Sikertelen McDonald’s kísérlet

Az adatok egyelőre azt mutatják, hogy a vásárlók elsősorban a McDonald’s hagyományos ételeit kedvelik és még a legínyencebb kulináris forradalom sem tudja elhozni a BigMac trónfosztását.
Péntek
2013.06.07.
A vállalat kinevezett vezetője elhozta az egészséges élelmiszereket, a vásárlóknak azonban nem kell - inkább a burgereket preferálják.
 

A várakozásokkal ellentétben, a McDonald’s új vezetője nem tudott jelentős javulást hozni az eredményekben. Kiderült, hogy a saláták és az egészséges ételek mindössze a forgalom 2-3 százalékát teszik ki - összehasonlításképp, a párszázas menük 14-15 százalékot.

- Nem hiszem, hogy a saláták lehetnének a növekedés fő motorjai a közeljövőben - mondta el Don Thompson a McDonald’s Corporation elnöke. Thompsont 2012 júliusában nevezték ki – a gyorsétterem hálózat egyik legendáját, Jim Skinnert követte, aki 41 évet töltött a vállalatnál, ebből nyolcat vezérigazgatóként. Piaci elemzők ekkor azt prognosztizálták, hogy nem várhatóak különösebb változások a vállalat stratégiáját illetően, de Thompson hamar rácáfolt a várakozásokra, már uralkodása kezdetén jelentős átalakítások kezdődtek meg a menüben.

- A fogyasztói szokások változásaira új termékkategóriák bevezetésével kívánunk reagálni, vendégeink igényeinek figyelembevételével” – mondta el Thompson nem sokkal kinevezése után.

Az új vezérigazgató célul tűzte ki, hogy megtörje azokat a sztereotípiákat, amelyek a gyorséttermeket a magas kalóriatartalmú és egészségtelen ételekkel azonosítják, valamint azokat a vádakat, amelyek szerint pont az olyan éttermek, mint a McDonald’s felelősek az amerikai gyerekek elhízásáért és az ebből eredő egészségügyi problémákért. Így, összhangban az utasításokkal az „aranyboltíves” éttermekben elkezdtek megjelenni és nagyobb hangsúlyt kaptak a baromfitermékek és a különböző saláták.

Ma már tudjuk, hogy ez a stratégia nem hozta el a remélt eredményeket. Ugyan a McDonald’s ezek után sem fogja feladni a zöldségeket, de inkább csak, mint a népszerű szendvicsek és wrap-ok összetevőiként fogják felhasználni és a termékek számát is csökkenteni fogja a hálózat menüiben. A Bloomberg.com szerint ez a folyamat egyébként már több éve zajlik, 2007 óta a McDonald’s több mint 60 ételről mondott le, amiknek száma így már 145-nél jár.

Ez nem az egyetlen elem, amivel a menedzsmentnek meg kell birkóznia. Az utóbbi években egyre nagyobb aggodalomra ad okot a McDonald’s ablakoknál történő kiszolgálási idő. Míg 2007-ben egy vásárló esetén az átlagos kiszolgálási idő 167 másodperc volt, addig ez most 189 másodpercre nőtt. Erre a problémára talán a két sávos McDrive jelentheti a megoldást, ezt az ötletet már tesztelik is egyes éttermekben.

Az is lehetséges, hogy a növekvő versennyel való lépéstartás érdekében a McDonald’s végül bevezeti a házhoz szállítást, ami elől eddig mindig elzárkózott a hálózat, a jelentős logisztikai nehézségekre hivatkozva. A rivális Burger King például már működtet ilyen szolgáltatásokat egyes amerikai városokban (pl. Washington), de a McDonald’s is tesztel hasonló lehetőségeket Dél-Amerikában.

A franchise óriás számára most egy viharos, tesztekkel és újmegoldások utáni kutatással teli időszak következik. Kétséges azonban, hogy hogyan hat majd ez a magyar éttermekre kínálatára és a hazai piacon bevezetett újítások és helyi szendvicsek mennyire bizonyulnak maradandónak. Az adatok egyelőre azt mutatják, hogy a vásárlók elsősorban a McDonald’s hagyományos ételeit kedvelik és még a legínyencebb kulináris forradalom sem tudja elhozni a BigMac trónfosztását.

(Gum)


népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.