2013.06.10.

”E-barát” üzleti lehetőség

„Az egészséges táplálkozás egy aktuális téma egész Európában és az egészség egyben az egyik legjövedelmezőbb marketing eszköz” - Jitka Palatová (CEFF franchise).

A CEFF (Certified E-Friendly Food) egy olyan rendszert jelent, amely segít az élelmiszergyártóknak vásárlóik elérésében és kommunikációjukban a fogyasztók felé. Egy egyszerű és egységes európai logó használatával a CEFF lehetőséget teremt, hogy megkülönböztessék termékeiket a vásárlók szemében, akik biztosak lehetnek benne, hogy az élelmiszer nem tartalmazza a legnézettebb adalékanyagokat (ES) tartósítószereket, mesterséges színezékeket, édesítőszereket és glutamátokat. Élelmiszergyártók több mint 2 éve helyezik el a CEFF logót termékeiken a Cseh Köztársaságban és az Európai Unió más országaiban is. Jitka Palatová franchise vezetőt kérdeztünk a koncepció részleteiről.

Jitka Palatová - CEFF Fotó CEFF

A Certified E-Friendly Food tervei között szerepel a magyarországi megjelenés, ehhez keres képviselőt és kínál lehetőséget mester licence formájában.

Hogyan néz ki pontosan az együttműködés a CEFF franchise partnerei és ügyfeleik, az élelmiszergyártók, -forgalmazók között?
A CEFF (Certified E-Friendly Food) tanúsítvány kiállításával a franchise partner és a gyártó egy olyan partneri kapcsolatot alakítanak ki, ahol a franchise partner támogatja a gyártót és annak kiválasztott termékeit, valamint közvetlenül a gyártó is segíti a franchise partner tevékenységét és támogatja a CEFF márkát. A CEFF logó egy új marketing és kommunikációs eszközzé válik a gyártó számára, aminek segítségével rá tud mutatni termékei minőségi jellemzőire, díjmentesen felhasználhatja a logókat/tanúsítványokat bármilyen marketing és PR kampányhoz, valamint építheti a vásárlói bizalmat és hűséget márkája iránt azzal, hogy megmutatja: az ő termékei nem tartalmaznak káros adalékanyagokat. Az egészséges táplálkozás egy aktuális téma egész Európában és az egészség egyben az egyik legjövedelmezőbb marketing eszköz.

A termékek hitelesítésének folyamata nagyon egyszerű és minimális adminisztrációs költségekkel jár mindkét fél számára. A gyártónak kell megjelölnie, hogy milyen adalékanyagokat tartalmaznak a kiválasztott termékek, amelyeket hitelesíteni szeretne. A partner a franchise központ által biztosított laboratóriumi körülmények között kiértékeli a terméket. Amennyiben a termék megfelel a kritériumoknak, a franchise partner és a gyártó megkötik a szerződést és a partner kiállítja a nemzetközi tanúsítványt a gyártó számára. Minden hitelesített termék után a franchise partner megkapja a 315 eurós (kb. 90 ezer ft) díjat.

A CEFF grafikai és marketing csomagjának költségei a gyártó számára jóval alacsonyabbak , mint ha egyedül állítana össze egy hasonló anyagot, ráadásul egy minden piacon egységes logó sokkal erősebb, mint a gyártó önálló (kevésbé ismert) logója. Továbbá a CEFF logók teljesen függetlenek és a termékek összetevői időről-időre, véletlenszerűen is ellenőrzésre kerülnek.

Mindezek mellett a gyártó a franchise partner által biztosított marketing és PR kampányból is profitál és nem csak belföldön, de nemzetközi szinten is – mindenhol, ahol a CEFF jelen van. A gyártó és termékei bemutatásra kerülnek a CEFF nemzetközi web-oldalain is, amelyek – az egész EU-ból érkező látogatóknak köszönhetően – megnyitják az ajtót a gyártó export tevékenysége előtt.

Kik a franchise átvevők első számú célcsoportjai? A partnerek együttműködhetnek élelmiszerláncokkal is, ahogy egyéni élelmiszerüzletekkel vagy gyártókkal is?
A CEFF elsősorban az élelmiszergyártókra, -forgalmazókra és -láncokra fókuszál, akik meg szeretnék különböztetni termékeiket az egészség táplálkozás és életmód mellett elkötelezett vásárlóik szemében.

A legtöbb ügyfelünk az élelmiszergyártók közül kerül ki, azonban jelenleg is számos tárgyalás folyik különböző élelmiszerláncokkal és forgalmazókkal, akik gondolkoznak a CEFF tanúsítvány beszerzésén. Ezek a láncok többször (általában negyedévente) rendeznek találkozókat a gyártók, valamint beszállítóik számára. Ezeken a találkozókon többször elhangzik és kiemelik a CEFF logó pozitív hatásait a termékek értékesítési adataira vonatkozóan.

Ügyfeleink között kevesebb egyéni üzlet található, a CEFF logó inkább nagyobb vállalkozások, láncok esetén gazdaságos.

Mennyibe kerül egy termék hitelesítése és a tanúsítvány mennyi időre szól?
A gyártók 315 eurót fizetnek az éves licencért és a CEFF logó használatáért. A tanúsítvány ugyan egy évre szól, azonban a termékek 99 százaléka esetében meghosszabbításra kerül és sokszor további termékeket is bevonnak az együttműködésbe. Eddig egyedül akkor találkoztunk visszalépéssel, amikor a terméket törölték a portfólióból.

Milyen egyéb támogatást nyújtanak a franchise partnerek számára?
Biztosítunk képzéseket és hozzáférést az élelmiszer adalékanyagokra vonatkozó jogi és technikai ismeretekhez, információkhoz, ahogy a központi tanácsadáshoz is – az egészséges életmód és táplálkozás területeken. Támogatjuk a franchise partnereket a kezdeti sajtókonferenciák megszervezésében, valamint teljes marketing és PR támogatást biztosítunk a hatékony franchise vezetéshez.

Az együttműködés kezdetén a franchise partner megkapja az induló csomagot, ami tartalmazza a magyar nyelvű hozzáféréseket a CEFF nemzetközi web-oldalaihoz, ahol népszerűsítheti az általa hitelesített termékeket a piacokon, továbbá a grafikai kézikönyvet, logókat. Természetesen értékesítési képzéseket is tartunk, illetve oktatjuk, hogy a franchise partnerek hogyan tudják megközelíteni célközönségüket.

Mennyit lehet keresni franchise partnerként ezzel az üzlettel?
A CEFF franchise rendszer a csatlakozó partnerek számára egy erős kereseti potenciállal rendelkező üzleti modellt is jelent. Az eddigi tapasztalatok és előrejelzések alapján a kezdeti befektetés a tevékenység megkezdése utáni hatodik és tizenkettedik hónap között már megtérül. Alapesetben az első évben 100 termék hitelesítése könnyedén elérhető, a másodikban már 500 és 1500 a harmadikban, míg a 3000 termék elérése a cél az ötödik év végére. Ahogy az alábbi táblázat mutatja, a CEFF egy különleges, hosszú távú kereseti lehetőséget biztosít (a tanúsítvány közel az összes termék esetében meghosszabbításra kerül) és minimális energia befektetéssel jár.

CEFF jövedelmezőség
”E-barát” üzleti lehetőség

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank