Folytatódó franchise lendület
Ugyan a tavalyi évben valamelyest szűkült a cseh gazdaság, a franchise piac megmutatta, hogy számára nincs vége a fejlődésnek, éppen ellenkezőleg, tovább folytatódik a franchise „bumm” a Cseh Köztársaságban. Egy év alatt közel húsz százalékkal nőtt a franchise márkák száma, 2012 végén 200 hálózat volt jelen a cseh piacon – derül ki a nemzetközi franchise tanácsadó cég, a PROFIT system éves franchise jelentéséből. A franchise rendszergazdák számának növekedése mellett jelentősen nőtt a franchise márkák védőernyője alatt nyitott üzletek, értékesítési pontok száma is, tavaly év végén 5300 franchise egységet működtetett 4180 partner.
A legfrissebb Cseh Franchise Riportból kiderült, hogy a cseh márkák egyre nagyobb arányban vannak jelen az országban, arányuk már 60 százalékra nőtt a külföldi márkák 40 százalékával szemben. Ez a folyamat is jelzi a cseh franchise piac felzárkózását a nyugati országokhoz, ahol a hazai márkák aránya 80-90%. A Cseh Köztársaságban egész pontosan 23 új cseh márka jelent meg 2012-ben, míg ez a szám az újonnan belépő külföldi márkák esetében mindössze 6 volt. – „A hazai márkák növekvő részesedése pozitív hír, ugyanis ez azt jelenti, hogy számos új és érdekes rendszer tud megjelenni, illetve talpon maradni, egyre több üzleti lehetőséget kínálva a kis- és középvállalkozások számára. A kkv-k pedig mindenhol a gazdaság motorjai” – értékelte a helyzetet Marek Halfar, a csehországi PROFIT system vezető tanácsadója. Az üzleteket nyitó hálózatok mellett folyamatosan nő az érdeklődés is a cseh piac iránt. Egyre több, franchise partnereit kereső, kipróbált üzletet kínáló hálózat figyelmét keltik fel a cseh piac nyújtotta lehetőségek – például a Magyarországon is partnert kereső DepilConceptét is – és a PROFIT system előrejelzései alapján idén tovább fog folytatódni a franchise piac növekedése, év végére 240 márka lesz jelen a Cseh Köztársaságban, még nagyobb hazai aránnyal.
Telítődő ingatlanpiac, újra népszerű gasztronómia
A legnagyobb mértékű növekedésről a szolgáltatási szektor hálózatai számoltak be, az ágazatban tavaly összesen 124 új egységet nyitottak, ami 22 százalékkal több az előző évi adatoknál. Sokan növelték irodáik számát az ingatlan szektorban, de elsősorban a régóta jelenlévő hálózatok tudtak sikeresen bővülni – „Az ingatlan piacon egyre kiélezettebbé válik a verseny, nagyobb hangsúlyt kap a minőség, a szakmaiság és a márkanév. Az ágazatban egyre nehezebb az új hálózatok piacra lépése is, azonban 2012-ben két új márka is meg tudott jelenni” – mondta Marek Halfar. Az ingatlanpiac mellett 2012-ben hangsúlyos szerep jutott a gasztronómia ágazatnak is, amely tavaly újra a szolgáltatói szektor legtöbb márkáját adó ágazatává vált.
A 2012-es évben sok más ágazatban is üzletnyitásokról számoltak be a franchise hálózatok. A megnyitott egységek 55 százalékát franchise partnerek üzemeltetik, aminek oka az egyre nagyobb számban, újonnan megjelenő franchise márkák- ebből 19 volt tavaly. A legtöbb franchise egységgel egy fitnesz- (a Jumping) és egy drogériahálózat (Teta Drogerie) tudtak bővülni, leginkább szintén a franchise partnerek aktivitásának köszönhetően.
A csehországi franchise piac fejlődésének része, hogy egyre nagyobb a cseh hálózatok aránya a külföldiekkel szemben, és a PROFIT system előrejelzései alapján ez az arány idén tovább fog nőni. |
Továbbra is Szlovákia a kedvenc, de Magyarország is a látóhatáron
Nőtt a cseh márkák külföldi jelenléte is, 2012-ben összesen 41 márka vetette meg lábát sikeresen az ország határain túl, ez 8 százalékos növekedést jelent. A legtöbb cseh márka Szlovákiát választja a nemzetközi bővítés első lépéseként (a határokon túlnyúló cseh márkák közül 36 jelen van Szlovákiában), ez a közelségnek és a nyelvi különbségek könnyebb áthidalásának köszönhető. Azonban egyre nagyobb igény mutatkozik további országok meghódítására is, és a logisztika, illetve a kulturális hasonlóságok miatt elsősorban a közép-kelet-európai térség országai a főbb irányvonalak. Ugyan a régió országai közül Lengyelország (és Németország) sokszor nagyobb lehetőséggel kecsegtetnek a cseh koncepciók számára, egyre több márka nyit Magyarország felé is. Jelenleg is több cseh márka keresi magyarországi partnereit, ilyenek a CEFF vagy az Amaryllis.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A franchising csapata, nem csak MUFC konferencián vett részt Amerikában hanem lejárta a helyi franchise hálózatokat, étterem láncokat is.
Öt vezető franchise ágazat, valamint azok a trendek, amik ezen szegmensek növekedését segítik.
Az elhúzódó gazdasági recesszió ellenére tíz év alatt közel duplájára nőtt a franchise szektor Franciaországban. Válság-biztos üzleti modell.
Sok változás történt tavalyhoz képest a Top100 franchise hálózat listáján, de a Subway idén is az első.
Képes volt ellenállni a válságnak és tavaly ismét tovább gyarapodott a lengyel franchise piac. A várakozások alapján 2013 végéig 930-ra nőhet a franchise hálózatok száma.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...