licencért és a CEFF logó használatáért. A tanúsítvány ugyan egy évre szól, azonban a termékek 99 százaléka esetében meghosszabbításra kerül és sokszor további termékeket is bevonnak az együttműködésbe. Eddig egyedül akkor találkoztunk visszalépéssel, amikor a terméket törölték a portfólióból.

Milyen egyéb támogatást nyújtanak a franchise partnerek számára?
Biztosítunk képzéseket és hozzáférést az élelmiszer adalékanyagokra vonatkozó jogi és technikai ismeretekhez, információkhoz, ahogy a központi tanácsadáshoz is – az egészséges életmód és táplálkozás területeken. Támogatjuk a franchise partnereket a kezdeti sajtókonferenciák megszervezésében, valamint teljes marketing és PR támogatást biztosítunk a hatékony franchise vezetéshez.

Az együttműködés kezdetén a franchise partner megkapja az induló csomagot, ami tartalmazza a magyar nyelvű hozzáféréseket a CEFF nemzetközi web-oldalaihoz, ahol népszerűsítheti az általa hitelesített termékeket a piacokon, továbbá a grafikai kézikönyvet, logókat. Természetesen értékesítési képzéseket is tartunk, illetve oktatjuk, hogy a franchise partnerek hogyan tudják megközelíteni célközönségüket.

Mennyit lehet keresni franchise partnerként ezzel az üzlettel?
A CEFF franchise rendszer a csatlakozó partnerek számára egy erős kereseti potenciállal rendelkező üzleti modellt is jelent. Az eddigi tapasztalatok és előrejelzések alapján a kezdeti befektetés a tevékenység megkezdése utáni hatodik és tizenkettedik hónap között már megtérül. Alapesetben az első évben 100 termék hitelesítése könnyedén elérhető, a másodikban már 500 és 1500 a harmadikban, míg a 3000 termék elérése a cél az ötödik év végére. Ahogy az alábbi táblázat mutatja, a CEFF egy különleges, hosszú távú kereseti lehetőséget biztosít (a tanúsítvány közel az összes termék esetében meghosszabbításra kerül) és minimális energia befektetéssel jár.

CEFF jövedelmezőség

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank