2013.04.26.

Újabb kürtöskalács hálózat nyílik

De megint nem Magyarországon. Ezúttal Horvátországban épül franchise hálózat a magyar különlegesség köré.

A kürtöskalács amellett, hogy hazánkban egy mindenki által jól ismert, „kultúr-édessegé” vált, gyakorlatilag már az egész világot is meghódította. A kürtöskalács népszerűséget mutatja, hogy 2011-ben Törökországban indult el egy, a minden magyar szemében hungarikumnak számító édességre épülő hálózat, a Makara, amelynek mára már harminc tagja van, és múlt héten nyitotta meg legújabb üzletét Berlinben. Most egy újabb kürtöskalácsos hálózat jött létre, ezúttal Horvátországban.

kürtőskalácsok Fotó Ekoízek

A sikeres próbaidőszakot követően a kürtöskalácsos Eko vállalkozás hamarosan megnyitja első franchise üzletét.

A horvátországi Eko cég – a törökökhöz hasonlóan – szintén újra értelmezte a magyar hagyományt, és ahogy a Makara esetében, úgy itt is megjelentek a sós kalácsok is. Miután kidolgozták a termékeket és azok köré a teljes üzleti modellt, felfedezték, hogy a piaci viszonyok alkalmasak egy franchise rendszer kiépítéséhez, ami ráadásul nem is igényel kifejezetten nagy befektetést.

Miroslav Medurić, az Eko egyik tulajdonosa azt vallja, hogy a kürtöskalács gyártása és értékesítése alkalmas franchise rendszer kiépítéséhez. Azonban mivel általában a kürtöskalácsot közvetlenül a helyszínen készítik el, ezért az első franchise egység (a próba-outlet) élindításához, ki kellett dolgozni olyan gyártási és értékesítési módszert, ami lehetővé teszi a nagybani szállítást és forgalmazást. Ehhez pedig egy újfajta működési rendszerre, és olyan, előre gyártott, fagyasztott tésztára volt szükség, amit aztán minden helyszínen ugyanolyan minőségben lehet elkészíteni.

A következő lépés a potenciális franchise partnerek felkutatása volt, ezért egy több hónapos kampány keretében részt vettek helyi vásárokon, rendezvényeken, ahol a magyar különlegesség mellett, az aköré épülő üzleti koncepciójukat is népszerűsíteni tudták.

- „Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalunk a franchise koncepciónk iránt. Már több mint harminc partneri jelentkezés érkezett be hozzánk, és az első franchise üzlet hamarosan meg is nyílik az Adrián, de nem akarunk semmit sem elsietni. Jelenleg van egy bemutatótermünk, ahol az érdekeltek kipróbálhatják a termékeket és megtekinthetik üzleti koncepcióinkat" – nyilatkozta Medurić.

A gyakorlat azt mutatja, hogy a működéshez egy mindössze pár négyzetméteres helyiség elegendő – így a jelentkezők választhatnak, hogy csak egy kis fa bódét nyitnak, kizárólag értékesítéshez vagy egy kávézó-szerű létesítményt, ahol a vásárlók el is fogyaszthatják a megvásárolt kürtöskalácsot.

Az Eko termékpalettáján megtalálható a klasszikusnak mondható kürtöskalács fajták, csokoládé, kókusz, és mogyorós ízekben, de a horvát hálózat szintén átgondolta a lehetőségeket és a cég kínálatában megjelentek a sós (sajtos, olívás, töpörtyűs) fajták is.

A hálózat tulajdonosa elmondta, hogy a koncepció iránt vannak érdeklődök a horvát határokon túlról is. – Elsősorban Angliából és Franciaországból érkeztek megkeressek. Jelenleg azon gondolkodunk, hogy hogyan tudnánk kiterjeszteni koncepciónkat ilyen távoli helyszínekre, azonban a jelenlegi üzleti modellel értelmetlen lenne, a nagy távolságokból fakadó magas költségek miatt. Egy lehetőség, hogy csak a termékek gyártására vonatkozó licenceket értékesítünk, de tisztában vagyunk vele, hogy ebben az esetben viszont nagyon nehéz lenne megoldani az ellenőrzést - mondta el Medurić.

Ha Ön ismer olyan külföldi hálózatot, amely valamely magyar termék/eljárás köré épült fel, írja meg nekünk a fórumban vagy e-mailben szerkesztőségünknek.

Újabb kürtöskalács hálózat nyílik

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank