2013.06.10.

Haladnak a korral

A változó divat-trendek hatására új arculatot kellett létrehoznia az egykoron mexikói ékszereket forgalmazó Azték ékszer hálózatnak.

Az első Azték ékszerüzletet 1999-ben nyitották meg. A vásárlók kezdeti nagy érdeklődése arra ösztönözte az alapítókat, hogy franchise hálózatot hozzanak létre és ebben a formában sokasítsák üzleteik számát. Fénykorában az ékszerhálózat 10 üzlettel működött: a franchise partnerektől nem kértek royalty-t és csatlakozási díjat sem, mindössze a kötelező arculati elemek használatát követelték meg. Az ékszereket az Azték Silver Kft. által működtetett nagykereskedésből juttatták el a partner-üzletekbe.
Mára három saját ékszerüzlete maradt az Azték hálózatának, elsősorban az elmúlt évek divathullámainak hatásaként, de a franchise partnerek körültekintő szűrésének hiánya is közrejátszott abban, hogy megszakadt az együttműködés.

Azték Aréna Pláza

Az Aréna Plázában működő ékszerbolt a legsikeresebb a pillanatnyilag működő három Azték üzlet közül.

Az Azték kínálatában túlnyomórészt jellegzetes mexikói motívumokkal díszített ékszerek voltak találhatók, melyek a kilencvenes években és a kétezres évek derekán élték virágkorukat. „Nagyjából a 2008-as évtől kezdődően az általunk értékesített robusztusabb ékszereket a kisebb méretű, Swarowski kristályokkal díszített termékek váltották, így kénytelenek voltunk mi is alkalmazkodni az új trendekhez. Három éve teljesen új arculatot hoztunk létre és megújult termékpalettánk 90%-a már nem azték mintázatú ékszer” – mondta el Tóth Katalin, az ékszerhálózat társtulajdonosa.

Az Azték által forgalmazott ékszerek a közép-felső kategóriát képviselik, ami nem változott meg az arculatváltással. Tóth Katalin azt is elmondta, hogy lehetőség van csatlakozni a megújult Azték hálózatához, viszont kizárólag olyan vállalkozónak érdemes belevágnia, aki szereti az ékszereket és nem csupán az üzleti szempontokat tartja szem előtt. „Sok éves tapasztalatunkból tudjuk, hogy egy sikeres ékszerüzlet működtetéséhez nélkülözhetetlen a magas szakmai tudás, mivel a vásárlók megkövetelik, hogy a lehető legtöbb információt kapják az adott ékszerről.”

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank