Az üzlethelyiség belső kialakítása modern köntösben tükrözi a hagyományos motívumokat.
Szerda
2013.05.08.
A Paprika Gourmet delikátesz nem csak a magyar élelmiszerek, hanem a magyar kultúra nemzetközi nagykövete is.
 

Fazekas Endre, a Sió-Eckes ügyvezető igazgatója egy olyan delikátesz koncepcióját hozta létre a Paprika Gourmet-val, ami nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy megismertesse a nagyvilággal a magyar gasztronómia különlegességeit. Elsősorban Európára koncentrálva, franchise rendszerben tervezik üzemeltetni a delikátokat, melyek az élelmiszerek árusítása mellett egyfajta kulturális missziót is teljesítenek. Az első üzlet 2011-ben nyitott meg Barcelonában, ahol a vállalkozás várakozásokat felülmúlóan teljesít.

A Paprika Gourmet elsősorban a külföldön élő magyarságnak kívánt egy olyan találkozóhelyet teremteni, ahol kicsit közelebb érezhetik magukat Magyarországhoz. Ennek ellenére a katalán üzlet sokkal nagyobb arányban vonzza a helyi lakosságot, akik nagy érdeklődéssel ismerkednek a magyar kuriózumokkal. „Nagyobb érdeklődést vártunk a magyaroktól, azonban látogatóink 80%-a helyi lakos, 15% külföldi nemzetiségű, és mindössze 5% magyar vendég” – mondta el Fazekas Veronika, a barcelonai üzlet vezetője. „A boltban található több mint 1200 termék közül talán a legnagyobb sikert a sajtok és felvágottak aratják, különös tekintettel a Pasztrámi sonkára és a Pick szalámira.”

Több országból is jelezték már csatlakozási szándékukat vállalkozók. Fazekas Endre tárgyalásokat folytat többek között Lengyelországban és Németországban, de voltak érdeklődők Oroszországból, és a Skandináv térségből is. „Mivel más országokban meglehetősen keveset tudnak a magyar gasztronómiáról, ezért a Paprika Gourmet delikátok fontos feladata a kulturális edukáció is. A termékek kóstoltatása és bemutatása éppen olyan fontos része a működésünknek, mint az értékesítés, emiatt előnyös, ha a franchise jog átvevőjének van kötődése Magyarországhoz” – közölte Fazekas Endre.

A leendő franchise partnereknek rendelkezniük kell egy 80-160 négyzetméteres üzlethelyiséggel, illetve nagyságrendileg 120,000 – 220,000 eurós tőkével ahhoz, hogy megnyithassák saját Paprika Gourmet üzletüket. A csatlakozási díj 12,000 euró, ami elfogadható összegnek mondható csak úgy, mint a havi royalty, ami a nettó árbevétel 3%-a.