2013.05.28.

A legjobb üzleti modell

Így jellemezte a franchise-t Alexandre Duque Lourenco, a Magyarországon mester franchise partnert kereső BodyConcept és DepilConcept igazgatója.

A BodyConcept és a DepilConcept két, magas minőségű márka a szépségiparban. Mikor és hogyan kezdődött ezek története?

Nyolc éve kezdtük el a két vállalkozást, miután felismertük a szakmaiság hiányát a szépségiparban, illetve hogy nincsenek olyan esztétikai szalonok, amelyek elérhető áron biztosítanának kiváló szolgáltatásokat. Már az elején elhatároztuk, hogy franchise hálózatot építünk, annak érdekében, hogy a világ minden táján ugyanolyan minőséget tudjunk kínálni. Ma piacvezetők vagyunk Portugáliában és két évvel ezelőtt elkezdtünk fejlődni más országok piacain is, megjelentünk Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, a Zöld-foki Köztársaságban, Brazíliában, Szlovákiában és Svájcban. Jelenleg tervezzük a piacra lépést más európai országokban, köztük Magyarországon is.

Alexandre Lourenco Fotó BodyConcept

„A franchise egy nagyszerű üzleti modell, egy tökéletes lehetőség az együttműködéshez és profitáló mind a franchise átadója, mind pedig átvevője számára. Franchise rendszergazdaként számunkra azért, mert gyorsabb növekedést tesz lehetővé; az üzleti partnerek számára pedig azért, mert egy kész receptet kapnak kézhez és megspórolnak egy csomó erőfeszítést.”
Alexandre Duque Lourenco

Minek köszönhetően döntöttek úgy, hogy Magyarországra is kiterjesztik a márkákat?
Amikor elkezdtük a BodyConcept (BC) és a DepilConcept (DP) szépségközpontok expanzióját Európában, először a kisebb országok felé orientálódtunk, Közép-Európában. Ezek az országok sokban hasonlítanak Portugáliára; és Magyarország, Lengyelország vagy Románia gazdasága újra növekvő pályára állt. Lengyelországban már másfél éve építjük hálózatunkat, nagyon elégedettek vagyunk az ottani mester franchise partnerünkkel és hasonló eredményekben reménykedünk Magyarországon is. Persze Európában továbbra is érződik a gazdasági válság, de úgy gondolom Magyarországon rengeteg lehetőség van a fejlődésre.

Két sikeres márka és koncepció rendszergazdájaként hogyan látja a franchise tevékenységet általában?
A franchise egy nagyszerű üzleti modell, egy tökéletes lehetőség az együttműködéshez és profitáló mind a franchise átadója, mind pedig átvevője számára. Franchise rendszergazdaként számunkra azért, mert gyorsabb növekedést tesz lehetővé; az üzleti partnerek számára - akik saját vállalkozásukat szeretnék elindítani – pedig azért, mert ehhez egy kész receptet kapnak kézhez és megspórolnak egy csomó erőfeszítést. Szerintem ez egy jó választás mindkét fél számára, tulajdonképpen a legjobb üzleti modell a világon.

Milyen információkkal tud szolgálni számunkra a BodyConcept és DepilConcept franchise rendszerekkel kapcsolatban? Mi az újdonság ezekben a koncepciókban?
A BodyConcept olyan, mint egy, a szépségápolásnak szentelt bevásárlóközpont, ahol minden egészség- és szépségápoláshoz kapcsolódó kezelés, szolgáltatás megtalálható. A BC központok rendelkeznek olyan úgynevezett Esthetic Gym termekkel, ahol a a test bármely részét érintő kezelések történnek. Minden, szalonunkba ellátogató elmondja, hogy testének melyik részét szeretne fejleszteni, szépíteni és számára egy, a legmegfelelőbb típusú kezelést ajánljuk. Egy hónapon keresztül, az ügyfél kizárólag erre a testrészre vonatkozó kezeléseket kap, kétszer egy héten, és az eredmény nagyszerű lesz. Ezen kívül kínálunk klasszikus masszázs szolgáltatásokat is, kavitációs kezeléseket, nyomásterápiát, alakformálást, stb.
A DepilConcept koncepció elsősorban a tartós szőreltávolításra specializálódott, de vannak kiegészítő szolgáltatások is a szemöldökhöz, szempillához.

Mit tanácsol azon vállalkozók számára, akik érdekeltek valamilyen franchise koncepció megvásárlásában?
A legfontosabb, hogy minden lehetőséget elemezzenek a piacon. Mindenképp azonosulni kell az üzleti koncepcióval, a márkával és az üzenettel, amit képvisel. Lényeges, hogy szeressék a márkát, aminek a neve alatt dolgozni akarnak. Emellett fontos megbizonyosodni, hogy a jövőbeli partnerek komoly emberek, a tulajdonosok szakmailag megfelelően felkészültek-e a franchise piacon. A franchise vállalkozás elindítása könnyű, a főbb problémák és nehézségek azonban a nyitás utáni időszak során jelentkeznek. Minden franchise partnernek, átvevőnek fel kell tennie a kérdést magának: „Milyen támogatást kapok majd a franchise központtól az üzletnyitás után?” 2012-ben minket választottak a legjobb franchise rendszernek Portugáliában, annak a támogatási rendszernek köszönhetően, amit franchise partnereink számára biztosítunk. A franchise ugyanis nem csak új üzletek/szalonok nyitásáról szól; a hálózat egységeit segíteni is kell a fejlődésben és támogatni, méghozzá mindegyiket. Ha egy vállalkozást indítana, legyen nagyon óvatos és kérdezzen rá az üzletnyitás utáni időszakra vonatkozó összes részletre. A szépségiparban sok olyan márka van, amelyek csak új szalonokat akarnak nyitni, anélkül, hogy támogatnák a franchise partnereket.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank